Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми

<< < (3/10) > >>

widowmaker:
Това е центърът на оста (конусен отвор), все пак е правена на машина, а не на ръка.
Там влиза конуса на задното седло на струга.
К'ви шайби, к'ви пет лева?

П.П.
Имаш ли някакво понятие от металообработващи машини?

Сaprycorn:
Имам понятие от модели на локомотиви в НО, имам понятие и от истинските парни локомотиви, затова и споделям впечатленията си от различните фирми-производителки на модели.
 Въпросният детайл, го наричам шайба, защото когато го няма, го изработвам точно с формата на шайба с вътрешен диаметър около 0,7-0,9 мм и външен диаметър 3-4 мм. След това го залепвам в центъра на колелото, и то заприличва на истинско. :)

Сaprycorn:

--- Цитат на: nilfe link=topic=3591.msg71775#msg71775 date=1327508838 ---Абе за кои шаибички говорите, че не ви разбрах.  :mda:

--- Край на цитат ---
Ето за кои
Първата снимка е на Роко:

Втората на Гютзолд:

Третата е на Лилипут, където тези шайбички липсват:

И една последна снимка на колела с правени от мен шайби

widowmaker:
Да де, ама детайлчето ви е грешно, то просто не е такова!

Ето обикновено колело, при него оста се вижда:


От един момент нататък колелото се отлива с глух отвор за оста,
като малкият отвор е чисто технологичен - примерно за да излезне въздухът.
Шайбата или там както го наричаш е неразривна част от колелото,
но не фигурира при всеки локомотив. Пример Т3, просто остта е боядисана:


Сaprycorn:
И ако решиш да направиш колелото както е на снимката с Т3, пак ще трябва да правиш шайба.... Само че тези шайби са много трудоемки, когато се правят на ръка. А от фирмите производители единствено Роко и Гютзолд пресъздават този детайл, другите продават най-невероятни изпълнения (както се вижда от снимката на Лилипут)!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия