Автор Тема: Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове  (Прочетена 99388 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Ако отидете на централна гара за един час я видите влак,
и то пътнически там я не. Коловозите са пусти не от вчера.
Товарните влакова пък са още по-голяма рядкост от
пътническите.

А да ми се дават за пример чужди държави, ми видите ли
само ние си закриваме линии наистина е пълна глупост.
Дори в Германия (най-развитата в железопътно отношение)
се закриват, клонове, цели железопътни направления и
огромни депа. Също така и там е пълно с изоставени гари
и товарни паркове, включително вагони. Само дето си нямат цигани...или по-точно нашите и там щъкат, но складовете
за скраб не работят като у нас .
Там скрабът се оползотворява на съвсем друг принцип и изключително на едро. От фирмите се изискват не само машини
и годишни отчети, но и документи, че това което режеш и караш към стоманолеярните е твое или поне си нает от настоящият собственик на нарязания обект.

Колкото до старите линии около София, всичко вече е отживелица.
Мнозина вече не да си спомнят, я да знаят, че бул. Ситняково и
бул.Щипченски проход ( в частта си от румънското посолство до външно министерство) всъщност са прокарани на мястото
на първата околовръстна линия????
А моста под Цариградско шосе преди сп.Ал.Жендов всъщност
е бил железопътен надлез над нея за шосето???

Така някога околовръстна линия е била извън София или в
нейните покрайнини (мол Сердика у на мястото на гара Крепостен батальон) а сега е едва ли не в център на града.

Да плачем за разни "стратегически" линии и технологии от типа " товарен вагон на рампа-  магазия", както и запазването и възстановяване за движение е все едно да върнем Ил-18 в авиопарка на България Еър!!!!!!!!

Ако все пак се намерят пари, хубаво е да се построи поне единична (а защо не и двойна) жплиния отново в околовръст
на града ама с переспективя поне за още 25 години напред,
за да не се окаже отново пречеща или в чертите на разрастващия
се град. Така дори при блокаж на някоя от останалите гари в града,
(бомбардировка, катастрофа или годишен ремонт) града ще остане жпвъзел в работещо състояние ( макари затруднено)!
Всичко друго е фантазии или опит да се " усвоят" едни пари за мъртвородени проекти. ( подобно някога на Кремиковци).

"Расте, но не старее" не е само девиз. По един или друг начин
той все още е актуален. Ние строим вече трета линия
на метрото, а другите вече обмислят вкарването под градовете си
на системи от типа " HYPERLOOP"!!!!!
 :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
За моя, а надявам се и не само моя, радост инфраструктурната ни компания, гледайки по-надалеч, подготви и реализира проекта за развитие на железопътен възел София, който вече се и изпълнява, пък макар и засега само частично.
« Последна редакция: 29 Август 2018, 12:59:37 от Vlado »

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Говорех по-горе общи приказки, а някои потребители на форума ми се нахвърлиха като чели аз лично съм тръгнал да ги строя и то от техния джоб. Явно с тази мизерия в БДЖ ги е докарало до истерия... Както и да е, няма лошо да се дискутира, а праволинейно да коментираме по темата е неинтересно.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: mitko0888 link=topic=3586.msg112521#msg112521 date=1535527765
Какво им пречи на товарните влакове да минават през централна гара София?

Нищо не им пречи, но защо да няма и резервно трасе? Все пак София е жп възел, не просто гара. При евентуален проблем на ЦГ, влаковете за Пловдив, респ. границата с Турция, ще трябва да чакат или да се използват обходни маршрути. Вярно, сега не минават много влакове, но не се знае след 20, 30 или 50 години дали това ще е така. Трябва да се мисли в перспектива, а не от днес за утре.

Цитат на: mitko0888 link=topic=3586.msg112521#msg112521 date=1535527765
И кое му е стратегическото на жп отрасъла? На днешно време всичките му аспекти си имат алтернатива и една елементарна оценка на риска обезмисля всички теории от 50-те години, които и до сега са определящи за държавния жп транспорт у нас (което е и причината за състоянието му).

