Автор Тема: Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове  (Прочетена 99507 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Няма ли някой вещ по питането,че и на мен ми е интересно.
  Последно един колега който живее в блокчетата до наказателния паркинг ми разказваше колко различно е било там и ,че е имало пасарелка дори.Някъде бях гледал снимка,че на сегашното недостроено от пощите е било депо за вагони.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Не знам ....може би някога...и да е било депо за вагони.
Пощите там бяха зарязали един DB-ски голям пощенски вагон в халето им, за
който се твърдеше, че бил дори брониран...е едва ли, но май е имал сейфове с които се е прекарвала валутата ( вероятно долари по тошово време). Може би даже е още там....
Пасарелка не си спомням да е имало, но два тунела ( пешеходни) със сигурност. Този по-близкия беше до входа на ЖПзавода от към коловозите. Лично съм минавал по него не един път.

« Последна редакция: 29 Септември 2017, 14:27:20 от pach »

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Пешеходният подлез, за който Pach пише, си го има. Преди човек да достигне южния му вход, пресича на ниво клона за митницата, няколко десетки метра от който, ако не се лъжа, съществуват все още, макар и намиращи под "игото" на паркинг :resent:. От гугъл мапс и клипчета, качвани в нета от машинисти, пътуващи по първа линия (в участъка София-Подуяне), съдя, че и отделителната стрелка от главната линия е все още на място и свързана. А лично аз имам смътни спомени (от преди 15 години), че складът на митницата е със зъбчата рампа, като тази на Сточна гара, но мисля че при рампата линиите са извадени. 
 

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Други линии от района, за които моля някой по-запознат да сподели:
- линията за стокова борса Зимница. Поне един коловоз със сигурност е влизал в склада, минавайки първо пред силозите на Мелничния комбинат, а сетне плътно по северната страна на високото сдание на борсата. На гугъл мапс се вижда добре, а аз имам спомени, че съм виждал линията и рампата, като линията частично беше бетонирана, за да минават камиони, но не беше извадена и релсите частично се виждаха. Евентуално в склада е влизала и втора линия;
- линията за т.нар. Кланица. Така я дават в старите карти, които я датират към 1933г. Днес на крайната й точка има сгради с надпис "Родопа", видимо изоставени, вероятно строени след 1944г. и заменили по-стари сгради с подобно предназначение. Линията трябва да е пресичала ул. Малашевска - дори на по-нови карти на София така я дават, но на място следи от прелез не съм видял. Според гугъл мапс, има все още железобетонен мост над Владайската река, само за тази линия, но днес релсовият му път го няма. Прекъснат е някъде след прелеза на Мелничния комбинат. На тази линия вероятно е (била) Дезинфекционната станция за товарни вагони, но и личният ми обход на място (в дълбочина по ул. Медникарска), и прегледът по гугъла, не ми помогнаха да идентифицирам точно къде е тази станция, има ли я още, и свързана ли е с мрежата.
Ако някой може да осветли темата - както за самите линии, така и за експлоатацията им, ще съм благодарен.   
 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Впрочем оказа се, че ДА - имало е пасарелка в района за който говорим по-горе...но е била доста отдавна - преди да реконструират  Ц. гара:

Вижда се много ясно в дясно на снимката и явно тогава също е
водела към ...."Железопътната работилница"-София.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
След срещата със сръбските приятели, помествам малко инфо за една теснолинейна железница която е стиигала почти до границата между България и Сърбия по река Ерма или т.нар Рударска железница ( или Рударева ... тук името според мен е тълкувателно...  защото железницата е била изградена заради рудата и мината на "Jerma" AD)

Дори имаме и линк към един филм за тази железница от 1929г, "озвучен" с надписи : https://www.youtube.com/watch?v=xjA1WpYNhxY

Ето и малко повече снимки в сръбския форум: http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/viewtopic.php?t=248

И карта на железницата:


Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Някой може ли да даде повече информация относно клон от гара Филипово до района на захарния комбинат "Кристал" в Пловдив /на място съм виждал следи, но ако някой каже до кога е работил, ще е супер/ и относно клона до Пловдивския панаир - има ли го още, може ли състав да стигне от гарата до панаира?

