Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 663429 пъти)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #750 -: 29 Септември 2015, 12:39:40 »
Това е изключително интересна снимка. Локомотивът би трябвало да е 18.01 - първият генерално реконструиран в България парен локомотив на базата на катастрофирал локомотив серия 17. При реконструкцията е променена колоосната формула от 1-4-0 на 1-4-1 (на снимката ясно се вижда задната колоос), монтиран е паропрегревател и е изработен нов котел.
Интересното тук е, че след реконструкцията локомотивът е имал номер 8001, а на снимката е 108. Аз нямам обяснение на този факт и ще попитам инж. Деянов в другия форум.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #751 -: 29 Септември 2015, 13:09:32 »



Леко ще ви разочаровам - това е лок 801, просто снимката е обърната
огледално, вижте пантите на капака на димната камера къде са - отляво.

        горе я обърнах нормално и изправих наклона
« Последна редакция: 29 Септември 2015, 18:01:34 от CaLLlo »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #752 -: 29 Септември 2015, 14:43:33 »
801 e бил катастрофиралия локомотив, от който е направен 8001 (18.01). На снимката ясно се вижда задната колоос, т.е това не е 801 преди катастрофата. Може би след възстановяването 8001 е бил 801 за известно време.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #753 -: 29 Септември 2015, 15:29:11 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg101045#msg101045 date=1443521372
Локо ще ви разочаровам - това е лок 801, просто снимката е обърната огледално, виж пантите на капака на димната камера къде са - отляво.

Снимката може и да е обърната, но все пак локомотивчето си е доста странно. 18.01 от излизането си от завода е с номер 8001, а не 801. Също така излиза и с водоподгревател, който е свален по-късно, но не съм чувал номерът да е върнат на 801. Той определено липсва на снимката. Също малко ме притеснява че не виждам и ресорите (от 801) над първата свободна колоос, би следвало да се виждат много добре. Дали пък локомотивът не е строен на два пъти - първо да се възстанови с новия котел и кола и т.н., след това да му е изменена предната талига (да са преместени ресорите) и да му е добавен подгревателя, и чак тогава официално да е представен като 8001?
« Последна редакция: 29 Септември 2015, 15:38:18 от mitko0888 »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #754 -: 30 Септември 2015, 16:20:55 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101042#msg101042 date=1443519580
Това е изключително интересна снимка. Локомотивът би трябвало да е 18.01 - първият генерално реконструиран в България парен локомотив на базата на катастрофирал локомотив серия 17. При реконструкцията е променена колоосната формула от 1-4-0 на 1-4-1 (на снимката ясно се вижда задната колоос), монтиран е паропрегревател и е изработен нов котел.
Интересното тук е, че след реконструкцията локомотивът е имал номер 8001, а на снимката е 108. Аз нямам обяснение на този факт и ще попитам инж. Деянов в другия форум.
Ето отговора на инж.Деянов по този казус:
Аз също виждам за първи път тази снимка. Вероятно негативът при копирането на снимката е обърнат. Очевидно това е лявата страна на машината и там се вижда пъвоначалният номер на локомотива 801.
Можем да предполагаме, че първоначално, след реконструкцията, известно време е носил стария си номер, независимо че вече е тип 1-D-1. На снимката тук долу, която е от 1930 г. се вижда, че стълбата си я има, но вече са монтирани водоподгревател и водна помпа, т.е. направени са допълнителни подобрения и явно тогава е получил номер 8001. Нали по това време идват и бързоходните локомотиви по новото конструктивно оформление, които са също тип 1-D-1 и така да се каже, като продължение на този тип, са доставени първоначално с номера 8.002 до 8.004 (от 1935 г. - 01.01 до 01.03).

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #755 -: 30 Септември 2015, 19:37:19 »

Ами то се вижда кой е обърнал снимката - Манол.

И все пак макар и рядко, снимката е с такъв номер, че става и по двата начина
и няма кой знае колко неща, за които да се хванеш за да не сбъркаш.

Да си пожелаем повече такива обърнати снимки!

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #756 -: 30 Септември 2015, 21:07:57 »
Абсолютно подкрепям горното мнение. Големи благодарности за супер интересната и уникална снимка  :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #757 -: 05 Октомври 2015, 10:51:29 »

Червен Бряг, 75-та година.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #758 -: 05 Октомври 2015, 21:11:48 »
Още една приятна изненада  :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #759 -: 06 Октомври 2015, 08:52:49 »
Петко , предполагам ,че събираш и класифицираш снимките - не е лошо да шернеш някой ден :)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #760 -: 08 Октомври 2015, 21:25:29 »
26.32 в Крупник на 9 Август 1969


Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #761 -: 08 Октомври 2015, 21:37:46 »
14.18 в Стара Загора същата година


Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #762 -: 08 Октомври 2015, 21:51:55 »
02.02 около Пловдив - дата неизвестна (някъде през 60-те)


Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #763 -: 08 Октомври 2015, 22:05:53 »
05.01 Пловдив през 1969 година


Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #764 -: 08 Октомври 2015, 22:07:51 »
46.12 на север от София, 20 Октомври 1966