Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Локомотивите серия ЕА 3000 (означени в Р. България като серия 86)
mitko0888:
Товарен влак 1100 тона, 5/1000 наклон - трябват ме около 135 kN. ЕА ги осигурява със 100 км/ч. Баба меца - не знам с колко. Но BR43 тази тяга я прави до 35 км/ч.
Друг пример: 07 при потегляне има над 350 - 400 kN, но споменатите 135 kN ги може до 45 км/ч.
При потегляне теглителната сила зависи от сцепното тегло. За почти всички парни локомотиви дори е много по-малка! Т.е. не се ограничава от теглото и скоростта (с характерната крива и формула), а е ограничена хоризонтално - налягане на парата х площ на буталото и размери на кривошипа / водеща колоос.
Не знам кой е пуснал слуха че "парните локомотиве имат много добри теглителни характеристики" - с какво ги сравнявате, и как ги оценявате на идеални. Аз си гледам няколкото графики, с които разполагам, и там числата са съвсем други.
По темата за спирачите на ЕА / 86 - Ако няма друг влак в същия участък къде ще отиде тази рекуперирана енергия? (или както там се нарича). Да не би да върне водата в ПАВЕЦа? Да го видя написано - няма да го повярвам. Такова спиране има смисъл само при определени условия и организация на движението - един влак нагоре, един надолу.
А иначе датските машинки изглеждат доста добре, не само този модел.
ПС. Съжалявам, докато пишех беше публикувано другото мнение.
bdz43r:
Ще има ли картинки?
bdz43r:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3679.msg73777#msg73777 date=1330030547 ---По темата за спирачите на ЕА / 86 - Ако няма друг влак в същия участък къде ще отиде тази рекуперирана енергия? (или както там се нарича). Да не би да върне водата в ПАВЕЦа? Да го видя написано - няма да го повярвам. Такова спиране има смисъл само при определени условия и организация на движението - един влак нагоре, един надолу.
--- Край на цитат ---
Рекуперативната спирачка при променлив ток не изисква нищо специално в движението на влаковете.
Когато в участъка липсва друг влак, произведената от локомотива енергия се връща през контактната мрежа в тяговата подстанция, където трансформаторът работи като повишаващ и връща енергията в енергийната система.
Като се абстрахираме от комутационното оборудване в подстанцията (прекъсвачи и разединители), остава само един трансформатор 110/25 kV, който е обратим - при захранване на вторичната страна с 25 kV от външен източник (в случая рекупериращ локомотив), на първичната се получава 110 kV. Локомотивът работи като електростанция и захранва мрежата. Дори когато в участъка има друг влак, но той не потребява цялата рекуперирана енергия, излишъкът също се връща в енергийната система.
Или иначе казано - да, връща и водата в ПАВЕЦ-а.
Това не се отнася за подстанциите за постоянен ток - там токоизправителите не пропускат рекуперирана енергия обратно към мрежата и трябва подстанцията да се съоръжи с инвертори за рекуперация. Някои рекупериращи локомотиви за постоянен ток са оборудвани и със спирачни резистори, които работят, когато постояннотоковата контактна мрежа не може да поеме обратен ток.
liro4605:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3679.msg73777#msg73777 date=1330030547 --- По темата за спирачите на ЕА / 86 - Ако няма друг влак в същия участък къде ще отиде тази рекуперирана енергия? (или както там се нарича). Да не би да върне водата в ПАВЕЦа? Да го видя написано - няма да го повярвам. Такова спиране има смисъл само при определени условия и организация на движението - един влак нагоре, един надолу.
--- Край на цитат ---
:good:
В института учихме че графика трябва да е съобразен с катерищите и спускащите влакове иначе отдадената енергия отива като топлина по контактния проводник.
mitko0888:
Имам може би доста бегли познания по въпроса. На празен ход захранването е май около 27 кВ. При товар пада напр. на 23. Значи за да връщаш енергия трябва от рекуперацията от лока в мрежата да подадеш нещо около и над 30 кВ за да тече токът обратно? Дали ще стане?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия