Рефито го е казал много точно :
DB Шенкер не е БДЖ.
Именно поради тази причина аз също не бих си купил въпросните "чуждоземски" машини. Нито са опъвали влак в който съм се возил, нито някога ще се возя в такъв състав, че да изпитвам поне малко сантимент, който да ме накара да се бръкна за тях. За мен лично тея два лока са толкова български, колкото и всеки друг лок преминавайки или работил в БГ. Просто се разминавам с тях за кратко и те си заминават, нито са част от спомените ми, нито някога ще ги свързвам с България. Лично мнение, но вероятно така мислят и тези които не са ги купили ?!
Виж 46-цата е дгуга ракия. Едно, че още от детството ни(ми) сме свикнали с физиономията му и отделно, че и бая сме се возили в негов състав. Всеки го припознава като нещо близко до сетивата и спомените си и именно затова се изчерпа. Едва ли не заедно с червената шкода са се превърнали в емблеми на България. А 86-ците какво са от това ? Просто поредните лъскави "играчки" на някой си бизнесмен.
Що се отнася до производителя (който и да бъде той), грешката му е че не си прави най-елементарния маркетинг и не е отчита правилно вероятния интерес към изделието. Да беше пуснал нещо изконно българско, като 45 или 44 или 43, хеле пък 42 пък да видим дали ще си залежава
Едно, че "всичкото" БГ ЖП макетист ще го пожелае и второ, че към него именно поради горните причини интерес би проявил и народ, който до момента не се е занимавал с модели.
Може и да греша, но може и поне малко да съм прав, а единствения начин да се разбере е именно пазара така, че не виждам Миро защо се чуди. Просто не ги искаме въпреки, че са си красиви, както и хлядите останали модели на локомотиви.
п.с. В крайна какво му трябва на човек ? Една композициика с червена шкода дърпаща полозин дузина червено бели вагончета с логото на БДЖ, а до нея още една с 46-ца с още толкова сини вагончета 47-ма. Какви са тея кончета, ДБ-та и разни шенкели, менкели ?