Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Интересни снимки на български подвижен състав

<< < (13/356) > >>

mitko0888:

--- Цитат на: zazo link=topic=3529.msg70392#msg70392 date=1326106539 ---
(Image removed from quote.)
БДЖ 15.179 депо София 4 май 1964 г.
Снимка: Джерълд Робинсън


--- Край на цитат ---

Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?

lubomir:

--- Цитат на: XRISTO link=topic=3529.msg71325#msg71325 date=1327033521 ---

--- Цитат на: CaLLlo link=topic=237.msg70880#msg70880 date=1326556943 ---45.06 (4006) - 1937-1938 пробно зачислен в депо Стара Загора за помощен локомотив от южната страна на отсечката, но една година по-късно върнат вероятно поради малките запаси от въглища и вода.

46.12 (4512) - по същия начин, но задържал се за 2 години 1938-1940

--- Край на цитат ---

Чудно е защо  едни от най - големите локомотиви и съответно "най - гладните" откъм въглища и вода са се правели без тендери?  :blink:


--- Край на цитат ---
Вероятно питаш, защо са без отделен тендер? Това е проста зависимост между теглителна сила и дължина на превозните рамена . Всеки отделен тендер е къмто 50-60т., което отнема от полезната теглителна сила, т.е. локомотива теглейки отделен тендер, може да тегли по-малко вагони(респективно полезен товар). Неудобството е, че тези машини изискват по-често зареждане с вода и въглища, но при къси рамена и помощна служба това не е голям проблем. Обратното при дълги рамена като София-Пловдив-Бургас, София- Варна, София-Видин и обслужване на бързи влакове, няма време за влизане на машината в депо за презареждане с въглища(водата се презарежа лесно от кранове направо на коловоза на влака), така че количеството гориво трябва да стигне от - до без допълнително презареждане с въглища, и затова единствената алтернатива е машина с допълнителен тендер.

Жоро:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg71327#msg71327 date=1327043351 ---Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?

--- Край на цитат ---
Защото е поработил след войната в Съюза, а там братята са се погрижили да изглежда така. Сменили са му баджАта(вратата на димната камера) и други дребни изменения по техен вкус.
Освен това машината е от по-късните версии - с листова рама и малък плуг.
Е, яката на комина си и наше дело :yes:

CaLLlo:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg71327#msg71327 date=1327043351 ---Защо изглежда така странно този? И къде са му табелите?

--- Край на цитат ---

Да, ако е верна датата, локомотивът току що е пристигнал от Съветския съюз:

Schichau 3982 1943
1'E h2

1943 - DRG 52 5691
1945 - СССР
1952 - СЖД ТЭ-5691
1964 - БДЖ 15.179 (май.1964)
1980 - +

и наистина той все още и номера няма, а в по-горен пост визирайки него,
направиха заключения по въпроса с разцветките - Да, такава е била
разцветката, но не у нас  ;D

mitko0888:
Благодарско и на двамата.  :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия