Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове

<< < (25/36) > >>

Pycku!:
Иначе някой по-навътре в нещата с железниците? Както писах по-горе, мислят да изграждат наново Биримирци-Подуяне разпределителна. Дали имат наистина такива планове както е в по-горният ми пост?

Кадър от 2014 на прелеза при Летоструй.

Vlado:
По принцип намерение има! Както виждаш има и изработени идейни проекти. Преди няколко години с европейски средства беше реализиран и проект за Развитие на железопътен възел София, част от който са и жп връзките между Биримирци и вече бившата гара Подуене разпределителна, в който бяха описани всички варианти за развитие на този жп ареал. Вече е в ход и процедура по изпълнение на част от проекта за Развитие на железопътен възел София, този между Централна гара София и гара Волуяк, т.е. някой ден, може би, всичко ще се реализира, но кога ще стане това, надали някой в момента може да прогнозира.

п.п. Горният кадър вече не е актуален - линията в този участък вече е изцяло демонтирана, а контактната мрежа свалена. Стърчат само стълбовете, при това не навсякъде.

Pycku!:
Кадарът е стар, както казах от 2014 година. Сега всичко е обрасло, а коритото на улица Рилска обител за няколко години е станало джунгла.

Май 2016:



Май 2018:



Чудно дали корените не са подбили баластрата. Сега забелязах в проекта, че искат да възстановят връзката през мелницата, сиреч в района на Хаджи Димитър ще възстановят двата прелеза, а как ще бутнат катуните зад кауфланда. Но ми е повече интересно как ще премахнат прелеза на летоструй, а линията ще минава под улицата.

Vlado:
Проектът предвижда премахване на всички прелези и преминаване на различни нива на влак и шосе, тъй че не се притеснявай - измислено е. Даже и Подуене разпределителна трябва отново да заработи, макар и с по-малък разпределителен парк.

Pycku!:
Функциите на Подуяне разпределителна ги е поела гара Илиянци и Искър. Предвижда се да има и стрелка към гара Искър. Обаче в един от проектите за възстановяване на линията до мелницата двата прелеза остават, но след прелеза на първа българска армия се очаквало да има голяма ограда от бетон. Въпреки, че на Жак Дюкло трудно ще го направят да минава отдолу.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия