Автор Тема: Видеоклипове на истински влакове  (Прочетена 416000 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1365 -: 20 Май 2020, 11:16:44 »
...и едни симпатични мъници.
https://www.youtube.com/watch?v=bsTag2sZEn8

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1366 -: 20 Май 2020, 18:53:19 »
Първото, е много приятно видео!!!
А в началото горкото "Паули"...с риск да го "ударят буталата в челото", все пак бута зърновозите..  :lol: сигурно са празни... :on_the_quiet:

  :drinks:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1367 -: 24 Май 2020, 10:44:45 »
Още интересни работи. https://www.youtube.com/watch?v=T7tJVetTOH0

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1368 -: 24 Май 2020, 15:34:00 »
Хареса ми накрая как багериста на "Атлас"-а затвори капака на вагона. :haha:
Има една мноооого симпатична шведка - Анжелика Ларсон, шофьор на TIR, която отвитва пластмасова капачка
на бутилка с безалкохолно, чрез вилицата на повдигач с размерите на фадрома! И не разлива нищо. :good:
"Атлас"-а се качва от релси на колела (вагона) а ето как от колела на релси се качва друга "машинка":
https://www.youtube.com/watch?v=LiJEqYnmHIw

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1370 -: 26 Май 2020, 22:18:12 »
Кратки но интригуващи кадри:
https://youtu.be/Nndtovts0HY

..."Яйцето" без черупката си, или ICE без композицията си!

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1371 -: 29 Май 2020, 10:28:31 »
Вагони за стомана. https://www.youtube.com/watch?v=DiMfvjQ6QX0

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1372 -: 31 Май 2020, 22:43:56 »
Между депата на София - едно страхотно видео на BackOnTrack Studios...
  https://youtu.be/ojS325eWD8E 

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1373 -: 06 Юни 2020, 12:29:25 »
 По принцип целият клип ми хареса, но посочената секунда е доста свързана с хобито:
https://youtu.be/yuQ7mh3rwO0?t=375

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1374 -: 08 Юни 2020, 22:13:52 »
Мерцедес с голямо сцепно тегло:
https://www.youtube.com/watch?v=HwWeO6MaT6o
 ;D

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1375 -: 11 Юни 2020, 23:41:55 »
Редовен вход на зает коловоз
https://youtu.be/DRHd9q_KVC8

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1376 -: 12 Юни 2020, 18:28:27 »
Много красиво изглежда около линиите.

А как се знае, че червеното означава, че коловозът е зает със спрял влак. Има ли шанс насреща да се движи влак и ниската скорост да не помогне?

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1377 -: 12 Юни 2020, 23:58:07 »
Цитат на: bazitov link=topic=368.msg119107#msg119107 date=1591975707
Много красиво изглежда около линиите.

А как се знае, че червеното означава, че коловозът е зает със спрял влак. Има ли шанс насреща да се движи влак и ниската скорост да не помогне?

Светофорът е по скоростната сигнализация и показва (една жълта светлина горе), че изходът е разрешен с определената за влака скорост и готовност за спиране, следващият светофор е затворен. Интересното е, че под табелата с 5-те основни светлини се вижда някаква малка червена светлина (ако не се бъркам), която не знам какво означава. Преди навлизане в гарата има и намаление на скоростта.
Това, че се приема влак на зает коловоз, явно си е някаква чешка особеност. В България може да се получи такава ситуация само при маневра на вече пристигнал в гарата влак.
Изключено е насреща да бъде пуснат влак. Това би означавало сигурна катастрофа.
« Последна редакция: 13 Юни 2020, 00:07:38 от pavlinbg »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1378 -: 13 Юни 2020, 09:16:29 »
В България това мисля, че може да стане с поканителен сигнал на светофора.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1379 -: 14 Юни 2020, 09:27:52 »
Малкото червено под светофора е табелка с номера му. Понеже е входен на посредна гара по еднопътна линия, номерът му е само от една буква - S или L, съответно четен или нечетен. По същия начин у нас входните се означават с Ч или Н. В Чехия обаче има значение и цвета на табелката, както и цветната лента на стълба - в случая означава, че това главен сигнал, важи само за влакове и подминаването му в забранително положение е забранено.

Понеже гарата е без централизация на стрелките и заетостта на коловозите не се контролира, технически е възможно даване на редовен вход на зает коловоз. Това обаче се прави само ако в разписанието на влака е означено, че по график влиза на зает коловоз или машинистът е предупреден от предната гара с писмена заповед (rozkaz V), или с телефонограма по радиото (příkaz vlaku), че ще влезе на зает коловоз.
В гара, където има централизация и контрол на заетостта не може да се даде редовен вход на зает коловоз, затова в този смисъл се ползва или поканителен сигнал, или специален редовен сигнал за вход на зает коловоз - редовен вход, допълнен с мигаща бяла светлина или иначе казано, редовен и поканителен сигнал едновременно, като в този случай не е необходимо машинистът да бъде предупреден. Там бялата светлина на сигналите е по средата, а не най-долу, затова няма проблем да се различава отдалече между двете жълти, ако светят едновременно.

Трябва обаче да се уточни, че в Чехия поканителният сигнал не е само за аварийни ситуации при повреда и използването му не се контролира с пломби, броячи и разрешения. Вместо това е редовен влаков сигнал за движение по видимост и ползването му е напълно свободно по усмотрение на ръководител-движение, а за машиниста означава, че трябва да се движи с готовност за спиране пред спрял подвижен състав със скорост до 40 км/ч.
Цитат на: pavlinbg link=topic=368.msg119114#msg119114 date=1591995487
Това, че се приема влак на зает коловоз, явно си е някаква чешка особеност.
По-скоро обратното е българска особеност, много неудобна понякога. Но у нас движението е много слабо. Чешката и другите централно и западноевропейски железници изобщо не биха могли да функционират без възможността за влизане на зает коловоз и редица други удобства, които ние не можем да допуснем, че изобщо някой би си ги помислил, като например свободното подминаване на затворен проходен светофор. У нас понятието "движение по видимост" изобщо липсва.
« Последна редакция: 14 Юни 2020, 09:46:44 от bdz43r »