Автор Тема: За щангите и колелата на парните локомотиви от различните фирми  (Прочетена 19773 пъти)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Абе Ясене, какви шайби те гонят и те впечатляват. Това, което ти показваш е самата главина на колелото, оформена с малък цилиндричен участък издаден напред от плътната лира. Това донякъде имитира набита втулка, но в никакъв случай не е шаиба, а си е самата главина на колелото.

Даниеле, тези колела не се стържат на обикновен струг със задно седло и борцентър. Стържат се на каруселен струг (истинските), а в хобито се леят от метал и се пробиват в приспособление, а пластмасовите си излизат от матрицата направо с отвор.

К'ви, шайби, к'ви стругове.  ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Нищо, пак ще обясня защо го наричам шайба.
Когато НЕ Е оформен този детайл, аз го изработвам от прозрачно тънко фолио, като изрязвам кръгче и пробивам в средата му малък отвор. Така произведеният детайл има формата на ШАЙБА! Затова и Васко и аз го наричаме ШАЙБА. Вече приготвената шайба се залепва в средата на колелото като покрива оста и втулката. След това колелото се боядисва и добива вид като истинско (което и същинската цел на моделизма по принцип) :)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Не мога да разбера защо мислиш, че всеки производител на локомотиви включва в технологията си такава цилиндрична степен. Всичко зависи каква е технологията за престъргване на колелото в онези години, а именно как се захваща колелото на струга за да се извършат необходимите технологични операции по престъргването му. Т.Е. съвсем нормално е на някой локомотиви от съответен производител тази шийка да я няма ( в реалния локомотив ) и затова копието да е изпълнено без тях.  :yes:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: nilfe link=topic=3591.msg71790#msg71790 date=1327517339
Даниеле, тези колела не се стържат на обикновен струг със задно седло и борцентър. Стържат се на каруселен струг (истинските), а в хобито се леят от метал и се пробиват в приспособление, а пластмасовите си излизат от матрицата направо с отвор.

Говоря за осите, а не колелетата :)
Иначе си прав, отворът е от край до край, това с шайбите е заради формата на главината при някои изпълнения,
ама Ясен стърже ли стърже плексигласи.
Ето още една снимка:


widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ясене, ти тури каквото искаш по твоите локомотиви, приятелю,
просто не се опитвай да го "канонизираш" като единствено и правилно решение.
:)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Пак повтарям, зависи от технологията. Накой производители правят колоосите от монолитна отливка (както се вижда от снимката на Ясен), други събират колелата и оста с пресова сглобка и после престъргват шийките на оста (както е на снимката от Даниел).

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Правилното решение е това, което доближава модела най-близо до оригинала! Останалото са по-малки или по-големи компромиси, които фирмите производители на модели правят с цел да икономисат от себестойността на моделите, разчитайки, че потребителите на модели няма да обръщат внимание на такива подробности!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Именно, нали това казвам - не всички локомотиви са изпълнени така, както ти ги преправяш.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3591.msg71803#msg71803 date=1327520835
... че потребителите на модели няма да обръщат внимание на такива подробности!
Ако искаш ми вярвай, но поне 90% от потребителите са такива.  :hi: Отново трябва да стигнем до въпроса, че огромната част от потребителите не се занимават с ровене из архиви, чертежи, снимки и съответно не търсят 1000-та разлики. Те просто са приели, че всеки модел е "малко и играчка", че по една или друга причина не може да се докара абсолютно копие на оригинала. Трябва ли пак да се напомня в случая, че много от производителите сами окомплектоват моделите си в два варианта - за реално движение по трасе и "за витрина" - същото е и с последния електровоз, който се продава - ДБ шенкерския, който го има знае за какво става въпрос....Докато вие упорито отричате това и търсите под вола не теле, а стадо телета! А всеки производител /и не само на модели/ се стреми да не прекалява с подробностите, защото работи за нещо, което упорито забравяте - негово величество ПАЗАРА! Всеки производител иска да продаде примерно 20 000 модела на цена от 200 евро, вместо да продаде 20 по 3500 евро. Който иска подробности под лупа или микроскоп - да си прави сам! Да хаби по 100-200-500-1000 часа труд и материали за стотици евро. В серийно производство това нормален производител никога няма да си го позволи. А да не говорим всеки модел колко разновидности има! Ами я да вземем един от най-известните локомотиви - немския BR52, който е сглобяван в сума ти заводи с части от N производители! Хайде някой от рИалистите да ми докаже кой от всичките е оригинален и кой не е оригинален. И защо... :dirol: Единствено може да се има някакви претенции за рИалистично съответствие само на локомотив, който е в една бройка или евентуално в малка серия, която е произведена от един-единствен производител за кратък период от време /вложени са еднакви части от една доставка/... Иначе само си чешете езиците и си мерите мъжките достойнства...  :hi: Един му харесва едното - за него това бил оригиналът, на друг му харесва друго изпълнение - за него пък другото е оригинал... :stop:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Не знам вие как гледате моделите парни локомотиви, но аз отдавна съм се хванал, че една машина я гледам точно както и една непозната жена - отдолу нагоре ... А първите впечатления са много важни и не трябва да има разочарования!

