Автор Тема: Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)  (Прочетена 4392 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« -: 03 Февруари 2012, 08:51:52 »
Локомотив:        Hobbytrain V 60/260/360 в N
Декодер:           Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)
Digital формат:   DCC
Интерфейс:       Да
Фрезоване:       Не


Започвам слагането на декодер на подготвения с интерфейс NEM651 локомотив, на който обаче не хващам вяра и правя и допълнителни преработки, за да ми е спокойно на душата.

1. Отваряме модела



2. Махаме заглушката


...и поглед към мястото на декодера


3. Поставяне на изолация (включена в комплекта на декодера) на шасито под декодера за всеки случай



4.Така би трябвало да приключи поставянето на декодера...



..При пробите обаче изпитах леки съмнения в работата му и започнах оглед на платката, за да видя елементите и веригите, които се затварят....





И реших да пробвам да елиминирам двата диода и кондензатора (SMD монтаж) и да пробвам. Отпоих двата диода от мястото за връзка към куплунга и боднах кабелите на двигателя директно там.. резултата беше перфектен. Малката пчеличка жужеше по релсите...


5. Махаме окончателно диодите (с разпояване).

Запояваме проводниците от двигателя... Трябва да се отбележи, че цветовата схема на кабелите е жестоко омазана от производителя....
Черен и сив са захранващи проводници, а Оранжев(жълт на снимката, защото го смених) и червен за двигателя.
В случая на снимката червения се връзва вместо сив(от декодера), а жълтия вместо оранжевия.
Понеже кабелите на двигателя са къси.. единия го снаждах (червен) и изолирах с двустранната лепенка от комплекта на декодера... чак сега се питам защо след като смених оранжевия с жълт не смених и червения, но понякога е необходимо време за да осъзнае човек грешките си.

Старайте се кабелите да минават встрани, защото капака ляга на самия двигател... което установих след направата на снимките, при опита за сглобяване, но се вижда на снимките от т.1, където модела е току що отворен.






И нашата пчеличка отива на бойното поле
« Последна редакция: 03 Февруари 2012, 09:54:42 от emilchaushev »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #1 -: 03 Февруари 2012, 10:32:02 »
Емо,тия два диода не трябва ли да са на заглушката-да управляват фаровете при аналогово управление ?




пп Той,локомотива ,май няма "светещи" фарове.А "диодите" не са ли дросели ?Според мен хода се е оправил след махането на кондензатора ! :hi:
И още един въпрос-от къде е този декодер и какви пари струва ?
« Последна редакция: 03 Февруари 2012, 11:15:16 от refil »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #2 -: 03 Февруари 2012, 11:38:34 »
Това са дросели.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #3 -: 03 Февруари 2012, 13:13:14 »
Модела няма фарове, уви.
Декодера се продаваше в Липето, но е изчерпан

За какво служат дроселите?

Реших да махна всичко, защото не знам до колко декодера може да понесе интервенции след него, а не искам да експериментирам и да погине горкичкия декодер
« Последна редакция: 03 Февруари 2012, 13:22:18 от emilchaushev »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #4 -: 03 Февруари 2012, 13:29:50 »
Цитат на: emilchaushev link=topic=3616.msg72441#msg72441 date=1328267594
Модела няма фарове, уви.
Декодера се продаваше в Липето, но е изчерпан

За какво служат дроселите?


Заедно с кондензатора образуват LC филтър против смущения.
Импедансът на кондензатора намалява с увеличаване на честотата (при променлив ток, за това съм написал импеданс).
Обратно индуктивността  при постоянен ток има само активно съпротивление, импедансът при нея нараства с увеличаване на честотата.
По висока честота кондензаторът е с импеданс, близък до нулата (окъсява колектора), докато дроселите са с много голям импеданс,
т.е. не връщат смущенията с висока честота обратно към релсите.
Идеята е моторчето да не връща смущения (искренето от колектора) по релсите във ВЧ диапазона,
щото релсите стават на антена и всички ТВ и радиоприемници наоколо безпроблемно ги приемат.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #5 -: 04 Февруари 2012, 08:40:52 »
Леле благодарско..  :drinks: ...много съм застрелян. Тази дума дросел не я бях чувал от както съм бил в техникума..., а в университета нали учени ни правеха та от там са ми се загнездили индуктивности и бобини и дросела директно съм го елиминирал от речника си...
Иначе ако се  напъна мисля, че мога да сметна един преходен процес на LC верига :)

