Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Видеоклипове на истински влакове
pach:
Една изключително атрактивна линия при нашите съседи - Гърция!
От кабината на машинистта за 26 минути от нашия приятел Никос Кантирис.
Началото е тегаво, но ако имате търпение, ще се насладите на интересни пейзажи, виадукти, тунели и т.н.
Впрочем линията явно е планирана и "крадена" от скалите! Интересно на каква
височина минава над долината (след10 мин) и колко време е отнело строежа и?
Коя ли година са я построили?
https://www.youtube.com/watch?v=yqo6EeSHTyk
"Ти да видиш...", :blink: гърците... :hi:
"Bralos - Lianokladi"
Някой знае ли повече по нея?
pavlinbg:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=368.msg119125#msg119125 date=1592116072 ---Малкото червено под светофора е табелка с номера му. Понеже е входен на посредна гара по еднопътна линия, номерът му е само от една буква - S или L, съответно четен или нечетен. По същия начин у нас входните се означават с Ч или Н. В Чехия обаче има значение и цвета на табелката, както и цветната лента на стълба - в случая означава, че това главен сигнал, важи само за влакове и подминаването му в забранително положение е забранено.
Понеже гарата е без централизация на стрелките и заетостта на коловозите не се контролира, технически е възможно даване на редовен вход на зает коловоз. Това обаче се прави само ако в разписанието на влака е означено, че по график влиза на зает коловоз или машинистът е предупреден от предната гара с писмена заповед (rozkaz V), или с телефонограма по радиото (příkaz vlaku), че ще влезе на зает коловоз.
В гара, където има централизация и контрол на заетостта не може да се даде редовен вход на зает коловоз, затова в този смисъл се ползва или поканителен сигнал, или специален редовен сигнал за вход на зает коловоз - редовен вход, допълнен с мигаща бяла светлина или иначе казано, редовен и поканителен сигнал едновременно, като в този случай не е необходимо машинистът да бъде предупреден. Там бялата светлина на сигналите е по средата, а не най-долу, затова няма проблем да се различава отдалече между двете жълти, ако светят едновременно.
Трябва обаче да се уточни, че в Чехия поканителният сигнал не е само за аварийни ситуации при повреда и използването му не се контролира с пломби, броячи и разрешения. Вместо това е редовен влаков сигнал за движение по видимост и ползването му е напълно свободно по усмотрение на ръководител-движение, а за машиниста означава, че трябва да се движи с готовност за спиране пред спрял подвижен състав със скорост до 40 км/ч.По-скоро обратното е българска особеност, много неудобна понякога. Но у нас движението е много слабо. Чешката и другите централно и западноевропейски железници изобщо не биха могли да функционират без възможността за влизане на зает коловоз и редица други удобства, които ние не можем да допуснем, че изобщо някой би си ги помислил, като например свободното подминаване на затворен проходен светофор. У нас понятието "движение по видимост" изобщо липсва.
--- Край на цитат ---
Благодаря за интересната информация за чешките железници. :hi: Въпреки това мисля, че в България подобна забрана си е на мястото. Все пак трябва да се отчита разлика в нивата (организационно и техническо) между нашата и тяхната железница. А и все пак движението у нас не е толкова натоварено. Що се отнася за правилата за движението на влаковете, считам, че рестрикциите в България не са чак толкова големи - както е известно, при определени условия и при нас може да се минава затворен светофор
https://youtu.be/T4BfJ9MymrQ
--- Цитат на: pavel75 link=topic=368.msg119116#msg119116 date=1592028989 ---В България това мисля, че може да стане с поканителен сигнал на светофора.
--- Край на цитат ---
Дори и в този случай Наредба 58 казва, че влакът трябва да се приеме на свободен приемен коловоз. По-скоро с три жълти на входен светофор могат да се приемат единствено маневрени състави и возила на зает коловоз.
bdz43r:
Отдавна неприкрито критикувам българските правилници, че са твърде общи, сложни, неудобни, объркани и прекалено рестриктивни.
След като изучих чешкия правилник по задължение и имах възможността да го прилагам няколко месеца, това ми мнение се затвърди още повече. Въпреки, че е многократно по-голям и сложен, е написан много просто и интуитивно и се усвоява несравнимо по-лесно.