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Някой има ли данни за бивш жп-клон в град Перник, северно от централната гара, вероятно отделял се от пета линия на място между гара Перник и връзката към Разменна, който след отделянето си се спуска, минава в мост над р. Струма /ако не се лъжа, все още съществуващ, макар и без линия по него/ и достига до района, ограничен от улиците Георги Раковски, Емануил Васкидович и Стримон?

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
На тази http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/details/large/K-34-059-1.jpg  карта го има означен въпросния клон,но без повече информация за какво е бил ползван. http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/ линк към карта на Република България на която има още означени стари жп клонове.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Цитат на: Eliyan link=topic=3586.msg110337#msg110337 date=1516298218
Някой има ли данни за бивш жп-клон в град Перник, северно от централната гара, вероятно отделял се от пета линия на място между гара Перник и връзката към Разменна, който след отделянето си се спуска, минава в мост над р. Струма /ако не се лъжа, все още съществуващ, макар и без линия по него/ и достига до района, ограничен от улиците Георги Раковски, Емануил Васкидович и Стримон?


Бил е клон към ТЕЦ Перник. По моста е преминавал само краят на изтеглителния коловоз.


В наши дни мостът е преустроен в пешеходен.

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Много благодаря и на двамата за полезната информация!
А възможно ли е въпросният коловоз да е излизал не само откъм Прр /което приемаме за доказан факт/, но и откъм Перник? Трасето на ул. Раковски, както и един коловоз, отделящ се вероятно от първи коловоз на гара Перник /доколкото може да се види на гугъл мапс/ и стигащ до никъде /но все пак в разглежданата посока/ дават основание за такова предположение.
Иначе, ако правилно разбирам - там е имало ТЕЦ, впоследствие е построена сегашната ТЕЦ "Република" североизточно от гара Прр и свързана с последната, и старата ТЕЦ е разрушена? На гугъл мапс-а ясно личат следите от сградите, които се виждат на картата на Радо. Също се вижда мостът на пета линия над промушващото се под него трасе на клона.
Възниква и друг въпрос - каква е била голямата сграда след моста на Струма по този клон /която сега изглежда е разрушена/ и била ли е свързана с клона или просто се е намирала в съседство?

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Големите сгради след моста са били на Машиностроителен завод Струма.
Ето повече информация за завода и ТЕЦ Перник:
http://www.standartnews.com/regionalni/butat_parviya_u_nas_zavod_za_mashini-325697.html

Ако си инсталираш Google Earth ще можеш да виждаш и "назад" във времето. В конкретния случай може да връщаш до 2005г., когато сградите на завода и ТЕЦ-а все още съществуват.

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Благодарско! :) :)

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Здравейте. Нов съм във форума, но съм наясно с повечето неща. Качвам снимки с влакове които са събирани от други форуми и сайтове, за да ги имаме като спомен. Искам да подчертая, че снимковият материал не е мой, както споменах е събиран от другаде, надявам се, че няма да е проблем да го кача тук.

Линк към снимките ----> Линк за сваляне: https://ndox.abv.bg/download?id=6ac656fa3e


Също товарната линия Биримирци-Подуяне разпределителна, беше писано някъде по сайтовете, че има проект за нейното изграждане НАНОВО.
Това е новината ---> http://citybuild.bg/news/predvaritelniiat-proekt-traseto/36710
Съдейки по плана ако я направят, прелеза на улица Летоструй ще изчезне, а линията ще минава под самата улица, както е направено при Ботевградско шосе.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Благодарности за снимките.
« Последна редакция: 15 Август 2018, 21:35:56 от Petko Ivanov »