Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове

<< < (32/36) > >>

bdz43r:

--- Цитат на: pach link=topic=3586.msg112523#msg112523 date=1535532696 ---А моста под Цариградско шосе преди сп.Ал.Жендов всъщност
е бил железопътен надлез над нея за шосето???
--- Край на цитат ---
Тука нещо се оплете... моста под шосето всъщност е бил железопътен надлез над него?
Старата линия е пресичала Цариградско шосе с прелез по следата на сегашната ул. Алфред Нобел. Нито надлез е имало, нито сегашната ул. Александър Жендов и подлеза ѝ имат нещо общо с това.

Линията през Биримирци наистина е била много необходима алтернатива на Централна гара, но това отдавна не е актуално... Задължително е трасето да се запази и да се предвиди възможност за бъдещо възстановяване, ако се появи отново такава необходимост, но да се строи наново линия сега по това проблемно трасе без да се решат генерално проблемите там би било крайно тъпо. От линия, заобикаляща гара София в момента няма никаква нужда. Когато тези обходни трасета са били от значение, движението във възел София е било няколко пъти по-натоварено и без тях товарните влакове не биха могли изобщо да се промушат. Сега на гара София има периоди от 20-30 и повече минути без нито един влак и няма тенденция това да се промени в обозримо бъдеще.
Единствено по време на ремонта на гарата и прилежащите линии се очаква да има известно задръстване, но тогава някои товарни влакове временно ще минават през Мусачево-Яна, където вече се възстановява контактната мрежа.

pavlinbg:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=3586.msg112542#msg112542 date=1535643971 ---Задължително е трасето да се запази и да се предвиди възможност за бъдещо възстановяване, ако се появи отново такава необходимост, но да се строи наново линия сега по това проблемно трасе без да се решат генерално проблемите там би било крайно тъпо.

Единствено по време на ремонта на гарата и прилежащите линии се очаква да има известно задръстване, но тогава някои товарни влакове временно ще минават през Мусачево-Яна, където вече се възстановява контактната мрежа.

--- Край на цитат ---

Аз също мисля, че трябва да се решат проблемите, които са били налице при експлоатацията на тази линия и най-вече този с циганските набези. Разбира се едно бъдещо трасе трябва да се пресича на различни нива със съществуващите улици и булеварди, да бъдат поставени съответни обезшумителни пана, огради и пр.

Интересен вариант е трасето през Яна и разделен пост (РП) Мусачево. Хубаво е, че там възстановяват КМ. Мисля, че такива "байпаси" са полезни за движението на товарните влакове. Подобни РП е имало до Карнобат, Шумен, Каспичан и др, като са осигурявали транзитното преминаване на товарните композиции, но след намаляване на движението са демонтирани. Това обаче никак не бе добро решение. Например сега, за да пристигне интермодалният влак на "PIMK" от Пловдив до Търговище, през Комунари, композицията трябва да спре на гара Шумен, където машината да "обърне", след което да продължи към Търговище!? Кому е нужно да се правят излишни маневри и да се харчат на вятъра  стотици ампери ток, като този въпрос може да се реши с един РП.

VladoC:
Павлине, за байпасите.
Разходите по обръщане на локомотиви, ел. енергия, спирачни проби и др. са за сметка на превозвачите.
Част от тези разходи те ги заплащат на НКЖИ.
Ако НКЖИ трябва да възстанови байпасите на Карнобат, Синдел, Каспичан и др. те ще се лишат от тези приходи и ще се натоварят с допълнителни разходи за поддръжка на байпасите.
Сам прецени кой има интерес от закриване на тези линии...

pavlinbg:
Именно!  :hi:
Вместо да се мисли за подобряване организацията на жп транспорта, което ще е добре за държавата, се правят подобни тънки сметки.

Pycku!:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=3586.msg112449#msg112449 date=1534834323 ---
Между другото, по трасето на западната линия поне десетина години след закриването му, по стълбовете вървеше един фидер (проводник), захранващ участъка Подуяне - Казичене от подстанция Илиянци. Беше демонтиран след прекарването на нов фидер през гара София.еличени.
--- Край на цитат ---

http://vkolev.snimka.bg/reports/poduene-razpredelitelna-zapaden-rayion-birimirci.337994.10379172

Открих тези снимки, да нямаш предвид този проводник на снимките?  :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия