Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове

<< < (15/36) > >>

bouzanis:
В Музея на минното дело в Перник имат запазени поне три локомотива от теснолинейката вътре в мината, както и много вагони (вкл пътнически), релсите си стоят също. Според хората от музея локомотивите са добре запазени и няма проблем да се реставрират и да върви влакчето за туристи, но трябват пари...

TheJackal:
Нещо интересно от мрежата: http://oldburgas.com/bg/articles/%D0%B0%D0%BD%D1%85%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BE-%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81     :hi:

"Анхиало експрес"

Denkaz:
Относно линията в Нови пазар:


Свършва в отдавна забравения завод "Китка"

gzo:

--- Цитат на: vesko76 link=topic=3586.msg97969#msg97969 date=1420819894 ---Знае ли някой дали е имало ли е проект за свързване на Българея с Гърция през Златоград с жп линия и ако е имало докъде е стигнал проекта?

--- Край на цитат ---

Искам да се върна пак малко на старата тема с ЖП връзката Асеновград - Смолян.
Познавайки много добре особеностите на релефа и възможностите на икономиката и тогава и сега, потенциала на тузирма, обема на стокооборота и др. фактори от значение за една ЖП линия, то стигам до заключението, че такова ЖП трасе би било напълно икономически неоправдано. Това е най-важния аспект, дали има изгода !
Няма да казвам колко стотици инженерни съоръжения трябва да се проектират и построят, защото нямам представа, но наистина са много. Денивилацията е голяма, особено в участъка Рожен - Смолян. Трябва да се усвоят толкова много завои, че преодоляването им би отнело часове, а с автомобил в момента се стига за ок. 2 часа. Кой би предпочел да преодолява 80 км. за 3, 4 или 5 часа ? Нито пътниците, нито товарите ! Трябва да се пробият толкова много тунели, че ще се строи с години. Дефилето на р. Чая е толкова тясно, че с години ще трябва да се взривяват скатове и извозва скална маса, че да могат да се достигнат наобходимите габарити за нормално медурелсие. Релефа там е такъв, че при всеки по-силен държд се изсипват камъни по трасето, един влак трябва да пъпли на места с 5-10 км в час за да преодолява налкона, завоите и опасните от свличане зони. От Асеновград до Смолян единствено при Чепеларе има достатъчно мясно място да се построи гара на която да се разминат 2 влака. При това половината град ще трябва да се изнесе от центъра за да освободи място за линията.
В момента най-голямата мечата на хората от региона е не да се изгради ЖП линия, а да се прекара 3-та лента на шосето (за товарни автомобили) за да се ускори движението на леките.
Към момента се извършва ремонт на шосето, продължаващ вече 5-та година ! Сега са я докарали до ремонт на 3-те тунела и с тези темпове ще ги стягат поне до края на 2017. В същото време от една година насам уж тече проучване с цел да се изгради частична трета лента. Подчертал съм частична, защото икономически не е изгодно да се прави цялостна 3-та лента, а какво остава за ЖП трасе !!!

Eliyan:
Здравейте,
във връзка с южния жп-обход на Пловдив, за който става дума по-назад в темата, преди седмица го проследих с гугъл-мапс и стрийт вю, и се оказва, че значителна част от него е съхранена, като трасето добре се проследява в цялост. По картите все още го дават цяло. Изглежда е започвало със СОП преди гара Пловдив, и заобикаляйки градската застройка от юг, при което се отделят и цял куп индустриални клонове, стига до линията за КЦМ-Пловдив, ако добре се ориентирам, като любопитното е, че в допълнение, една варианта се отделя, пресича линията за КЦМ на ниво с кръстачка и се влива в главните линии при РП-Кръстовище.
Молбата ми е към някой от по-запознатите, ако може - нека разкаже кога е построена тази линия, кога е извадена стрелката с първа линия и дали понастоящем това трасе се ползва, макар и частично. А ако даде инфо и кои са клоновете, ще бъде супер.
Интересно, дали някога е имало директно преминаване на влакове от първа линия към РП-Кръстовище по този обход, и предвижда ли се негово възстановяване?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия