Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове
pavlinbg:
Друг изчезнал вече индустриален клон (този път с нормално междурелсие) е преминавал през днешната централна част на гр. Шумен.
Още в далечната 1911г. собствениците на тогавашната пивоварна фабрика изграждат жп клон, аз да си извозват по-лесно продукцията.
След национализирането на пивоварната е извършено голямо преустройство и разширяване. По това време (1956-1958г.) са построени и силозите, виждащи се на следващата снимка, което означава, че линията е съществувала и се е използвала поне до края на 50-те години.
Така и не успях да открия някоя по-стара карта на Шумен, аз да видя откъде точно е вървяла линията.
[/quote]
Линията е минавала по днешната ул. "Владайско въстание", след което се е спускала към пивоварната, която се намира в полите на Шуменското плато. Доколкото знам, в момента е запазено само началото й, след което линията прави завой покрай бивше военно поделение /дивизията/ към бетоновия възел и бившето СМК. Разклонението към пивовара е било именно около дивизията, по днешната ул. "Владайско въстание". Инъче клонът до бившето СМК си стои, но се руши и не се ползва. Сега е частна собственост. Спомням си до преди около 20 г. всяка вечер по него минаваха маневрени композиции с по няколко вагона цимент. Смятам някой хубав ден да се поинтересувам дали в архива на Шуменско пиво или в държавния архив се съхраняват някакви документи или снимки от този несъществуващ вече жп клон до пивоварната.
vesko76:
Срещу сградата на бившата гара Оборище по 28—ма линия има запазена баластова призма от обръщателен триъгълник.Година на демонтаж края на 50—те или началото на 60—те години.
gregary:
Ж.п. клонът към с. Габра и мина Чукурово, вече може да го сложим изчезналите ж.п. линии.
Доскоро клонът обслужваше само въгледобива на мината, докато пътническия трафик отдавна бе закрит.
От пътническата гара са останали само основите и коловозното развития... След нея е товарното здание (не знам как точно се нарича) на мината. Но, след нея има останали стълбове от КМ, където е имало изтеглителни коловози обслужвани от ел. тяга.
https://www.google.bg/maps/@42.5486861,23.600355,337m/data=!3m1!1e3
Всичко се бута и реже за скрап.
Тук, доскоро имаше пътническа гара и магазия
- снимката не е моя (bgrail.eu)
Сега е само това:
- вижте стрелката
- в дъното е товарното здание на мината. След него, на около 800 метра са и тези стълбове на КМ, останали от изтеглителни коловози. Зарити са в сгурия. Получило се е и тресавище.
- някъде в далечината трябва да товарното здание на мината, а след него са останките на пътническата гара.
- останки от ж.п. прелез на изтеглителните коловози.
Галерия
pavel75:
Публикувано във факти.бг: http://fakti.bg/world/214845-prizrachni-vlakove-brodat-vav-velikobritania
Призрачни влакове бродят във Великобритания
ЖП транспорт като в готически роман
Публикувано във факти.бг:
Призрачни влакове пътуват във Великобритания, съобщи „Дейли мейл“. Изданието разказва за интересен феномен, който може да бъде видян на Острова.
Много често мистериозните железници са без реклами и обозначения и не спират на гарите по маршрута си.
Причината е, че са полупразни и много често се движат в късни часове. Тук идва логичният въпрос защо не закрият линиите?
Експертът Марк Смит посочва, че тази стъпка би била по-скъпа, отколкото ако пускат влакове по маршрутите от време на време.
„Процесът по закриване е дълъг и скъп. Това може да се избегне, ако се пускат влакове – примерно веднъж седмично“, заяви Смит.
Във Великобритания дори има ентусиасти, които преследват „призрачните влакове“ и търсят именно такива линии.
Много често се случва дори влакът да пътува без нито един пътник – само с екипажа.
anubis:
Ето две от много малкото останали снимки на теснолинейката от мина Принц Борис до гара Плачковци (около 7 км обща дължина) Трасето е начертано в уикимапията.
https://www.dropbox.com/s/ikh8zdxzohsd1eb/mina-Princ-Boris-1902.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hjv036a9mjvxvik/Plachkovtsi-mina-Princ-Boris-1940%D0%B3.jpg?dl=0
Снимки на локомотивчето от теснолинейката, намиращо се понастоящем в депо Ст. Загора:
https://www.dropbox.com/s/f65is7ixb901bw1/SkypePhoto_20170617_113526.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nd3d39tt1dzd92i/SkypePhoto_20170617_113532.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n9xiq3cxtdmcdmo/SkypePhoto_20170617_113535.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wzj1zeu7crt7zu8/SkypePhoto_20170617_113539.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/elowvix3rws3s9h/SkypePhoto_20170617_113542.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4kal8vsmtmh6dvi/SkypePhoto_20170617_113546.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/owdyz06o2v3tk7x/SkypePhoto_20170617_113549.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/znsd1zs4fjzv9mk/SkypePhoto_20170617_113558.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/znsd1zs4fjzv9mk/SkypePhoto_20170617_113558.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/xtzg41ennwf8jyo/SkypePhoto_20170617_113601.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/uxjatqxz75zv6o5/SkypePhoto_20170617_113604.jpg?dl=0
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия