Автор Тема: Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове  (Прочетена 98885 пъти)

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
https://www.google.com/maps/@42.6756639,23.3846007,163m/data=!3m1!1e3

Да знае някъде това отклонение до Булгарплод за какво се е използвало? Предполагам се е свързвало с линията за Пионер където е прекъснат коловоза. Самите коловози на снимката по-точно за какво са се използвали? Има доста семафори и два пункта.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Коловозите изглеждат в добро състояние. Интересно дали се използват и понастоящем ?

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Днес обходих маршрута. Коловозите изглеждат изчистени заради здравата баластра, която бурените не са успели да пробият. Ето и няколко снимки. Фейсбук ми прецака качеството, затова са така. Явно отдавна не са ползвани, но някакво маневрено трасе ли е било или!?




pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Явно по тези релси скоро не е минавал влак, въпреки че изглеждат здрави. Според мен това отклонение се е ползвало от "Булгарплод", докато е съществувал като предприятие. Не знам дали тези складове се използват в момента.

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
bdz43r - Трябва явно отново ти да ни светнеш и по този въпрос!  ;D ;D

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Това е бившата гара Слатина. До нея се стига от западния район на бившата вече Подуене-разпределителна по метален мост, съседен на двата моста с пътищата към летището. След гара Слатина, линията е продължавала към Пионер и се е събирала със съществуващата още линия със стрелка малко преди моста над бул Шипченски проход. Крилният семафор, който до скоро стоеше край ВТУ е бил точно за тази стрелка. Така до Пионер е можело да се стигне с влак от приемно-отправния парк на гара Пдр.
Вероятно след замиране на движението в това направление и с цел да отпаднат двата прелеза през бул. Проф. Цветан Лазаров, това парче между гара Слатина и стрелката е демонтирано, а гара Пионер остава да се обслужва през Сточна гара. До преди десетина години гара Слатина се ползваше като клон за Булгарплод, но движението там приключи още преди да закрият Подуяне-разпределителна.
Цитат на: Pycku! link=topic=3586.msg112451#msg112451 date=1534838219
Интересни факти, евала. Иначе дори и на гугъл мапс няма кадри с влакове от там а все търся, колекционирам такива. Един познат разправяше, че по линията рядко са минавали влакове, след катастрофата със снегорина, или винаги си е било редовно движението?
Почти всички пристигащи в Пдр влакове от север и запад минаваха през Биримирци. Само някои по-малки и в по-спокойните откъм движение часове минаваха през Ц. гара. След 2011 г, когато се реши, че ще се закрива Пдр и започна постепенно прехвърляне на товарната работа във Волуяк, Искър и Илиянци, започна да се разрежда движението през Биримирци. Все пак дори преди това, особено ако полицията каже, че не може да отиде в махалата в обозримо бъдеще, а през Ц. гара има трасе, влаковете минаваха приоритетно от там. След това е ясно... маневрената дейност се прехвърли на другите гари и Пдр се закри. Сега там действат само вагоноремонтното депо за товарни вагони, бившето хладилно депо (като локомотивно за дизеловите локомотиви на БДЖ-товарни превози) и локомотивното депо на БДЖ-пътнически превози.

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Другите държави инвестират милиони и милиарди в товарен железопътен транспорт, само тук си закриваме гарите... Натовареният пътен трафик включително и тировете в София може да изчезнат с едно елементарно решение. Тези линии да се възстановят и при тях да има главни логистични пунктове за цяла София. Гара Пионер пустее от колко години вече насам, а може да стане логистичен център за строителни продукти в тази част на София. Включително и линията към тец земляне може да се изгради до нея логистичен център. Разбира се това са само мечти, ама нали са безплатни. Друго си Бате Бойко да прави само асфалт с онзи заклет релсофоб Диков... После защо има мръсотия в София, а за зимата да не говорим. Тирове над 10 тона тъпчат из софийските улици и правят задръствания, а решението е електрефициране на тези трасета и влизането им в употреба.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Цитат на: Pycku! link=topic=3586.msg112512#msg112512 date=1535486088
Другите държави инвестират милиони и милиарди в товарен железопътен транспорт, само тук си закриваме гарите... Натовареният пътен трафик включително и тировете в София може да изчезнат с едно елементарно решение. Тези линии да се възстановят и при тях да има главни логистични пунктове за цяла София. Гара Пионер пустее от колко години вече насам, а може да стане логистичен център за строителни продукти в тази част на София. Включително и линията към тец земляне може да се изгради до нея логистичен център. Разбира се това са само мечти, ама нали са безплатни. Друго си Бате Бойко да прави само асфалт с онзи заклет релсофоб Диков... После защо има мръсотия в София, а за зимата да не говорим. Тирове над 10 тона тъпчат из софийските улици и правят задръствания, а решението е електрефициране на тези трасета и влизането им в употреба.
Преди да ги плескаш тия глупости, знаеш ли колко загуби е донесла конкретната линия от Биримирци в ограбени валков и потрошени локомотиви ? А знаеш ли колко струва поддръжката на железен път или гари, които не се ползват и ги разфасоват циганите. Всяка действаща гара се обслужва от персонал. Началник-гара , Дежурен ръководител движение, постови стрелочници, маневрена бригада, търговски чиновник и други. Като няма товари и пътници от форумът ли ще събираме пари за заплатите им, защото някой тъгува по Гара Пионер, да речем. Ако не знаеш нещо, може да пишеш до НКЖИ-то, те ще ти обяснят защо не работи някоя гара.