Цитат на: pach link=topic=3586.msg112523#msg112523 date=1535532696
Да плачем за разни "стратегически" линии и технологии от типа " товарен вагон на рампа-  магазия", както и запазването и възстановяване за движение е все едно да върнем Ил-18 в авиопарка на България Еър!!!!!!!!

Без да се заяждам, с подобни аргументи бяха тръгнали да закриват жп клонове като този от гара Захарна фабрика до ТЕЦ "Земляне" например, но газовата криза от 2009 г.  много бързо ги отрезви. Наложи се да се пускат ремонтни групи, за да могат да минат жп цистерните с мазут. Ако не бяха подобни жп линии, София щеше да остане на студено. Технически грамотни хора сте, можете да изчислите какви мощности са необходими за отоплението на град като София. Ето защо жп транспортът е стратегически. Все пак това не е някаква сергия, която да ти носи ежеминутно доходи...
« Последна редакция: 29 Август 2018, 14:28:45 от pavlinbg »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Pycku! link=topic=3586.msg112528#msg112528 date=1535541066
Говорех по-горе общи приказки, а някои потребители на форума ми се нахвърлиха като чели аз лично съм тръгнал да ги строя и то от техния джоб. Явно с тази мизерия в БДЖ ги е докарало до истерия... Както и да е, няма лошо да се дискутира, а праволинейно да коментираме по темата е неинтересно.

Типично за български форум!!!
Както ти изразяваш по общи мнения, така и ние.правим същото.
Но когато нашите мнения не съвпадат с твоето, смяташ, че ти се нахвърляме!??? Логиката тук я няма - има само емоции, а емоциите на са аргумент в защита или опровергаване на дадена теза.. Както ти имаш право на мнение, така и ние...и не смятаме, че ти от своя страна ни се нахвърлятш, а просто коментираме.

А аргумента "че това няма да е от нашите джобове" отдавна не върви по следните причини:
- НКЖИ е ( все още) държавна компания с нашите данъци.
- Евентуално възстановяване на това старо трасе, ако се направи
от външна компания ( както се подозира) пакби ни струвало ...даже още повече пари.
- ако се усвоят поредните милиони от Европейски фонд, това са
пак наши пари - ние внасяме данъците си на практика в Европа.
 ....и като добавим, че при всички положения част от тези пари (=>50%) ще бъдат откраднати под една или друга форма,
а дали не стигат аргументите......

Ако се построи нова линия ( както писах по-горе) ще трябва да се вложат повече пари в проучването, проектирането и строежа му, а така остава по- малко за крадене. Но новото трасе ще е актуално поне минимум 25 години ( докато стигне града до него, или закрием този вид транспорт).

Да приемем, че някой е махнал с вълшебна пръчица (ти да видиш!!!) и е направил всичко без да вземе една стотинка от нашите!!! :sarcastic:
Ми после кой ще го ползва!?
Пряко или косвено - пак за наша сметка!!!
Която може да нараства логаритмично, в непряка и пряка зависимост, от това как е възстановено това старо трасе!!!

Тоест както и да го оглеждаш, все за нашите с теб пари става въпрос!!!!

Та така....
 :hi:

Цитат на: pavlinbg link=topic=3586.msg112529#msg112529 date=1535541241
Нищо не им пречи, но защо да няма и резервно трасе? Все пак София е жп възел, не просто гара. При евентуален проблем на ЦГ, влаковете за Пловдив, респ. границата с Турция, ще трябва да чакат или да се използват обходни маршрути. Вярно, сега не минават много влакове, но не се знае след 20, 30 или 50 години дали това ще е така. Трябва да се мисли в перспектива, а не от днес за утре.

