Автор Тема: Коя е тази гара?  (Прочетена 22071 пъти)

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #15 -: 11 Януари 2012, 17:17:32 »
Изглежда не която трябва.  :scratch_ones_head:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #16 -: 11 Януари 2012, 17:20:50 »
София 1910-20г.:



Тук би трябвало да е имало реконструкция на някакъв по късен етап:



На втората снимка сградата прилича на сградата от въпросната снимка.

Жоро, гледам това, което си пуснал ти:



Публикувано от: ankar
Баш София си е.Дори се вижда трамвайната линия на бул.Мария Луиза.

Къде го видя тоя трамвай???
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 17:23:52 от widowmaker »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #17 -: 11 Януари 2012, 17:24:51 »
Ту е и отговора :good: Снимката от 64та година е от гара София но вече реконструирана. :hi:
Не е запазен стила и прозорците са правоъгълни както и в частта от към пероните

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #18 -: 11 Януари 2012, 17:38:32 »
Това, че не е гара София е ясно. Нито старата, нито "реконструираната".
Сравнявам тия две сгради. Аз не виждам (при уголемяване) на първата, двете крила да са по-високи от централната част, но може и да бъркам :unsure:






mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #19 -: 11 Януари 2012, 17:44:25 »
Гарата е София (96% ;D), ама това с годината и електрификация на едната гърловина не ми се връзва!
Това, което стърчи в Пловдив, е цял етаж, а на въпросната снимка определено не е така.

Преписвам от класиката:
-------------------------
През 1961 г. електрификацията на участъка София-Пловдив е завършена. Пробно е подадено напрежение в контактната мрежа. Отстранени са недостатъците. Първите 6 локомотива (Е 41-о1 до Е 41-о6) пристигат в Русе на 13 април 1962 г., а един ден по-късно вече са докарани в новото депо в Подуяне. След приемателните проби, които продължават и през май, се пристъпва към пробно обслужване на отделни влакове между София и Пловдив. Изпитванията, неизвършени в Чехословакия, са проведени у нас през октомври и ноември 1962 г. главно с локомотив Е 41-о1 и с участието на чехословашки измерителен вагон. Установени са следните теглителни сили: в часов режим 21 200 kgf при скорост 53,8 km/h, в траен (продължителен режим) 19 700 kgf при скорост 59,0 km/h и 7400 kgf при изпитвателна скорост 105 km/h. Локомотивът е в състояние да потегли от място в нагорнище 28 ‰ с влак с маса 600 t при двойна тяга 1150 t. Тези резултати съответстват на тяговата характеристика при първоначално приложените живачни токоизправители в електромашинната част.

През 1962 г. са доставени 10 локомотива серия Е 41. Изпращането на следващите се подновява през март 1963 г. и повечето от половината са вече у нас, когато на 27 април 1963 г. официално е открита първата електрифицирана жп линия София-Пловдив. До лятото цялата серия е доставена без две машини Е 41-40 и Е 41-41, които пристигат в края на ноември 1963 г.
-------------------------------

Не може всичките поръчани 41 машини да са доставени, от 1961 да се води че има ел. мрежа, от 1962 да се извършват непрекъснато пробни пътувания, 1963 да е официално откриване, а пък в 1964 година началната гара да не е електрифицирана. И как се пристига в София с електровоз без контактна мрежа (не че на теория не е възможно)?
През 1963 са подменяни игнитроните на 41. През 1964 те вече се връщат в Чехословакия за модернизация - премахване на живака, т.е. през средата на 1964 40 машини са въртени, някои са напрвили над сто хиляди километра за да се стигне до модернизация, и всичко това да стане без контактна мрежа в гара София? Направо е абсурд.

Не се сещам за друга подобна по размер гара в Б-я, но може да помогне ако дадете маршрута на г-дата фотографи от онова време.
 
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 17:48:27 от mitko0888 »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #20 -: 11 Януари 2012, 17:58:53 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg70622#msg70622 date=1326296665
Гарата е София, ама това с годината и електрификация на едната гърловина не ми се връзва!

Би трябвало да е източната гърловина, която на снимката не се вижда, а това май е край на контактна мрежа:



Цитат на: Сaprycorn link=topic=3529.msg70623#msg70623 date=1326297103
За малко бих искал да насоча вниманието ви към друг детайл от снимката, а именно към 4-тия вагон от композицията.
(Image removed from quote.)
Това е вагон, произведен от Татра и доставен за БДЖ през 1955 година. А тук ви показвам снимка на вагон от същата доставка, сниман през април 1994 година на гара Плевен. Скоро след това, тези вагони бяха бракувани.
(Image removed from quote.)

