Страхотни снимки,Владо. Много ти благодаря и на теб. Четох доста за Т12. Тя се е произвеждала от 1902 чак до 1921 година и са произведени,доколкото си спомням 1014 машини. Те са били основните машини за берлинската градска железница,до електрифицирането им през 1925 година.
Но Т12 има две разновидности. Едната е с по малко осно натоварване от 15 тона на ос,а втората е по 17 тона на ос. Външно се различават основно по формата на резервоарите за вода,които при втората разновидност,по тежката,са с леко скосена напред форма.
Характерно за по тежката разновидност е също,че имат и водоподгревател система Кнор. Но не съм сигурен,дали всички от тях.
Като цяло ,прекрасни машини,както всички локомотиви на Гарбе,прости,икономични и много лесни за обслужване и ремонт.И в Западна и в Източна Германия са работили в редовна експлоатация до 1966-1967 година. В Полша ,във Варшава видяхме Т11 ,която външно е много подобна,но с плоски шибъри машина и която също много ми хареса.