Без да се заяждам, с подобни аргументи бяха тръгнали да закриват жп клонове като този от гара Захарна фабрика до ТЕЦ "Земляне" например, но газовата криза от 2009 г.  много бързо ги отрезви. Наложи се да се пускат ремонтни групи, за да могат да минат жп цистерните с мазут. Ако не бяха подобни жп линии, София щеше да остане на студено. Технически грамотни хора сте, можете да изчислите какви мощности са необходими за отоплението на град като София. Ето защо жп транспортът е стратегически. Все пак това не е някаква сергия, която да ти носи ежеминутно доходи...

Именно!!! Без заяждане, а само с аргументи като зрели хора.
Примера ти не е актуален и то не заради разлика в годините
Ами ако все пак това трасе беше демонтирано, нима нямаше да прекарат необходимото гориво с два пъти повече авто цистерни????

Щяха на 100% .

Но щеше и да им струва малко по-скъпо а и нямаше да могат да им посинеят гърдите как са се справили
с газовата криза ( за която коствено и тогава и сега все още има виновни тук у нас)
Едва сега Бойко се опитва да диференцира газовите доставки.
А тогава трябваше ли българските политици да ритат, оная въшлива руска мечка. Ми тя им плесна само един шамар и си седнаха на гъза от "изненада" . А през това време Германия
вече имаше гарантирани доставки от руснаците и започна трети газопровод въпреки предстоящите санкции за това ( които така и не ги стигнаха). Само нашите политици се гъзат с нашите гъзове на всеки който ги пожелае!!!!

А един от основните аргументи сега всъщност е дали ще имаме квалифицирани кадри да го на правят, дали ще имаме достатъчно подвижен състав да го ползва, и дали ще е достатъчно евтино и ефективно това ползване .

Щото иначе ще е поредната "Екопътека" ( алузия с планинските пътеки) в която НКЖИ, БДЖ и българските данъкоплатци ще вложат парите  които ще бъдат откраднати от определените хора,
и след две три години ще открием ( подобно на екопътеките), че
там е пълно с бурени, никой не може да я ползва и никой не я поддържа...щото или няма договор, или парите са свършили!!!

Крачка напред се прави като пристъпиш в бъдещето, я не като ремонтираш и възстановяващ това което си изоставил някога.
Дали поради неефективност или друго също е предмет на аргументи.

Съгласен съм, че повече така в страната не може да се продължава, и не само по въпроса за железопътния транспорт.
Но не съм съгласен, че трябва да се дава възможността чрез такива ... бих казал " лоши" практики, да не го развиваме към
ново и по-добро бъдеще, а да кърпим отминалото настояще!!!

По цял свят като ще дават пари, купуват най-новото.
А ние тук ги даваме за кръпки по старото,
което продължава да изпуска от всякъде (пари)!!!!!!
 :hi:
« Последна редакция: 30 Август 2018, 12:55:22 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: pach link=topic=3586.msg112523#msg112523 date=1535532696
А моста под Цариградско шосе преди сп.Ал.Жендов всъщност
е бил железопътен надлез над нея за шосето???
Тука нещо се оплете... моста под шосето всъщност е бил железопътен надлез над него?
Старата линия е пресичала Цариградско шосе с прелез по следата на сегашната ул. Алфред Нобел. Нито надлез е имало, нито сегашната ул. Александър Жендов и подлеза ѝ имат нещо общо с това.