Както и да е. Понеже навсякъде в стандартите и препоръките съм чел, че двигателя се връзва директно към декодера, това беше основното, което ме подтикна към горното изпълнение. Сега като се замисля, ако бях оставил карантиите, и ако приемем, че кондензатора и дроселите нямат влияние върху самия декодер, то биха изменили параметрите на настройките, които ще се правят на самия декодер (преди всичко на динамичните като стъпките при ускорение например). Отделно е възможно да окажат влияние и на обратната връзка на декодера

В крайна сметка не съжалявам никак за елиминирането им.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #6 -: 04 Февруари 2012, 08:53:00 »
Оказват влияние само на обратната връзка на декодера.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #7 -: 04 Февруари 2012, 10:16:15 »
Не съжалявай, че си ги махнал. Декодера има всичко това в схемата си, и при аналогов режим тока минава през него, така че, смущения няма да има. Затова е препоръчително да се махнат всички елементи на аналоговия режим. Пък не мисля, че един път като си сложил декодер ще ти се кара аналогово. Удоволствието от дигитализацията е голямо.   :good:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #8 -: 04 Февруари 2012, 13:36:51 »
Нещата не са точно така, Нил.
Декодерът има обратна връзка, която следи изходящата EMF (електродвижеща сила, викахме му едс едно време) от мотора.
В зависимост от типа на мотора се задава доколко въпросната Back Electromotive Force да влияe върху контрола.
Това се задава посредством 2 или повече CV-та (при ESU са повече), т.е. трябва да се направят настройки за всеки един тип мотор,
за да може контролът да е максимално прецизен - да има плавен ход при много ниски обороти например.
LC филтърът и най вече капацитетът "гасят" този сигнал и пречат на нормалния контрол на мотора от декодера.

П.П.
Ето малко инфо за незапознатите:
http://www.dccwiki.com/Back_EMF
« Последна редакция: 04 Февруари 2012, 15:21:44 от widowmaker »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #9 -: 04 Февруари 2012, 17:45:35 »
Да разбирам ли, че като се настроят CV-тата на декодера проблема се неутрализира. Сигурен съм, че има вграден LC-филтър в декодера (някъде съм го чел, но не се сещам къде, за да цитирам), който е съобразен с възможностите му. При правилната настройка на съответните CV-та се избягват тези проблеми при DCC и Аналогово захранване. Ето защо, оставянето на LC-филтъра, който е на платката на мотора не е необходимо да се оставя. От статията, която си публикувал разбирам същото.

"When a voltage (which creates an electro-motive force) is applied to a motor's armature, it begins to rotate, and an amount of electrical resistance is generated by the rotating magnetic field. This kick-back is called Back Electro-motive Force BEMF) or Back-EMF. The faster the armature turns, the more BEMF is produced. The net effect is the BEMF limits just how fast the motor or generator can turn."

"One of the things this can be used for is to simulate the action of a governor. That is, trains go up and down grades while maintaining the same speed. Some people like this idea while others think it's a bad idea - it is NOT prototypical. Some people just want to see trains run and don't want to be bothered by continuously throttling up and down on grades. For layouts that are primarily used for display, this could be good - set the train's speed and let it run unattended. But for people who enjoy running their trains, prototypically or otherwise, this feature can take away from that enjoyment - for those, BEMF can be disabled while programing the decoder." 

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)
« Отговор #10 -: 04 Февруари 2012, 18:04:45 »
Няма такъв филтър в декодера, иначе се губи смисъла на контрола.
Предвид, че моторчето се управлява от Н-мост (4 мосфет транзистора, два по два последователно към захранването и моторът вързан в двете средни точки),
филтрация на смущенията не се налага, тъй като контролът не е чисто правотоков,
а е широчинно-импулсен, има изправител и капацитет между релсите и Н-моста и т.н.
Обратното едн, идващо от мотора се следи от процесора и той изработва нужната ш-и модулация за него.
За да са добре нещата за различните типове мотори, влиянието на обратната връзка (върнатото едн) може да се настройва посредством въпросните CV-та.