Автор Тема: представяне на misan  (Прочетена 8215 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:представяне на misan
« Отговор #15 -: 13 Януари 2012, 09:10:37 »
Добре дошъл, Ицо! Много приятни моменти с хобито, което в мащаб 1:1 ти е и професия !  :good: :yes:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:представяне на misan
« Отговор #16 -: 13 Януари 2012, 09:14:48 »
Добре дошъл и от мен!
Параджиите ставаме наистина сериозна гилдия :)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:представяне на misan
« Отговор #17 -: 13 Януари 2012, 11:22:51 »
 Наистина съм ви много благодарен за посрещането. Ще ми е много приятно да се събираме и на живо.
 Моя телефон е 0882 838 842. По принцип наистина основен интерес са ми локомотивите от американската конструктивна школа, основно китайските и тези от САЩ, но разбира се,се интересувам и от германските ,руските,българските и чешките локомотиви.

 А локомотивите на  германския инженер Роберт Гарбе,между които е нашата 50 серия определено много ми харесват. Те са и признати като един от върховите постижения в локомотивостроенето.

Когато бях ученик в железопътния техникум в София ,в железопътния завод работеше като маневрен локомотив 50-04. Аз съответно прекарвах голяма част от времето си на него.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:представяне на misan
« Отговор #18 -: 13 Януари 2012, 12:53:40 »
Ами всеки четвъртък в ресторант Терасата.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:представяне на misan
« Отговор #19 -: 13 Януари 2012, 13:01:38 »
Цитат на: misan link=topic=3540.msg70762#msg70762 date=1326446571
... Когато бях ученик в железопътния техникум в София ,в железопътния завод работеше като маневрен локомотив 50-04. Аз съответно прекарвах голяма част от времето си на него.

Предполагам вече си видял тая таблица:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,110.msg50212.html#msg50212
от нея излиза, че точно 50.04 и 50.08 са от последния вид T16 - усилен T16 (T16 verstärkte Bauart)
Предполагам ако се напънеш и снимки ще намериш?!

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re:представяне на misan
« Отговор #20 -: 13 Януари 2012, 18:45:52 »
Добре дошъл!Коя година си завършил   железопътния техникум?

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:представяне на misan
« Отговор #21 -: 14 Януари 2012, 05:56:08 »
Нещо чух за американска и азиатска тракция или не съм разбрал правилно :) Радвам се че гледаш извън границите на Европата  :good:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:представяне на misan
« Отговор #22 -: 14 Януари 2012, 08:58:39 »
   Още веднъж много благодаря на всички за топлото посрещане.

  На въпроса кога съм завършил любимия железопътен техникум, през 1990 година. Когато за пръв път отидох на училище там през 1986,бях направо като попаднал в царството на приказките. Посрещна ме локомотив 47-33 в експлоатация и два работещи парни багери. Отделно  вече спрени бяха 47-20,47-30 и 50-05. Като отоплярка се беше използвал 10-13,но и той вече не се използваше. Но и 47-33 се готвеха да я спрат. Това стана през ноември 1986 година. Но още същата зима,доколкото си спомням,докараха от Септеври 50-04 и в началото на 1987 тя започна редовната си експлоатация. Машината вършеше чудесна работа и беше в много добро състояние ,но в началото на 1988 я спряха и нея. С това  най вероятно се и свърши редовната експлоатация на парни локомотиви в България. По това време работеше още една 14 серия в мини Перник,но същата година я спряха и нея. На последното не съм очевидец и е по спомените на един мой колега.Характерно и за 50-04 и за 47-33 е,че нямаха въздушна спирачка,а само парна директна спирачка. При разхлабването и кабината се обвиваше в пара.
Като цяло локомотивите серия 50 са едни от най добрите в цялата история на парното локомотивостроене. Имахме прекрасната възможност да имаме запазени цели три локомотива от тази серия и то в много добро състояние. Но сега съществува само 50-01 и то в много лошо състояние.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:представяне на misan
« Отговор #23 -: 14 Януари 2012, 10:32:04 »
      Действително голям интерес за мен представляват китайските,американските и руските парни локомотиви. Когато за пръв път видях на живо и се качих на 20-06 в Калояновец,направо щях да се разплача от възторг. В Китай нашата 20 серия е с серия JF 13 и работи до средата на 80-години.

Много интересно е в кабината им. Тя е много просторна,а регулатора е американски тип и може да се работи с него в седнало положение. Много интересен е и парния ходообръщач. Изобщо с тези машини в България са дошли за пръв път много нововъведения,тръскащите скари ,пневматичното отваряне на пещната врата и  любимите ни многогласни парни свирки,каквато е на 01-23.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:представяне на misan
« Отговор #24 -: 14 Януари 2012, 10:50:50 »
Здрасти Ице! Много се радвам да те видя тук.  :good:

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re:представяне на misan
« Отговор #25 -: 15 Януари 2012, 11:38:39 »
Добре дошъл и от мен!  :hi:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:представяне на misan
« Отговор #26 -: 15 Януари 2012, 20:40:29 »
Здравей Мисан и сърдечно добре дошъл и от мен!
Имам един въпрос към теб. След като нашата серия 20 е аналогична с китайската JF 13, възможно ли е да я правят на модел за техния си хобистки пазар?

lubo_gumata

  • Trade Count: (9)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 265
  • Рейтинг: 12
  • HO,4-5 еп.СЛИВЕН
Re:представяне на misan
« Отговор #27 -: 15 Януари 2012, 22:00:23 »
Добре дошъл и от мен!
  :good: :good: :good:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:представяне на misan
« Отговор #28 -: 16 Януари 2012, 20:20:27 »
  Много благодаря още веднъж на всички за посрещането. Не спирам да го казвам,защото го заслужавате напълно.
 
  За модела на нашата 20 серия ,ще проверя Носъм убеден,че вие сте много по добре запознати с производителите на модели по света.