Линията през Биримирци наистина е била много необходима алтернатива на Централна гара, но това отдавна не е актуално... Задължително е трасето да се запази и да се предвиди възможност за бъдещо възстановяване, ако се появи отново такава необходимост, но да се строи наново линия сега по това проблемно трасе без да се решат генерално проблемите там би било крайно тъпо. От линия, заобикаляща гара София в момента няма никаква нужда. Когато тези обходни трасета са били от значение, движението във възел София е било няколко пъти по-натоварено и без тях товарните влакове не биха могли изобщо да се промушат. Сега на гара София има периоди от 20-30 и повече минути без нито един влак и няма тенденция това да се промени в обозримо бъдеще.
Единствено по време на ремонта на гарата и прилежащите линии се очаква да има известно задръстване, но тогава някои товарни влакове временно ще минават през Мусачево-Яна, където вече се възстановява контактната мрежа.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: bdz43r link=topic=3586.msg112542#msg112542 date=1535643971
Задължително е трасето да се запази и да се предвиди възможност за бъдещо възстановяване, ако се появи отново такава необходимост, но да се строи наново линия сега по това проблемно трасе без да се решат генерално проблемите там би било крайно тъпо.

Единствено по време на ремонта на гарата и прилежащите линии се очаква да има известно задръстване, но тогава някои товарни влакове временно ще минават през Мусачево-Яна, където вече се възстановява контактната мрежа.

Аз също мисля, че трябва да се решат проблемите, които са били налице при експлоатацията на тази линия и най-вече този с циганските набези. Разбира се едно бъдещо трасе трябва да се пресича на различни нива със съществуващите улици и булеварди, да бъдат поставени съответни обезшумителни пана, огради и пр.

Интересен вариант е трасето през Яна и разделен пост (РП) Мусачево. Хубаво е, че там възстановяват КМ. Мисля, че такива "байпаси" са полезни за движението на товарните влакове. Подобни РП е имало до Карнобат, Шумен, Каспичан и др, като са осигурявали транзитното преминаване на товарните композиции, но след намаляване на движението са демонтирани. Това обаче никак не бе добро решение. Например сега, за да пристигне интермодалният влак на "PIMK" от Пловдив до Търговище, през Комунари, композицията трябва да спре на гара Шумен, където машината да "обърне", след което да продължи към Търговище!? Кому е нужно да се правят излишни маневри и да се харчат на вятъра  стотици ампери ток, като този въпрос може да се реши с един РП.

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Павлине, за байпасите.
Разходите по обръщане на локомотиви, ел. енергия, спирачни проби и др. са за сметка на превозвачите.
Част от тези разходи те ги заплащат на НКЖИ.
Ако НКЖИ трябва да възстанови байпасите на Карнобат, Синдел, Каспичан и др. те ще се лишат от тези приходи и ще се натоварят с допълнителни разходи за поддръжка на байпасите.
Сам прецени кой има интерес от закриване на тези линии...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Именно!  :hi:
Вместо да се мисли за подобряване организацията на жп транспорта, което ще е добре за държавата, се правят подобни тънки сметки.
« Последна редакция: 31 Август 2018, 00:01:46 от pavlinbg »

Pycku!

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Рейтинг: 0
Цитат на: bdz43r link=topic=3586.msg112449#msg112449 date=1534834323

Между другото, по трасето на западната линия поне десетина години след закриването му, по стълбовете вървеше един фидер (проводник), захранващ участъка Подуяне - Казичене от подстанция Илиянци. Беше демонтиран след прекарването на нов фидер през гара София.еличени.

http://vkolev.snimka.bg/reports/poduene-razpredelitelna-zapaden-rayion-birimirci.337994.10379172

Открих тези снимки, да нямаш предвид този проводник на снимките?  :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Мисля, че точно него има предвид!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

Изоставената линия към КТА Шумен:
https://youtu.be/3Zp2EzoJBO8

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Спомням си, че по тази линия минаваха по няколко маневрени композиции на ден - вагони със суровини и цистерни с мазут за ТЕЦ-а... :(

Eliyan

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Някой да има информация дали в старото тм-депо "Клокотница" е влизала жп линия (подозрението ми е за клон плътно по северния контур на депото, евентуално отклонявал се от клона за Митницата)?

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
https://m.youtube.com/watch?v=6y0LSzJkWDA Нереализирана гара Победа по 28-ма линия. Преди да бъде спряна от експлоатация е била спирка със стрелка на открит път.