Напълно е възможно производството на само три парни локомотива да е по причина на пълната заетост на железопътния завод в София с ремонта и реконструкцията на парни локомотиви. В следващите години са реконструирани много сериозно сериите 28 и 45,монтирани са масово шибъри Трофимов,тръскащи скари,мазутни инсталации,затворени са локомотивните кабини на много локомотиви, монтирани са продухвателни кранове Любен и др. Отделно в завода се произвеждат и ремонтират товарни вагони,произведени са значителен брой парни валяци и парни багери,железопътни стрелки и др.
Така ,че вероятно капацитетът на завода просто не е позволявал и производството на парни локомотиви. Още повече,че по това време вече се е знаело,че предстои въвеждане на дизелова и електрическа тяга. Закупуването на старо на голям брой надеждни локомотиви от сериите 14,15 и 16 е било най правилното решение за решение на проблема с недостига на локомотиви.