Тези вагони ги пуснаха когато смениха парата с дизел по линията Плевен-Черквица, някъде около 82-83г.
Много ясно си го спомням, всяка ваканция пътувах многократно с въпросните вагони.
Търкаляха ги доста време, мисля, че ги изхвърлиха малко преди да пуснат дезирата там.
Това е 1-ви глух коловоз на плевенската гара. Влаковете за Черквица винаги са тръгвали от него.
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 18:05:01 от widowmaker »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #21 -: 11 Януари 2012, 18:02:01 »
http://farm8.staticflickr.com/7172/6668852777_939ff30356_o.jpg
На снимката се вижда че има мрежа но само в източната гърловина.Неизключвам факта че партията пускаше много недостроени обекти само за да спази някой срокове.С 2ра линия и до днес е така.Уж е изцяло удвоена ама около Горна Оряховица май още не е.
 Нищо непречи пристигащ влак да влезе на коловоз без ток.Проблем би било ако е заминаващ.Това точно ми е много интересно в тази снимка.Може би влака влиза до средата на коловоза и след като го изтеглят локомотива се връща.
 Има една култова снимка на заминаващ влак с 41ва серия немодернизирана от гара София и немога да я намеря.Там си личи че точно тези коловози само са електрифицирани.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #22 -: 11 Януари 2012, 18:16:06 »
Цитат на: liro4605 link=topic=3529.msg70629#msg70629 date=1326297721
http://farm8.staticflickr.com/7172/6668852777_939ff30356_o.jpg
С 2ра линия и до днес е така.Уж е изцяло удвоена ама около Горна Оряховица май още не е.

Абсолютно си прав, участъкът Бутово-Павликени-Лесичери-Ресен-Г.О. не е удвоен.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #23 -: 11 Януари 2012, 18:40:09 »

Прилича ми на Плевен :


widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #24 -: 11 Януари 2012, 18:52:43 »
Само, че плевенската гара има и кула, която не е достроявана на по късен етап.
Софийската гара е, но след като са направили втори етаж на крилата.
Доколкото ми стана ясно, реконструкция е имало, но точно кога - не знам.
Обърнете внимание на сградата със скосен покрив преди гарата (зад влака с 10.12):



Сега погледнете същата сграда на тая снимка, даже точно там снимката има някакъв дефект:



Отделно глухите коловози, които се виждат и на двете снимки.
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 19:01:33 от widowmaker »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #25 -: 11 Януари 2012, 18:56:32 »

мдаа , така и глухите коловози се връзват - зад 10ката

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #26 -: 11 Януари 2012, 19:01:47 »
Обаче има едно нещо, което не е ясно - козирката на 2-ри перон.
на снимката от 1920-30г. я има, а на тази от 1964г. я няма...

Ето една още по ранна снимка:

« Последна редакция: 11 Януари 2012, 19:08:10 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #27 -: 11 Януари 2012, 19:03:35 »

Ей, снимки ви дадох и още се колебаете ... при това все снимки на СОФИЯ !!!

1. Приемното сдание е във варианта от 2-та снимка на жокера - вече 2-етажно, то е ясно. Но за разлика от предната фасада, откъм града, където средната част и двата края са изнесени по-напред, то задната, откъм коловозите не е с изнесени напред части - там са коловозите и перона и няма как. Точно това се вижда на снимката с 10.12. На самолетната снимка (3) се вижда същото, само че сданието още не е надстроено. Вижте и часовника откъм града, вижда се на снимки 1, 2 и 3, като на самолетната снимка 3 се вижда, че откъм коловозите няма - това се вижда и на снимката с 10.12.
2. Над втория вагон се вижда сграда със сечено било отпред по немски стил - това съвсем съвпада със самолетната снимка (3).
3. Пред локомотива се вижда вагон, малка сграда и още коловози. Коловозите не свършват ли точно при сградата със сеченото било? - май да, ами и това съвпада със самолетната снимка (3) - това са челни коловози за близките дистанции, Перник, Драгоман и т.н. Малката сграда над вагона също може да си я намерите на самолетната снимка.
4. Авторът ви казва - София ...
5. 10.12 ... коя е гарата на домуване на 10-ките !?! Не е ли само София? В една от двете книги на Деянов има таблици с инфо кой локомотив към кое депо и по кое време се числи. Вижте 10.12 къде е по това време!

Годината обаче виси, за мен електрификация няма, това са само лампи за осветление на пероните.
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 20:29:38 от CaLLlo »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #28 -: 11 Януари 2012, 19:28:34 »
Електирификация има, вижда се нещо такова, макар и неясно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Коя е тази гара?
« Отговор #29 -: 11 Януари 2012, 21:41:14 »
Това е снимката от откриването на ел. трасето - 27.04.1963 година, от книгата на Деянови.



Определено гарата на въпросната снимка е София, сградата е след дострояването на крилата, електрификацията е на стълбове, май само на двата коловоза, но не мога да се представя че до средата на 1964 не са сложили още няколко стълба до западната гърловина! Все някой някъде щеше да разказва как влаковете са влизали по инерция със свалени пантографи и са се придвижвали с маневрен лок, само заради непострояването на няколко стълба.
« Последна редакция: 11 Януари 2012, 21:48:17 от mitko0888 »