Така както се чудех какво да правя, реших да си оправя вървежа на едно стари Пико - Людмила 130. Моделът е добре известен и няма да му слагам снимка. Въпреки че бях направил задвижване за пиковските тендери (
ей тук писах за него), което е същото като на Люсито, тук реших да опитам нещо друго, че дребните зъбни колелца са на изчезване и останаха предимно такива с по 27 и 28 зъба.
Моторчето е ето това:

Около 9000 оборота при 9 волта, но доста добре балансирано и с приятен звук.
Тъй като от самото начало бях решил да се задвижва само едната талига, на едната опашка солжих маховик. Вижда се на по-долните снимки.
Предавката в талигата:

Всичко се сглобява и разглобява с винтчета. Малко олово на самата талига (60 грама):

От тази преработка беше премахната конзолката, около която се завърта и крепи талигата. Страничните уши си стоят. Задържането на талигата на място е със съответните дъговидни плъзгачи - така, както е на Е11 иподобни:

След това: оригиналната тежест се заменя с нова - 130 гр. олово в черния кош. Имаше и още 100 грама, но в последствие ги махнах, стана ненужно тежък. Допълнително фиксиране към рамата, че и без това винаги двете пластинки от рамата ми бягаха от ръцете. Винтчетата са с конусни глави, а равата е достатъчно дебела - спокойно се правят двете фаски за вкопаване на главите на винтчетата. Моторчето си лежи върху пластмасово легло, допълнително капнат с горещ силикон. Тъй като задвижването и с кардан, силиконът държи прекрасно, а и много лесно се маха (ако е необходимо). Резултатът:

Тъй като другата част на Люсито остана празна, там си разположих жиците: платка с гнездо за декодер, както и платката за светлините. Схемата е с гасене на горната светлина при престой, клипче има
тук, само че смених диодите с топло бяла светлина. Светят с постоянна яркост, в момента съм си я настроил по мой вкус. Както се вижда на снимката резисторите съм ги оставил на видно място и лесно ще ги сменя, ако не ми дойде друга идея.

Светлини при престой (без захранване):

И при движение:

Резултатът: Изключително плавно и приятно движение с много приятен незабележим звук от моторчето. Около 20 км/ч стабилно движение при 2.75 волта, 130 км/ч на "3 часа" (9 волта). 200 грама на задвижената талига, 160 на другата (с допълнителната тежест - съответно 280 на 190 грама). Тяга над 80 грама.