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Глупости не дрънкам приятелю, ама въобще. Загуби носи заради едно конкретно "племе" което много лесно може да се озъпти и дресира, обаче същото това "племе" е редовният електорат на тези които пратиха българските железници в не в трета, ами направо в десета глуха! Самият факт, че ги е имало тези гари и са съществували означава, че е имало полза от тях. Товари и пътници няма защото едно предишно управление и едно сегашно премахнаха тези структури и сега транспортните им фирми на половината "бизнесмени" чупят асфалт и правят мръсотия по пътищата. Всяка друга бяла държава налива и налива средства в железопътен транспорт, само в България се закрива такъв и ти обясняват колко са ти налудничеви представите за такъв. В една Америка и един Израел краденето на релсов път и спиране на какъвто и да е влак се наказва със строг затвор а нищо чудно и като пристигне там полиция да стреля. Проблемите не са в железопътните линии и гари, в това по какъв начин може да се предпазят от нападения на индийци.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Боже, поредният дето не е рзбрал, че на тоя свят няма нищо безплатно. Прочети малко из форумът от кога точно се източва БДЖ и от кого! Някой беше пуснал много добра статия , пък си прави изводи сам. Ако милееш толкова за железниците поработи малко в системата и без това търсят хора, пък после може да си пишем пак. По-прогнило дружество от това е може би само Енергийният Холдинг. Но да не цапаме темата. Ако иска, модераторът може да забърше! 

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Не става въпрос за цапане на темата, ние не се караме а дискутираме. Говорим неща които мисля, че са пряко свързани с тази тема, а и пишем за актуалната обстановка. Не съм конкретизирал конкретно управление, поне две изредих. Истината е, че каквото и да е в България вече все е калпаво. Я управлението в железниците, я в някоя друга сфера. По принцип на железничарски фолклор не вярвам много-много, но оплакванията им и критиките към БДЖ и НКЖИ съм убеден, че са истини. Проблемите не са по релсите, коловозите, локомотивите и желязото от което са направени, а в пирамидата по ръководствата.

Dispatcher

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 79
  • Рейтинг: 23
Моля, успокоете страстите!

Disptacher


jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Аз съм приключил, трий там глупости !!! (Втора молба към модератора) Да не цапаме темите с ревове от сорта "Ако, бабаб ми беше мъжка" и прочие.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Не става въпрос само за финансова обосновка. Линията Биримирци - Подуяне се явява алтернативно трасе в направрението за Пловдив. Така напр. товарните влакове няма да минават през Централна гара, а вместо това транзит през Волуяк - Биримирци и Подуяне. Съответно това ще доведе до по-голяма бързина, сигурност на движението, по-малка амортизация на стрелките и железния път, по-малко шум и пр. Всъщност, железопътният транспорт е стратегически отрасъл и не трябва винаги да се подхожда само от финансова гледна точка. По същите съображения, след закриването на линията, запазиха гара Биримирци, защото обслужва ТЕЦ "София".
« Последна редакция: 29 Август 2018, 09:46:31 от pavlinbg »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Какво им пречи на товарните влакове да минават през централна гара София? Колко са тези товарни влакове на час? Да не са 20 или 100... Сигурно има няколко влака на ден. Защо трябва да се поддържат няколко "алтернативни" трасета? - да не би да падне някоя бомба? И кое му е стратегическото на жп отрасъла? На днешно време всичките му аспекти си имат алтернатива и една елементарна оценка на риска обезмисля всички теории от 50-те години, които и до сега са определящи за държавния жп транспорт у нас (което е и причината за състоянието му).