Нямам съвсем ясен спомен за началото на историята с въпросните шайбички, но май и аз имам някакъв пръст в тая работа. Навремето с бай Васил доста сме разсъждавали как да се скрият грозните зеещи оси и месинговите втулки - непременно виждащи се при всички модели ... и доколкото си спомням той накрая измисли тия шайбички. Одобрих на мига, оставаше само проблема с производството им. В началото му дадох селенови изправители, от които големите пачки с диоди вършеха чудесна работа - идеално кръгли и тънки, плюс по-малките по диаметър и малко по-дебели алуминиеви кръгчета вътре. Чудесно, но селенът меко казано се оказа неподходящ материал.

Проблем 1: Диаметърът не ставаше за всички модели.
Проблем 2: Оказа се, че селенът много трудно се пробива.
Проблем 3: Не знам каква точно химическа реакция се случваше между селена, лепилото и боите, но след няколко дни шайбите се отлепваха и просто падаха.

Накрая бай Васил избра някаква прозрачна пластмаса, направи си точна замба, измисли лесен начин да цели центъра на вече отсечените кръгчета и ... започна серийното производство.

Каквото и да си приказваме, с тая малка добавка нещета изглеждат с пъти по-добре! С един първи поглед само човек остава приятно изненадан - с една голяма крачка сме се доближили до реалното.


Защо всички фирми не правят тоя детайл като Роко?
Ами защото е трудно да измислиш технология, която да ти набива оси с челни усилия въху колооста, а точно там да има и филигранни затварящи капачки от двете страни.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Сашо, до сега се изписаха сума ти и неща по няколко пъти, но ти продължаваш да го набиваш това за тия шайби!
Няма шайби, бе хора! Просто челата на главиние заедно с набитите оси са пристъргани,
на накои локомотиви са боядисани изцяло, на други не са, на трети само оста не е.





Вижда се един технологичен отвор в оста, който вие имитирате с тия шайби.
Но пък променяте формата на главината!
Като толкова е зор да се пресъздаде това, най правилно би било да се шлайфат челата заедно с осите,
а в осите да се пробие плитък отвор с нужния диаметър.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Никой не твърди че има шайби на оригинала, той е съвсем ясен, говорим само за модела и как да изпунтираме
оригинала до максимум. Ами как ... така - със шайби затваряме грозните оси - кое не е ясно!?!

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Целия тоя зор с шайбите на Васко идва от вида, в който Пико на времето предлагаха моделите си. На снимката по долу се вижда(надявам се) с какви колооси се предлагаше един от последните модeли - BR 95. Тази прекрасна машина беше  с колела отляти около шестограм и набити на оста. Именно този шестограм Васята прикриваше с прословутите шайби.


А ето как изглежда задната талига на 03-ката
« Последна редакция: 26 Януари 2012, 00:09:13 от Жоро »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Ама нали и аз това се опитвам да обясня. Навремето технологиите на производители на модели са били едни, днес са други. Особенно, когато става дума за прочутото соц Пико, майка на икономията. Но Ясен продължава да си знае за неговите шайбички. Защо липсвали, като изпълнение на някой модели на съвременни производители. Ами нали историята тръгва от едновремешните производители на колооси, при едни технологично е имало такава цилиндрично степен, при други не. Но на реалните машини тя не е била за скриване на оста. Ясене, опитвам се да обясня, че имаш много добра детайлна култура за локомотивите, но от към машиностроителните технологии куцаш. Ето ти идея за в бъдеще да проучиш как точно са се изработвали колелата на истинските машини и да разбереш каква функция е имала тази цилиндрична степен на главината на колооста при различните фабрики за локомотиви в Германия. Декоративна или ... Чак тогава вече да почнеш да съдиш производителите на модели дали са спазили 100% детаилноста на копието.  :good: