Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове
Rado:
Качи ги където ти е най-удобно. Само дай линк, за да ги виждаме всички :hi:
misan:
Във връзка с предположението,че линията Кочериново-Рилски манастир е демонтирана ,за да се ограничи потокът от вярващи към манастира,бих казал,че това определено е най малко вероятната причина. След демонтирането е построено шосе и са пуснати редовни автобуси до манастира. Времепътуването до манастира се е съкратило поне три пъти. Голям брой посетители вече отиват до манастира с личните си леки коли.
Разбира се ,демонтирането е огромна грешка. Ако линията беше модернизирана с увеличение на допустимата скорост,щеше да се превърна в световно известна туристическа атракция. Каквито са днес теснолинейките по Харц например. Но унищожаването на теснолинейни и нормални линии въобще не е само наш приоритет. И в САЩ и в Европа от началото на 60-години до средата на 70-години са ликвидирани огромен брой теснолинейни и нормални второстепенни линии. Особено през 60 -те години петролните продукти са безумно евтини. Например 1 кг дизелово гориво в началото на 60-години в България струва 5 стотинки. Това е толкова евтино,че една проста сметка доказва,че по това време ,ако в парните локомотиви се е горяло дизелово гориво вместо въглища,е щяло да бъде икономически по ефективно. Разбира се никои не го е направил,защото дизеловите локомотиви имат пет пъти по висок КПД и това обяснява триумфа на дизеловата тяга по това време. Но за превозите на товари и пътници на къси разстояния автобусите и камионите са били по ефективни ,и тона обяснява масовото ликвидиране на железопътни линии.
Vlado:
Д. Деянов има поне две прекрасни статии (ще се пробвам по-натам да ги представя тук) на тема "Рилска железница", вкл. писано в "Железопътната мрежа в България 1866 - 1975", стр. 252.
Vlado:
Архивите говорят!
С ценната подкрепа на приятел, пожелал да остане анонимен, Иво и Емо Чаушев вече мога да ви покажа няколко снимки от времето на строежа на теснолинейката Червен бряг - Тетевен (средата на 20-те години на миналия век). Приятно гледане!
Следва продължение...
Vlado:
Продължението:
За да ги видите по-големи: http://media.snimka.bg/s1/2484/031212913-big.jpg?r=0 (от 30 снимка до края)
Край!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия