Автор Тема: Локомотивите серия ЕА 3000 (означени в Р. България като серия 86)  (Прочетена 34970 пъти)

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
И все пак да си задам пак въпросите, че единият остана в другата тема – защо не работи рекуперацията на 86 (към bdz43r)? И как са изпълнени инверторите на 86 - с тиристори, IGBT или нещо друго (вероятно към liro4605)?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Не знам защо не работи, не знам и дали не работи. Утре ще имам възможност да разпитам по-запознати с машините.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Ако се окаже, че не работи, причината може да е в това, че от НЕК не знаят на какви цени да изкупят върнатата в мрежата електроенергия - като от ТЕЦ, като от ветрогенератор или като от фотоволтаична централа  :) :) :)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
ТЕ надали вообще желаят да я купуват тая енергия (ако все пак е възможно връщането и).

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Като чета темата за ЕА и ми изникнаха още няколко въпроса, свързани с технологиите в този лок:

1. Чувал съм че захранването на влаковете е разделено на участъци, в гари, междугария, по десния път, по левия път и т.н. Това как се отразява на използването на върнатата енергия? Тези участъци не са ли на различни фази, различни подстанции?

2. Имало защита в лока сопред напрежението на контактната мрежа. Сигурно има и такава защита в подстанцията и как ще и повлияе рекуперативно спиране?

3. Въобще локомотива има ли си "електромер"? На един американски дизелов симулатор преди много години целта беше не само да закараш влака на време, но и да го направиш с най-малко разходи - гориво и спирачки.

Някъде четох, че въвеждането на съвременните ел. локомотиви с електронно управление на асинхронни двигатели е наложило в почти цяла Европа през 1995 да се смени честотата от 16 2/3 на 16.7 Hz, за да няма хармоници с 50 и 100Hz. Май използването на съвременна технология не е само да си купиш нов локомотив, ами е свързано с цялостна нова организация на захранването в жп.

И накрая - това ЕА, а сега разбрах че и 30/31 били такива, имат ли товарен резистор за електрическа спирачка? Т.е. ако нещо по мрежата изключи по време на спиране може ли да се използва електрическа спирачка? 3700 kW са си добра мощност.
« Последна редакция: 24 Февруари 2012, 07:42:42 от mitko0888 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: mitko0888 link=topic=3679.msg73800#msg73800 date=1330062052
1. Чувал съм че захранването на влаковете е разделено на участъци, в гари, междугария, по десния път, по левия път и т.н. Това как се отразява на използването на върнатата енергия? Тези участъци не са ли на различни фази, различни подстанции?
Точно така е. Големите подстанции имат по 2-3 трансформатора, свързани на различни фази, по малките имат само една фаза. Всяка подстанция захранва прилежащите към нея участъци. Двупътните участъци се захранват винаги от един трансформатор/фаза, но през различни прекъсвачи и разединители, така че да може да се изключват поотделно. Това не се отразява на върнатата в мрежата енергия.
Цитат
2. Имало защита в лока сопред напрежението на контактната мрежа. Сигурно има и такава защита в подстанцията и как ще и повлияе рекуперативно спиране?
Трансформаторите в подстанциите имат т. нар. янсенови регулатори, с които се настройва вторичното напрежение според натоварването. При повишаване на напрежението, регулаторът ще се опитва да го намали, като така пренастройва трансформатора според режима на работа. Няма защита като на новите локомотиви, която да изключва мрежата при напрежение над 29,5 kV (максимално допустимото по стандарт).
Цитат
3. Въобще локомотива има ли си "електромер"?
Има.
Цитат
И накрая - това ЕА, а сега разбрах че и 30/31 били такива, имат ли товарен резистор за електрическа спирачка? Т.е. ако нещо по мрежата изключи по време на спиране може ли да се използва електрическа спирачка?
В ЕМВ 30/31 няма спирачни резистори. Електрическата спирачка може да се ползва само с рекуперация и е зависима от контактната мрежа.
Цитат на: Getinge link=topic=3679.msg73794#msg73794 date=1330034572
Ако се окаже, че не работи, причината може да е в това, че от НЕК не знаят на какви цени да изкупят върнатата в мрежата електроенергия - като от ТЕЦ, като от ветрогенератор или като от фотоволтаична централа  :) :) :)
Това дали НЕК ще признаят върнатата енергия не пречи на рекуперацията да си работи (а тя работи по принцип). При старите електромеханични електромери, обратния ток върти електромера наобратно и крайната сметка за тока излиза по-малка.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Навсякъде двата пътя са от една фаза.Секторите където може да се промени това са неутралните вставки.Напоследък обаче и те са фазирани че и премостени.За защита в тяговите подстанции немога да кажа но днес се надявам да се видя с колегата D2 и ще разберем.Всички локомотиви имат електромери с малки изключения(свалени при ремонт и некачени).Колко са верни е друг въпрос.На серии 30 31 и 46 200 са електронни и може да се каже че показват реална енергия.Така е и на въпросната 86та серия.Има локомотиви и ЕМВ където има и реостатна и рекуперативна спирачка с цел оптимално използване на спирачката по диаграма.При различната скорост автоматично се превключва.
  Спре ли подаването на напрежение в КМ и ел. спирачката умира понеже няма кой да подава възбуждане .Има някой локомотиви при който възбуждането се подава от един от двигателите но несъм запознат дали може да продължи да работи при липса на напрежение.Това става предимно при многоосните локомотиви.DR имаха един такъв 6 осен

