Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout
Стрелки - самоделки
mitko0888:
Полу готовите стрелки:
Довършването на стрелките може да следите в темата за моя макет.
VladoC:
Здравейте от един новобранец.
Казвам се Владимир Цанков и съм от Русе.
Това е пъвият ми опит за изработване на стрелка:
Мащаб HO, дължина на правата - 228,3 мм, ъгъл на отклонение 12,5 градуса,
радиус 558 мм.
Релсов материал - Tillig code 100.
За шаблон използвах 6 мм МДФ, изрязан на CNC, който се оказа неподходящ за целта, поради малката твърдост - при изработване на стрелката се разслои.
Все пак се получи сравнително добро изделие:
На външен вид не ми харесва, но при тестовете моделите преминаваха плавно, без удари и подскачания.
mitko0888:
Здравей,
Като за първи опит мисля че много добре ти се е получило. Особено ако колелата вървят добре.
Предлагам ти:
Роговите релси, тези стърчащите покрай сърцето, да ги оставиш поне с една траверса по-къси. Така е на истинските стрелки.
Изолацията, заради която си рязал едната ходова релса, ти съвпада с рязането на двете релси на езика. Там цялата ти стрелка се крепи само на едната най-крайна релса. Трябва да внимаваш при монтажа. Най-добре да режеш тази крайната релса на съсеседната позиция, през една траверса.
Мисля че самите траверси трябва да ги направиш по-тесни. У нас дървените са 220 - 240 мм широки, на стъпка от около 600 мм, при теб ширината е половината от стъпката, а трябва да е по-малка.
Мисля че не е необходимо да запояваш всяка траверса, ако това не ти харесва как е станало. Трябва да имаш достатъчно мощен поялник - според мен 40 - 60 вата, и задължително флюс, може и течен. За да може спойката да стане бързо и да не остава много материал отгоре. Като запоиш достатъчно траверси за да държат отделните парчета на стрелката, другите можеш да ги капнеш с капчица (не българска).
Смятай че като баластираш и си поиграеш с четката външния вид ще стане съвсем друг, така че давай смело напред.
ПС - предполагам си си взел шаблончето за Н0 от тилиг, за да си сигурен че ще върви всичко по стрелките.
pach:
Здравей и от мен за добре дошъл!
Както казва и Митко, нашия специалист по самоделните и екзотични разклонения, като за първи опит се е получило много добре!
Чисто механично явно си се справил с преминаващите колооси.
Интересно електрически как е?
Не виждам смисъл обаче да разцепващ траверсата която ти движи езика. Така или иначе и двете части от езика са ти свързани електрически с крайните релси. Това обаче може да ти изиграе лоша шега при по-голяма лакатушене при преминаване на колоосите в комплект от тилиги и в състав от няколко четириосни вагона. Тогава люшкане, лашкане и лакатушене
има доста, най-малкото защото състава е подложени на опъване между теглещия локомотив и тежестта на влаковия състав според дължината.
А при такова лакатушене и метални колооси с каквито са модерните модели има вероятност да става късо съединение. Разбирам мерака ти да отпадне допълнително електрическо превключване на езика ( и сърцето) но за всички мащаби от Н0 към ТТ надолу това е неизбежно.
Пробвай и помисли по този въпрос.
А защо избра код 100, който е 2.5 мм висок?
Може би заради старите модели които имаш.
Но така се застопоряващ към определен вид релси на определена фирма.
И последен въпрос - с какво ще задвижващ разклонението?
Дори и с ръчен хебел с тежест ( ама колко ще е тя като е модел...) ще трябва добро усилие и продължителен натиск за да държи огъването на езиците в крайно положение. Да знам че те са изпилени и изтънявани ама все пак са малко като пружини!
mitko0888:
pach, недей забърква човека. Много хубаво си ги е +разцепил" точно където трябва (и малко повече). Никакво късо не може да стане точно по този начин, и задължително трябва да се захранва правилно сърцето точно при такова рязане, няма такива мераци без захранване.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия