Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 540762 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg107828#msg107828 date=1494837135
....
....
Не се вижда добре кой е лока,освен по силует,но мисля , че в книгата на ДЕЯНОВ , ще се намери.

Ако говориш за другия парен, с тия големии високи
 цилиндри може да бъде само от една серия...:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Да , за него говоря.Има го в книгата.Качих още снимки.Приятно гледане.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg107817#msg107817 date=1494833136
...
И интересно защо , не сме си купили лиценз , както румънците от някоя държава да си произвеждаме локомотиви за ЛИЧНИ НУЖДИ като сме имали ресурс и заводи за целта ?
В България са произведени само три локомотива- 48.04, 48.05 и 48.06 съответно през 1948,49 и 1950 година. Някъде в книгите на Деянов, беше описана примитивната технология на производството. Дори в онези години на ентусиазъм е взето решение, че производството на локомотиви в България е нецелесъобразно.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Напълно е възможно производството на само три парни локомотива да е по причина на пълната заетост на железопътния завод в София с ремонта и реконструкцията на парни локомотиви. В следващите години са реконструирани  много сериозно сериите 28 и 45,монтирани са масово шибъри Трофимов,тръскащи скари,мазутни инсталации,затворени са локомотивните кабини на много локомотиви, монтирани са продухвателни кранове Любен и др. Отделно в завода се произвеждат и ремонтират товарни вагони,произведени са значителен брой парни валяци и парни багери,железопътни стрелки и др.
Така ,че вероятно капацитетът на завода просто не е позволявал и производството на парни локомотиви. Още повече,че по това време вече се е знаело,че предстои въвеждане на дизелова и електрическа тяга. Закупуването на старо на голям брой  надеждни локомотиви от сериите 14,15 и 16 е било най правилното решение за решение на проблема с недостига на локомотиви.
« Последна редакция: 15 Май 2017, 23:43:53 от misan »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Много ми е любопитно какъв е вагона пред
хладилния, в дясно на снимката?




Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: pach link=topic=3529.msg107929#msg107929 date=1495517492
Много ми е любопитно какъв е вагона пред
хладилния, в дясно на снимката?

(Image removed from quote.)
Най-вероятно е пощенски

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
За мен най-ценна е тази снимка

Ресторант ВКАЖ от 1965 година. Преди няколко години, когато Тилиг изкара модел на спалния вагон  с такива надписи РСВ в средата на вагона, много се чудихме дали не е някаква грешка, докато Зазо не намери снимка на истинския вагон. Този ресторант-вагон е представител на последните ВКАЖ вагони, които са били фабрично произвеждани с гумени челни преходи,  с динамо, монтирано върху талигата, без престилка и с отдушници тип Кукук.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
А сега ако знаеш каква е била талигата ( че не се вижда)
ще си перфектен - цялото инфо за едно добро начало!?
 :hi:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: pach link=topic=3529.msg107937#msg107937 date=1495547381
А сега ако знаеш каква е била талигата ( че не се вижда)
ще си перфектен - цялото инфо за едно добро начало!?
 :hi:
Талигата е Гьорлиц 3, с четиристепенно окачване.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4245.msg87966.html#msg87966
 :hi:

Гьорлиц III - вагонна талига от " тежък" тип.
Ползвана предимно в ресторант и спалните вагони на DSG.


Гьорлиц III - вагона талига от "лек" тип, ползвана предимно
при ресторант-вагоните на "MITROPA".





И това трябва да е " нашата" талига - Гьорлиц III от "лек" тип,
но на четиристепенно окачване.


Не съм сигурен дали
правилното не е " четиристъпково"...
(румънския чертеж май малко по-различна показва)



И нашия оригинал от "ждановка"!


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Талигата Гьорлиц 3 с тристепенно окачване е разработена в началото на 20-те години и се появява за пръв път масово на немските  вагони С4ю-26а  през 1927 година. Тя превъзхожда значително дотогава използваните в пътническите вагони тип Пруска и тип Американска талиги. Още с появата си, Гьорлиц 3 моментално се превръща в талига "фаворит" на ДРГ и от този момент нататък абсолютно всички новопроизведени четириосни пътнически вагони, включително пощенски и багажни, се  доставят с Гьорлиц 3. През 1935 година се появява и Гьорлиц 3 с четиристепенно окачване, като почти до края на ВСВ всички новопроизведени вагони за ДРГ са доставени с четиристепенната талига.
 В БДЖ Гьорлиц 3 (тристепенна) идва за пръв път през 1935 с новодоставените 20 броя С4 и 4 броя Р4. Както в Германия, така и у нас, тази талига е много успешна, за което свидетелства фактът, че в приетата 4 години по-късно стандартизационна програма, всички пътнически вагони са поръчани с талиги Гьорлиц 3. Когато започва първото серийно производство на пътнически вагони в Дряново през 1953 година, за талига се използва тип Гьорлиц 3 (тристепенна).
  Четиристепенната Гьорлиц 3 влиза в България през 1942 година с т.нар. "Иранска доставка". Тя също е усвоена в българско производство при вагоните тип ВКАЖ. За периода 1957-1965 у нас са произведени около 330 вагона с талига Гьорлиц 3 с четиристепенно окачване.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Отново за вагон-ресторанта. От снимката се вижда номер 217. Сега намирам в едни записки, че този вагон е експонат на ХХI международен мострен панаир в Пловдив от 13 до 27 септември 1964 година.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
С чисто нова боя ... и номер:


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK


                       БДЖ 52-17 на лайпцигския панаир 3.1976 г.