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Благодарско и на двамата.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: liro4605 link=topic=3679.msg73781#msg73781 date=1330031402

 :good:
В института учихме че графика трябва да е съобразен с катерищите и спускащите влакове иначе отдадената енергия отива като топлина по контактния проводник.
Миро, за съжаление това показва степента на подготвеност на хората, които са преподавали и вероятно продължават да преподават във въпросното заведение. Затова и на кривата ракета космоса и е крив(в случая разбирай - на рекуперацията, подстанциите и пречат!) За съжаление жалък факт!
Няма по голяма глупост от това машините да ползват рекуперацията и НКЖИ да прибира парсата без да я отчита.
В нормалния свят на това се вика КРАЖБА!
За съжаление по същия начин седи въпроса и с ЕВН, ЕОН, и ЧЕЗ. Дори и да имаш фотоволтаици на покрива на къщата си, или пък малък ветроагрегат, и не си получил одобрение за изкупуване на произведения ток на абсурдни преференциални цени(нещо, което е възможно само за бандитите занимаващи се с големи ВЕИ), то върнатия ток в мрежата ти се начислява от новите електронни електромери като ИЗПОЛЗВАН  от тебе самия ток, т.е. все едно си го изгорил. И това при положение, че всички нови електромери имат специална отделна тарифа за върнатия ток, както е по изискване на ЕС! Въпреки това ЕС не е задало регламент как да се програмират електромерите, от което пък се възползват всички доставчици на ток и абсурдите са на лице.
Всичко това го казвам не защото съм го чул, а защото вече 4-5г се боря точно с такива родни дивотии.
Удивително е, че няма никакво желание от страна на ДКЕВР да сложи какъвто и да е ред в изкупуването на обратната енергия, каквато е и случая с рекуперираната от ел локомотивите енергия.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Само да допълня казаното от теб с това че електродинамичната спирачка е нещо което незамръзва и води до още една допълнителна сигурнос при возенето на влака.В нормалните държави въздушната се използва само за окончателното спиране или екстремно спиране на състава.

Ето един от видовете електромери дето уж са по точни .

Някъде имах и клип как дърпа при потегляне с товарен влак на макс но не го намирам.


Хубава тема се заформи ,че да се види ,че не само парата кара влаковете  :lol:
« Последна редакция: 24 Февруари 2012, 10:59:52 от liro4605 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
По въпроса с неутралните вставки, тази на Немирово изкара почти 2 години недействаща и захранена и аз бях поотвикнал да свалям пантографа там. Вставката на Казичене и в момента е трайно шунтирана.

Проучих това-онова за лок 86, по-късно ще пусна и няколко снимки. Рекуперативната им спирачка работи. При задържане, напрежението в контактната мрежа се покачва с 1-2 kV, което при нормално 26-27 kV прави не повече от 29 kV, съвсем в нормите (17,5-29,5).

Преди 3 години, когато беше тук на проби ES 64-U2 част от тестовете са били именно за изпробване на рекуперативното спиране и поведението на подстанциите при обратен ток.

Междувременно, докато ние чоплим спирачката им, вчера 86 002 на Булмаркет се е запалил на Полски Тръмбеш и е доколкото разбрах напълно изгорял.
« Последна редакция: 24 Февруари 2012, 14:52:53 от bdz43r »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Лошо! Не стига че нямаме нови локомотиви, ами и от малкото по-нови машини да се загуби 1 си е чиста голяма загуба!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
86 002 на Булмаркет е горял от 21 до към 04ч. Много неприятно.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Аз утре ще си ходя на Полски Тръмбеш и ако машината е още там изтеглена на страничен коловоз ще гледам да я снимам.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Слязох тук преди половин час. На гара Полски Тръмбеш не само го няма 86 002, но и какъвто и да било помен от пожар. Няма го и на Горна Оряховица,  така че трябва да си е в Русе.