Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 661084 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Сашо, дай жокер за номера или по-добре направо навържи как си го разбрал, че ми е интересно.

Между другото някой помни ли Антим кулата, какво е било преди това? Не можах да намеря кога е строена и завършена и дали годината 1974 отговаря на истината.
« Последна редакция: 27 Март 2015, 10:18:13 от zazo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Беше административната сграда на "Завод за телеграфна и телефонна техника -София"
(или нещо такова името) и централното управление  на ИНКОМС. (Там ма йсъщо е било и главното управление на "Респром".
Струва ми се че по същото време е строен и бившия завод за автоматика и телемеханика (ЗАТ) - тоест около 1963/64 години.
« Последна редакция: 27 Март 2015, 10:35:58 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Годината най-вероятно е вярна, особено като се съди по празните вагони....Тогава влаковете за Кюстендил и Кулата са тръгвали от тука, заради строителството на новата Централна гара. Баща ми, който по същото време е бил войник в Момчилград, при постъпването е пътувал през старата гара. Но като се е връщал обратно на първата отпуска, след клетвата, влаковете от Пловдив вече са били само до Подуяне и е трябвало, за да продължи, да се придвижи до Захарна фабрика с трамвая тройката, и така всеки път до края на службата.....За връзка със северното направление пък, са пътували временни директни автобуси, без да спират никъде, между гара Подуяне и гара Север.....
« Последна редакция: 27 Март 2015, 12:01:15 от IKAR »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Зазо, нямам жокери, което виждате вие го виждам и аз, някаква очукана лодка като без преден номер на гара Захарна фабрика, вероятно точно в написаната 1974 г.
За широкият перон, Шатси, не знам, но единствено на тая гара съм виждал толкова тесен перон като този, на който са спрели вагоноте - има-няма половин метър.
Допускам дори, че номерът е премахнат по-късно от снимката, защото не пасва на PKP-йската им концепция. Ще му пиша и следващия път същата снимка може да се появи и с номер. Вече няколко пъти съм му писал за БДЖ, CSD, MAV и веднага е оправял нещата.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Цитат на: IKAR link=topic=3529.msg99230#msg99230 date=1427450294
.....За връзка със северното направление пък, са пътували временни директни автобуси, без да спират никъде, между гара Подуяне и гара Север.....

Така беше, на София-север беше истински ад, непрекъснато идваха и тръгваха влакове и в двете посоки и ако трябваше да пътуваш за някъде, много добре трябваше да си отваряш очите ... и понеже ние с един приятел не си ги отваряхме, се наложи да скачаме в движение .... ама хайде ще ви разправям някой друг път.
Влаковете по това време тръгваха оттам и в двете посоки, защото частично новата централна гара София, приемаше влакове поне в западната си част.

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Цитат
За широкият перон, Шатси, не знам, но единствено на тая гара съм виждал толкова тесен перон като този, на който са спрели вагоноте - има-няма половин метър.

...тесният перон е около 90 см с бордюрите (две плочки и половина) и е между трети и четвърти коловоз , между 1 и 2  ,  и 2 и 3  пероните са достатъчно широки за да се разминат два електрокара ...от ония платформените дето разтоварваха пощенските вагони навремето...Виждал съм го.

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
...освен това казвате че годината е 1974 а:...
Цитат
През 1968 г. е въведен в експлоатация електрифицираният участък София-Карлово, 1969 г. завършва електрификацията на Карлово-Тулово

...на снимката нема жицииии... :blink:


още нещо ...

интересното е че електрификацията на първия участък от линията София - Кулата завършва през 1985 г. - София-Радомир,  така че е много по вероятно да е  Захарна фабрика  ...освен това там пероните са доста по-тесни .
« Последна редакция: 27 Март 2015, 21:50:53 от schatsi »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Така, така, тая отсечка от софийските я електрифицираха последна, а най-късно и трудно електрифицираха от Благоевград на юг - денем слагаха жици, нощем индо-европейци ги сваляха и така няколко години ... щото било демокрация вече ...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
По това време баба ми и дядо ми по майчина линия живееха в оборотно жилище в кв. Гевгелийски, ул. Сехово, бл. 7 /може да ги видите на картата на София/. От блока до ЖП линията София - Перник беше по-малко от 100 метра, по продължение на улицата имаше пешеходен вход към Западния парк. Става въпрос за периода 1974-79 г., преди това те живееха до Централна гара, където им разтуриха къщата заради новата гара /ул. "Софроний Врачански" срещу бившето кино "Освобождение"/. През 70-те години ЖП линията за Перник и по-надолу по Струма не беше електрифицирана. Огромната атракция тогава бяха товарните влакове, които тръгваха от Захарна фабрика по баира към Горна баня - отпред 2 дизела или дизел с парен, отзад - 1-2 парни бутащи. Ревът и пуфтенето на парните огласяше целия район и всички дечурлига тичахме през глава към линията да гледаме влака.. И да броим вагоните и локомотивите. Отзад редовно бутаха такива 15-ки - ама тогава им викахме просто "локомотив с вагонче", другите бяха "локомотив без вагонче". На гара Захарна фабрика редовно чакаха под пара такива бутащи парни локомотиви като посочената на снимката 15-ка - чакаха да пристигне влакът от Централна гара, за да се включат. Товарните влакове тогава бяха по един, най-много два на ден, понякога и нямаше нито един за деня.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Електрификацията София-Радомир я пуснаха точно на 1-ви май 1985-та г. Преди това влаковете бяха с дизелов локомотив още от София. На друга "паметна" дата - 9-ти септември 1988-а, пуснаха тока до Дупница, малко след това - февруари 89-та, серия 04 в това направление изчезна, като беше заменена от 07. Продължиха и надолу, до сегашната тягова подстанция малко след Дупница, но дойде 10-ти ноември и до там стигнаха.....После едва през пролетта на 2000-та г. Адтранц започнаха да работят на юг - някъде през март 2001-ва първо завършиха и пуснаха до Симитли, а края на ноември същата година - вече изцяло до Петрич и Кулата. Чувал съм, че електрификацията на Радомир - Кулата, Радомир-Кюстендил, Пловдив-Свиленград и Волуяк-Калотина е забавена най-вече заради военнните, които не са давали по някакви си техни съображения да има контактна мрежа до границите с "вражески" държави.....

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #655 -: 02 Април 2015, 14:23:49 »
Царева ливада - Габрово пътнически влак. До тук всичко е ОК, но локомотива ...

https://www.facebook.com/video.php?v=1577917449131145&set=o.539156896128702&type=2&theater

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #656 -: 02 Април 2015, 18:40:46 »
Това е влак с английски туристи,които мисля,че са били машинисти на тези локомотиви в Англия..Вагоните от БДЖ,че БЖК няма,а локомотива си е от тях-БЖК

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #657 -: 03 Април 2015, 11:20:06 »
Локомотива е 87 серия.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #658 -: 03 Април 2015, 11:24:06 »
Обърнете внимание на баластовата призма. Срамота!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #659 -: 03 Април 2015, 12:01:22 »
Цитат на: Vlado link=topic=3529.msg99326#msg99326 date=1428049446
Обърнете внимание на баластовата призма. Срамота!
Това е съвременна тревна призма съобразена с екологията......