Общо описание
Локомотивите серия ЕА 3000 (означени в Р. България като серия 86) са първите електрически локомотиви на DSB (Датски железници) за еднофазен променлив ток 25 kV, 50 Hz. Разработени са по технически условия на Датските железници от германските фирми BBC, Siemens, Henschel-Thyssen на база първите елктрически локомотиви на DB с асинхронна задвижваща система серия 120. Първите 2 локомотива (ЕА3001 и ЕА3002) са прозведени през 1985 г. също в Германия от фирмите BBC – Mannheim, BBC –Baden (Швейцария), Siemens –Erlangen (електрическа част) и Henschel-Thyssen (механическа част), а останалите в Дания от фирмата Scandia - Randers с компоненти от изброените вече фирми.
Главни технически данни
• Колоосна формула Во’-Во’
• Токозахранваща система 25 kV/ 50 Hz
• Междурелсие 1435 mm
• Габарит UIC 505-1
• Максимална скорост 175 km/h
• Теглителна мощност (по окр. на търкаляне на колелата) 4 MW
• Спирачна мощност (по окр. на търкаляне на колелата) 3,7 MW
• Теглителна характеристика фиг. 1а
• Теглителна сила при потегляне (виж тегл. характеристика) 260 kN
• Теглителна сила при 73 km/h 196 kN
• Теглителна сила при 160 km/h 92 kN
• Спирачна сила с електродинамична
(рекуперативна) спирачка 118 kN
• Обща маса (сцепна маса) 80 t
• Колоосно натоварване 20 t
• Минимален радиус на вписване в крива 80 m
• Маса на локомотивната надстройка (кош) 49 t
• Маса на талигите 31 t
• Маса на механичната част 39,7 t
• Маса на електрическата част 40,3 t
• Дължина между буферите 19380 mm
• Разстояние между крайните колооси 12740 mm
• Разстояние между централните болтове 9940 mm
• Разстояние между колоосите в талигата 2800 mm
• Диаметър на колелата- нови колела 1250 mm
• Диаметър на колелата- износени колела 1170 mm
• Макс. височина при свален пантограф (над глава.релса) 4590 мм
• Максимална широчина 3150 мм
• Напрежение/ честота за влаково отопление 1,5 kV/50 Hz
• Мощност за влаково отопление 700 kVA
• Предавателно отношение на колоосните редуктори 22:106
• Тягови двигатели с въздушно охлаждане 4 бр. по1020 kW
• Входни 4-Q-преобразоваители, маслено охлаждане 4 бр
• Инвертори (двигателни преобразователи), маслено охлаждане 2 бр
• Трансформатор, долно окачване, маслено охлаждане 1 бр.
• Преобразователи спомагателни задвижвания, вьзд. охлаждане З бр
• Резервоари за пяськ 250 l
• Вьздушен компресор-вингов /маслено охлаждане 3560 l/min при 3000 min-1
• Вьздушна спирачка Knorr КЕ-GPR-Emz
• Спирачна маса – режим на спирачката – R 92 t
• Спирачна маса – режим на спирачката – Р 63 t
• Въздушна спирачка (автоматична и директна) калодкова спирачка
• Паркинг спирачка (пружинно-акумулираща) спирачка калодкова спирачка
• Спирачни цилиндри 4бр 10”
• Спирачни цилиндри със спирачни пружини 4бр. 10 К
Това си е май направо за отделна тема.Има и доста чертежи който само показват колко е перфектен модела.Щом и Швейцария е в играта .....
