Автор Тема: Оценка на качеството на парните локомотиви  (Прочетена 28481 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #30 -: 08 Февруари 2012, 08:58:01 »
При Т10 какви ти калници...?


misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #31 -: 08 Февруари 2012, 11:05:57 »
Баща ми ще е много щастлив,че харесахте статиите му. Той положи огромен труд,направи страшно много изчисления,дори изчисли основните данни и направи  чертежи на локомотивите,които би трябвало да се доставят за БДЖ. Това,че оценихте работите му и те са ви много интересни,наистина ще е огромна награда за него.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #32 -: 08 Февруари 2012, 11:11:14 »
  Калници в кабината имат само локомотивите 1-2-0 и 2-2-0. И наистина са ужасно неудобни. когато с брат ми се качвахме в S6,се убедих в това. Машиниста трябва да се натика между десния калник и стената на кабината,а за огняра е още по неудобно,защото и двата калника му пречат на подхвърлянето.

Между другото,кои е локомотива на модела,кабината на които е показана. Модела е страхотен.

Според мен е S3.
« Последна редакция: 08 Февруари 2012, 11:59:34 от misan »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #33 -: 08 Февруари 2012, 11:16:41 »
Цитат на: misan link=topic=3626.msg72732#msg72732 date=1328614620
Нека си представим една широка дъска ,но с не много голяма дебелина. Ако поставим дъската легнала на две опори и стъпим върху нея,дъската ще се огъне и най вероятно и ще се счупи. Обаче ако завъртим дъската на 90 градуса,и стъпим върху нея тя ще издърж и теглото ни без абсолятно никакви деформации и дори ще издържи няколко пъти по голямо тегло. Листовата рама е направена именно по такъв начин. Тя се състои от листове стоманена ламарина,като листовете са свързани с многоброини напречни връзки,както и с допълнителни холизонтални листове ламарина. Получава се изключително здрава конструкзия,издържаща на големи сили в различни направления.
off topic:
Много точен пример! :hi:
Не разбирам от парни лоци :),но при дървообработването на което съм любител,също се препоръчва такава вид конструкция. :yes:
пример:
пет дъски дебели по 2см.,захванати заедно,имат здравина в пъти повече от греда дебела 10см.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #34 -: 08 Февруари 2012, 11:54:40 »
Радвам се,че примера ти хареса.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #35 -: 08 Февруари 2012, 12:09:13 »
Цитат на: misan link=topic=3626.msg72783#msg72783 date=1328692274
Според мен е S3.

Точно той е, направих справка с чертежите :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #36 -: 08 Февруари 2012, 12:21:32 »
Цитат на: misan link=topic=3626.msg72783#msg72783 date=1328692274
... Между другото,кои е локомотива на модела,кабината на които е показана. Модела е страхотен.
Според мен е S3.

    P4 Spur 1:

http://www.spur-1-freunde.de/Bilder/P4/framesetp4.html

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #37 -: 08 Февруари 2012, 12:24:53 »
Много благодаря. великолепен модел,направо се почувствах в кабината.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #38 -: 08 Февруари 2012, 12:29:20 »
Мда, будката е същата, това, което не удурдисваше съвсем са страничните джамове,
ама като имам два чертежа (с разлика точно там) на S3 и се подведох...
Не си го купих Р4 докато роко го произвеждаше,
а сега като излезе в ибей и стават едни астрономически цифри накрая...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #39 -: 08 Февруари 2012, 16:20:27 »

T10 верно е без, но затова пък с различни модели "калници в кабината" са и Т1, Т2, Т4, Т5 ...

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #40 -: 08 Февруари 2012, 16:44:12 »
Първоначално помислих,че калниците са в резултат на стремеж да се направи локомотива с минимална дължина,за да може да се качва на съществуващите по това време обръщателни кръгове.

Но се оказа,че калниците са неизбежни по друга причина. Стремежа на конструкторите е бил,пещта да е разположена между осите на двигателните колела.По този начин тя може да се направи максимално дълбока,а и пепелника става много  просторен  и не се ограничава от нищо.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #41 -: 08 Февруари 2012, 17:18:06 »
Интересно е1че в кабината  на Р4 се вижда табела 110 км/час ,а под нея друга 85 км в час.


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #42 -: 08 Февруари 2012, 18:44:59 »



Vorwärtsgang - на преден ход

Rückwärtsfahren - на заден ход
« Последна редакция: 08 Февруари 2012, 18:53:56 от CaLLlo »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #43 -: 08 Февруари 2012, 18:53:21 »
Привет! :give_heart: :drinks: :ok:

Ходил съм в този клуб.
По предварителна уговорка,както си е по немски тертип.
Ако трябва иНформация, бих се опитал да я получа...
Това е единствения клуб ,който съм посетил и са ме питали ,дали нося нещо за черпене, най-вече за поркане :diablo:
Убедени комунисти са : :( :stink: :bad:
Затова не се харесахме особено.Познават България добре?!?
Затворени са, общуват само с единицаджии...


Инак са много добре организирани и в много неща са за пример :hi: :hi: :hi:
Все пак намерих , и човек, с когото да си хортувам... :good:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Оценка на качеството на парните локомотиви
« Отговор #44 -: 08 Февруари 2012, 19:41:38 »
  Много благодаря за отговора. Но  конструктивната скорост на Р4 е 90 км в час ,а на заден ход най вероятно е 50 км в час. Комбинацията 110 км в час преден  и 85 км в час заден ход е със сигурност на западногерманския 23.