Леки волни разсъждения по въпроса и от моя милост. Визирайки натрупаните впечатления от всичко видяно през годините, за себе си сякаш стигам до следните изводи:
1. Когато е било въведено зленото, първоначално то се е отнасяло само за бързоходните и пътническите локомотиви, примерно за да се различават отдалече.
2. Пак тогава, за останалите локомотиви не е споменато нищо конкретно и това е дало път на волните интерпретации. Така на по-късен етап и те са започнали постепенно да стават зелени. Вероятно някои депа са искали да направят впечатление и са се натегнали, без да ги кара никой, т.е. проявили са самоинициатива. В подкрепа на това е синята вариация на самоинициативата - т.е. не е имало определен стандарт, който е трябвало да бъде спазван. Другаде обаче не са се натегнали по същия начин.
3. Най-накрая е решено да се сложи ред и е разпоредено "всички да станат зелени", но парните локомотиви вече са били твърде малко.