Автор Тема: часовникарската работилница-разказ за Т 12 откъс от разказ на Йохен Кречман  (Прочетена 6225 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
 Много се радвам

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Страхотни снимки,Владо. Много ти благодаря и на теб. Четох доста за Т12. Тя се е произвеждала от 1902 чак до 1921 година и са произведени,доколкото си спомням 1014 машини. Те са били основните машини за берлинската градска железница,до електрифицирането им през 1925 година.

Но Т12 има две разновидности. Едната е с по малко осно натоварване от 15 тона на ос,а втората е по 17 тона на ос. Външно се различават основно по формата на резервоарите за вода,които при втората разновидност,по тежката,са с леко скосена напред форма.

Характерно за по тежката разновидност е също,че имат и водоподгревател система Кнор. Но не съм сигурен,дали всички от тях.

Като цяло ,прекрасни машини,както всички локомотиви на Гарбе,прости,икономични и много лесни за обслужване и ремонт.И в Западна и в Източна Германия са работили в редовна експлоатация до 1966-1967 година. В Полша ,във Варшава видяхме Т11 ,която външно е много подобна,но с плоски шибъри машина и която също много ми хареса.
« Последна редакция: 04 Февруари 2012, 23:17:40 от misan »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
И един от грозните:


widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: misan link=topic=3615.msg72586#msg72586 date=1328390092
В Полша ,във Варшава видяхме Т11 ,която външно е много подобна,но с плоски шибъри машина и която също много ми хареса.

T12 е развит на базата на Т11, но работещ с прегрята пара.




misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
  Аеородинамичната Т12 е на Любек.Бюхенската железопътна компания. Тази компания заслужава уважение,заради многократните си опити да въвежда нововъведения в железопътния транспорт. тя за пръв път въвежда двуетажни влакове в германия,при това с възможност за управление на влака от челния вагон .

Преустройват и един Т12 дори с парни индивидуални мотори,правят и малки  парни локомотиви  с течно гориво,парни мотори и външно много наподобяващи маневрени дизелови локомотиви .