Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

BR 72 DRG, Westmodel 10099

(1/7) > >>

Сaprycorn:
Ще ви запозная накратко с един модел  от т.нар. "месингови фирми", а именно серия 72 на фирмата Вестмодел. Моделите на тази фирма се предлагат в няколко варианта- напълно сглобени, сглобена само ходовата част, и изцяло "баузац". Моят беше от третия вариант. Всички плоски части в сета са изработени от месингова ламарина на фотоец, а другите части като котел, парни и питателни домове, водна и въздушна помпа са отлети. Колоосите са от Флайшман, а мотора Фаухабер с маховик. В сета са дадени два комплекта щанги- едните са ецвани, а другите отливани. Като цяло работата по сглобяването беше дълга и пипкава, като при ходовата част решителна помощ оказа Васко. Ето няколко снимки от етап пълно окомплектоване преди боядисване





И една снимка от етап боядисване на първа ръка

Очаквайте следващи снимки с окончателно боядисване, поставени табели, стъкла, щанги.

anubis:
Ясе, страхотен модел, направо се влюбих  :give_heart: Адри да раздаде салфетките, ако обича   ;D ;D ;D   Отдавна те подозирах, че вече си в света на месинга (а там е мътна и кървава). Предполагам, че си го взел от бея?

Сaprycorn:
От ибей е. Купих го НЕ защото е месинг, а защото е серия 72! А сглобяването на такъв модел е наистина мътна и кървава работа- където може със спойки, където не може с каноколит. Ако имаше производство на тази серия от масовите фирми, никога нямаше да се хвана да го сглобявам. Но за съжаление за сега няма алтернатива!

widowmaker:
Ясене, не обясни, че това е пруски Т52, който от съображения за икономичност е конвертиран да работи с прегрята пара
(нови парни домове - 1 допълнителен, пясъчници, паропрегревател, водопогревател и т.н.).
В този вид са преработени само 2 локомотива, собственост на Eutin-Lübecker Eisenbahn, провинция Schleswig-Holstein (на границата с Дания).
Получават DRG номера 72 001 и 72 002, след като компанията е национализирана на 1 януари 1941г.

edit:
Всъщност освен тези два конвертирани локомотива е имало и други 2, които са произведени като локомотиви, работещи с прегрята пара през 1900г. - първите локомотиви с прегрята пара в Прусия,
но са национализирани в периода 1920-25г. В случая си мисля, че това си е баш ELE варианта.

CaLLlo:

Стана все пак някакъв локомотив от купчината ламарина. Като я видях направо се уплаших ... а кутиите бяха 2 ...
Не съм забравил, че и аз имам скромен принос, с това че ги играх в бея от името на Ясен, неподозирайки въобще колко работа ще им се отвори.
Ами да поздравим фабрика Waskopff & Jasensen за проявената упоритост, която буквално "от нищо направи нещо" - Евала, младежи, просто нямате равни!!!
Такива хобисти НЕМА!

   :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия