Автор Тема: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.  (Прочетена 13848 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Понеже често възниква един такъв въпрос "купих си локомотив, ама какво да му закача да тегли?",
мисля, че една такава тема би била от полза.

Като за начало една снимка на влак с Т18 (DRG 780-5).
Винаги съм си мислел, че точно този локомотив (Vmax=100km/h) е дърпал само 4-осни abteil и D-Zug вагони,
ама не било съвсем така:




23-ка с пруски D-Zug вагони:




4-осен багажен в състава на влак от 3-осни абтайл вагони:




Другото, което ми се ще да коментираме е номерация на вагони.
Примерно купили сте си два еднакви вагона и искате да смените номерацията на единия,
но не с някакъв произволен номер, а с реален такъв.
Ето един пример - имам 4 бр. 3-осни абтайл вагона,
производство на Роко от преди няколко години:
45765 -    3kl. Elberfeld 1205
45766 -    4kl. Elberfeld 2242
45767 - 1/2kl. Elberfeld   345
45768 -  post Elberfeld 3077
Добре, ама си купих още по един 3 и 4 класа.
За третокласния се намери решение - музеен 3kl. Elberfeld 1892:



4-то класния не го е огряло още, не намирам никаква информация из нета...
« Последна редакция: 27 Януари 2012, 15:45:33 от widowmaker »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

             01 0529-6 DR in Saalfeld im 3.1978 Fotograf H. Frank

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Много добра тема, браво.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Той Сашо има най много информация, ама си трае и пуска единица с товарни вагони само за да създава смут :)

Някой да има идея от всички 11 локомотива Т10 (DRG 76 001-011) какви са били пруските номера и всички до един ли са били зачислени към депо Mainz
(администрация прусия-хесен) или е имало машини във Wiesbaden и Frankfurt (KPEV)?
В нета нещо ударих на камък, има само инфо, че всички машини прусия-хесен през войната стават KPEV.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: widowmaker link=topic=3596.msg71903#msg71903 date=1327671207
Той Сашо има най много информация, ама си трае и пуска единица с товарни вагони само за да създава смут :)

Някой да има идея от всички 11 локомотива Т10 (DRG 76 001-011) какви са били пруските номера и всички до един ли са били зачислени към депо Mainz
(администрация прусия-хесен) или е имало машини във Wiesbaden и Frankfurt (KPEV)?
В нета нещо ударих на камък, има само инфо, че всички машини прусия-хесен през войната стават KPEV.

От 7402 до 7412, без 7404, Майнц.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
7404 е пак там, Майнц, заминава като репарационен за Франция, но след войната.
Къде обаче в тая номерация е 12-та машина (най вероятно 7401)?
До тук са 11, като махнем 7404 остават 10.
От 12 произведени 1 отива във Франция, 11 остават в Германия, толкова се и национализират - 76 001-011

едит:
Митака ми е метнал всичките на лично, значи 7401 също е в Майнц.
10х, Митак!
« Последна редакция: 27 Януари 2012, 17:16:00 от widowmaker »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Привет!

От 1909 до 1912 Borsig построяват 12 Т10 ,които носят номерата Майнц 7401 до 7412.
Много интересно е, че първото депо където са били настанени първите 6 е било Дармщад.
Следващите 6 машини са били стационирани в депо Виизбаден.
Обслужвали са бързите влакове Виизбаден-Франкфурт на Майн./В българския правописен речник  пише Визбаден, аз обаче се придържам към по-близкотото до оригинала Виизбаден Wiesbsden/.
Много е възможно, скоро след първото им настаняване и първите шест машини да са пребазирани в депо Виизбаден.
Поне за Т10 Майнц 7403, това е доказано документално за 1912 година.

Т10 е изпълнил изискванията за мощност.
Теглил е в равнина бърз влак със скорост 80 км/ч съставен от 12 четириосни D-Zug-Wagen -456 тона.
Обаче, запасите от въглища не са били достатъчни, за да може МНОГОКРАТНО да бъде пропътувана линията.

Най-голямата мощност от 750 кв /1000 к.с/ е била достигната при 67 км/ч., което се разглежда като не съвсем сполучливо.- достигането на пълната мощност при ТАЗИ скорост.

Не е било задоволително и пътуването назад - заради големия диаметър на ведущите колела и липса на задна свободна колос или талига.
Съществувала е реална опасност от дерайлиране.
Затова екипажите на машините са ги завъртвали на обръщачите, защото локомотивите, тъй и тъй са влизали в депата за
товарене на въглища.
Още първите Т18 са изместили Т10 в 1912 от първаначалните им дестинации/тракционни рамена/.
Т 10 са отишли да теглят пътнически влакове , а и в други депа./не се посочват кои/
Майнц 7404 е отишъл като контрибуция във Франция, с Nr. NORD 3.887.

Според третият план за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.

Информацията за вагона недостатъчна - дай цяло описание - примерно A3 pr.07.

Борис

 


 
« Последна редакция: 28 Януари 2012, 07:55:05 от Boris 2-12-4 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg71907#msg71907 date=1327676426
От 7402 до 7412, без 7404, Майнц.

Грешката е моя. Май вече на български се казва копи - пейст

От 7401 до 7412, без 7404, Майнц.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...

Според третият пран за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.

...

Борис

 


 
Открай време търся плана за преномерация от 1923  година! Сашо намери малко материали по въпроса, но информацията е непълна. Ти знаеш ли нещо по-подробно за тази преномерация, която е просъществувала твърде кратко, и според която "мамута" носи серия 77?

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Не знам... :(

Още не съм подредил архива си...

Ако се появи , ще Ти се обадя...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...
Информацията за вагона недостатъчна - дай цяло описание - примерно A3 pr.07.

Борис


Вагонът е ей този (на Фриц сайта е умрял и не мога да му видя означението, а по рамата нещо не го пише):



Трябва ми друг реален номер на такъв вагон от KED Elberfeld.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Това е вагон D3 pr.07 - което ще рече четвъртокласен вагон с три колооси, с отделни купета, модел 1907 година.

KPEV   е имала при най-голямото си разширение 21  KED (Königliche Eisenbahn Direktion) - Кралски железопътни дирекции.
Всяка дирекция е имала суверенно право да слага свои си номера на вагоните. Така, че един и същ вагон, примерно този
на widowmaker, е могъл да се повтори цели 21 пъти , с различни номера в различните дирекции.
Общото е било:
номера 1-3000, а при недостиг и от 4000 да се дадът на пътническите вагони, 3001 - до 4000 на фургоните...

Номерата не стигали и понякога се е получавала вътрешно дирекционна какафония.

Да се каже ,  кои номера в коя дирекция на какви вагони е давано, е много трудно, защото:

В обичайните справочници, и вагонни архиви, това не се дава.
Трябва да е специална студия посветена на тази дирекция.Освен това и периодът трябва да съвпадне времево с експлоатацията на даден вид вагон.
Другият вариянт е на отпределен тип вагон да е посветена студия.
Това си е нещо като петица от тотото...

Случайно имам ,тези вагони в единица, случайно, Кралската железопътна дирекция е Франкфурт.
Номерата на тези вагони произведени от Мерклин са Франкфурт 1441 и Франкфурт 1502.

Това изпълнение на вагона от Роко е в зелен цвят, би могъл да бъде и сив, като моя.
След 1910-12 година , локомотивите ПОСТЕПЕННО започват да се боядисват в черно, а вагоните от всички класи в зелено-
както си е в епоха 2. Но това е друга бира, която няма да отварям скоро, защото хората не вярват на официални
държавни предписания, а на това което са видели от каталозите на моделистки фирми, ферми и прочие...

Някога си , сигурно ще пиша и за оцветяването и надписите в епоха 1 и 2 и 3а, защото това е една от болните ми теми/не са
много, само още вагони, вагонни фабрики, военни транспорти,индустриални и пристанищни железници /.

 

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Тези двата май са като твоя, ама с номер 3379. Имат си пак по три колела, с кабинка за шофьора ... Направо си е същия  :haha:.

http://hagen.at/ROCO-45766-Abteilwagen-4-Kl-BH
http://www.railwaymodel.com/shop/roco/product/roco-45766.html

За трета класа може да сложиш и 2093, поне Роко така ги правеха преди няколко години.
Тази врата, без надпис по нея, дали е за багаж?
« Последна редакция: 28 Януари 2012, 11:05:52 от mitko0888 »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Това e WC-то, според мен.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
WC e . Abort на немски. Може да се вапца в бяло.