Влизането на зает коловоз се прилага и сега у нас, основно за изолирани локомотиви, по-рядко за товарни и служебни влакове. По-рано, когато имахме повече движение, се прилагаше доста по-широко, защото е много удобно в много случаи и понякога спестява много неудобства и време. Но понеже е безусловно забранено, или е влаган ресурс за техническо заобикаляне на забраната в някои гари (с обособяване на бутафорни "приемни" коловози, след които движението вече е маневрено), или се прави в пълно нарушение с устна уговорка между участващите, или е толкова традиционно на някои места, че дори не се прави уговорка, просто се прави по подразбиране. Аз съм влизал така десетки, ако не и стотици пъти, но винаги е по-добре такива неща да се правят по правила, когато така или иначе се налагат.
Опцията с трите жълти съществува само на теория и не ми е известно някога да е прилагана редовно с това предназначение.
А за подминаването на затворен светофор, имах предвид без чакане на разрешение от някого. В Чехия, Словакия и Германия обикновените проходни светофори на автоблокировката не забраняват безусловно преминаването, когато са затворени. Можеш свободно да ги подминеш и да продължиш без да питаш никой... това си има своето просто обяснение. Там трафикът е такъв, че почти винаги, влаковете се движат гъсто един след друг. При повреда на проходен светофор, ако трябва движението да е на междугарово разстояние, линията ще се задръсти, а ако трябва диспечер или дежурен ръководител да разрешават на всеки влак по отделно да минава на червено, трябва само с това да се занимават. Затова е разрешено да подминеш и продължаваш по видимост - така че да можеш да спреш зад предния влак. В резултат, ако някой входен светофор на гара се задържи затворен (входния не можеш да подминаваш), пред него за 5 минути се нарежда опашка от няколко влака, спрели непосредствено един зад друг. При нашият замрял трафик това естествено не е необходимо.
Въпреки, че чешкият правилник много ми хареса, има и някои неща, които не мога да приема... дори за мен са твърде смели. Едно от тях е, че максималната скорост при движението по видимост след подминат затворен проходен светофор е... 100 км/ч. Естествено, почти никога не можеш да се движиш с толкова, защото трябва да можеш да спреш в рамките на видимия участък, но все пак ми се струва твърде неразумно да се гласува такова доверие на машинистите, че могат да си преценят скоростта така добре. А и да си призная, не съм изобщо впечатлен от тамошните машинисти, чак се изненадвам, че успяват да движат 25 пъти повече влакове от нас така сполучливо с такъв персонал. Но пък се работи изключително спокойно... чак влудяващо спокойствие цари, въпреки че работих в гара три пъти по-малка от София, с два пъти повече влакове.
TANO:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=368.msg119153#msg119153 date=1592420034 ---
Опцията с трите жълти съществува само на теория и не ми е известно някога да е прилагана редовно с това предназначение.
--- Край на цитат ---
Поне веднъж съм я виждал да се приложи. Не помня кога, но беше преди около 15 г. На Пбк даваше заето 2 коловоз и чиновника беше дал вход с 3 жълти за един от бургаските експреси (86и еди кой си, даже май шестицата я нямаше още). При това се очакваше влака да влезе в гарата, ама не. И след 10 мин. чиновника отива на входния и що да види - машиниста и началник влака слезли долу, ровят ли ровят в ИС-то и търсят кво аджеба означава това показание. Не се бъзикам - така беше. После май влаковите скатаха закъснението. Това показание поначало го имаше само в някои МРЦ и двете компютърни на ПБК и СП. При смяната на ССТ и пултовете, с новите бутона за трета жълта го нямаше и се наложи на всички гари тази опция да се изолира и в бутонната контрола. Говоря за първа линия, но сигурно това е направено навсякъде, т.е. трета жълта отдавна няма. Не знам обаче при новите МКЦ как е. Там може отново да е заложено да я има. Това може да се познае по броя на лампите на входните, но не съм си правил труда да гледам. Пък и кой снима такива неща, няма откъде да видя.
bdz43r:
Не се изказах ясно горе... имах предвид, че не се ползва за влизане на зает коловоз.
Иначе и аз съм виждал на живо три жълти, но за вход на коловоз с изкуствена заетост, иначе свободен, както и за маневрен състав между парковете на една гара.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия