Автор Тема: Видеоклипове на истински влакове  (Прочетена 416230 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1380 -: 16 Юни 2020, 08:56:54 »
Една изключително атрактивна линия при нашите съседи - Гърция!
От кабината на машинистта за 26 минути от нашия приятел Никос Кантирис.
 Началото е тегаво, но ако имате търпение, ще се насладите на интересни пейзажи, виадукти, тунели и т.н.
Впрочем линията явно е планирана и "крадена" от скалите! Интересно на каква
височина минава над долината (след10 мин) и колко време е отнело строежа и?
Коя ли година са я построили?
https://www.youtube.com/watch?v=yqo6EeSHTyk
"Ти да видиш...",  :blink: гърците... :hi:
"Bralos - Lianokladi"
Някой знае ли повече по нея?

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1381 -: 16 Юни 2020, 21:23:23 »
Цитат на: bdz43r link=topic=368.msg119125#msg119125 date=1592116072
Малкото червено под светофора е табелка с номера му. Понеже е входен на посредна гара по еднопътна линия, номерът му е само от една буква - S или L, съответно четен или нечетен. По същия начин у нас входните се означават с Ч или Н. В Чехия обаче има значение и цвета на табелката, както и цветната лента на стълба - в случая означава, че това главен сигнал, важи само за влакове и подминаването му в забранително положение е забранено.

Понеже гарата е без централизация на стрелките и заетостта на коловозите не се контролира, технически е възможно даване на редовен вход на зает коловоз. Това обаче се прави само ако в разписанието на влака е означено, че по график влиза на зает коловоз или машинистът е предупреден от предната гара с писмена заповед (rozkaz V), или с телефонограма по радиото (příkaz vlaku), че ще влезе на зает коловоз.
В гара, където има централизация и контрол на заетостта не може да се даде редовен вход на зает коловоз, затова в този смисъл се ползва или поканителен сигнал, или специален редовен сигнал за вход на зает коловоз - редовен вход, допълнен с мигаща бяла светлина или иначе казано, редовен и поканителен сигнал едновременно, като в този случай не е необходимо машинистът да бъде предупреден. Там бялата светлина на сигналите е по средата, а не най-долу, затова няма проблем да се различава отдалече между двете жълти, ако светят едновременно.

Трябва обаче да се уточни, че в Чехия поканителният сигнал не е само за аварийни ситуации при повреда и използването му не се контролира с пломби, броячи и разрешения. Вместо това е редовен влаков сигнал за движение по видимост и ползването му е напълно свободно по усмотрение на ръководител-движение, а за машиниста означава, че трябва да се движи с готовност за спиране пред спрял подвижен състав със скорост до 40 км/ч.По-скоро обратното е българска особеност, много неудобна понякога. Но у нас движението е много слабо. Чешката и другите централно и западноевропейски железници изобщо не биха могли да функционират без възможността за влизане на зает коловоз и редица други удобства, които ние не можем да допуснем, че изобщо някой би си ги помислил, като например свободното подминаване на затворен проходен светофор. У нас понятието "движение по видимост" изобщо липсва.

Благодаря за интересната информация за чешките железници.  :hi: Въпреки това мисля, че в България подобна забрана си е на мястото. Все пак трябва да се отчита разлика в нивата (организационно и техническо) между нашата и тяхната железница. А и все пак движението у нас не е толкова натоварено. Що се отнася за правилата за движението на влаковете, считам, че рестрикциите в България не са чак толкова големи - както е известно, при определени условия и при нас може да се минава затворен светофор
https://youtu.be/T4BfJ9MymrQ

Цитат на: pavel75 link=topic=368.msg119116#msg119116 date=1592028989
В България това мисля, че може да стане с поканителен сигнал на светофора.

Дори и в този случай Наредба 58 казва, че влакът трябва да се приеме на свободен приемен коловоз. По-скоро с три жълти на входен светофор могат да се приемат единствено маневрени състави и возила на зает коловоз.


« Последна редакция: 16 Юни 2020, 21:26:57 от pavlinbg »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1382 -: 17 Юни 2020, 21:53:54 »
Отдавна неприкрито критикувам българските правилници, че са твърде общи, сложни, неудобни, объркани и прекалено рестриктивни.
След като изучих чешкия правилник по задължение и имах възможността да го прилагам няколко месеца, това ми мнение се затвърди още повече. Въпреки, че е многократно по-голям и сложен, е написан много просто и интуитивно и се усвоява несравнимо по-лесно.

Влизането на зает коловоз се прилага и сега у нас, основно за изолирани локомотиви, по-рядко за товарни и служебни влакове. По-рано, когато имахме повече движение, се прилагаше доста по-широко, защото е много удобно в много случаи и понякога спестява много неудобства и време. Но понеже е безусловно забранено, или е влаган ресурс за техническо заобикаляне на забраната в някои гари (с обособяване на бутафорни "приемни" коловози, след които движението вече е маневрено), или се прави в пълно нарушение с устна уговорка между участващите, или е толкова традиционно на някои места, че дори не се прави уговорка, просто се прави по подразбиране. Аз съм влизал така десетки, ако не и стотици пъти, но винаги е по-добре такива неща да се правят по правила, когато така или иначе се налагат.
Опцията с трите жълти съществува само на теория и не ми е известно някога да е прилагана редовно с това предназначение.

А за подминаването на затворен светофор, имах предвид без чакане на разрешение от някого. В Чехия, Словакия и Германия обикновените проходни светофори на автоблокировката не забраняват безусловно преминаването, когато са затворени. Можеш свободно да ги подминеш и да продължиш без да питаш никой... това си има своето просто обяснение. Там трафикът е такъв, че почти винаги, влаковете се движат гъсто един след друг. При повреда на проходен светофор, ако трябва движението да е на междугарово разстояние, линията ще се задръсти, а ако трябва диспечер или дежурен ръководител да разрешават на всеки влак по отделно да минава на червено, трябва само с това да се занимават. Затова е разрешено да подминеш и продължаваш по видимост - така че да можеш да спреш зад предния влак. В резултат, ако някой входен светофор на гара се задържи затворен (входния не можеш да подминаваш), пред него за 5 минути се нарежда опашка от няколко влака, спрели непосредствено един зад друг. При нашият замрял трафик това естествено не е необходимо.

Въпреки, че чешкият правилник много ми хареса, има и някои неща, които не мога да приема... дори за мен са твърде смели. Едно от тях е, че максималната скорост при движението по видимост след подминат затворен проходен светофор е... 100 км/ч. Естествено, почти никога не можеш да се движиш с толкова, защото трябва да можеш да спреш в рамките на видимия участък, но все пак ми се струва твърде неразумно да се гласува такова доверие на машинистите, че могат да си преценят скоростта така добре. А и да си призная, не съм изобщо впечатлен от тамошните машинисти, чак се изненадвам, че успяват да движат 25 пъти повече влакове от нас така сполучливо с такъв персонал. Но пък се работи изключително спокойно... чак влудяващо спокойствие цари, въпреки че работих в гара три пъти по-малка от София, с два пъти повече влакове.
« Последна редакция: 17 Юни 2020, 22:13:02 от bdz43r »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1383 -: 17 Юни 2020, 22:44:56 »
Цитат на: bdz43r link=topic=368.msg119153#msg119153 date=1592420034

Опцията с трите жълти съществува само на теория и не ми е известно някога да е прилагана редовно с това предназначение.


Поне веднъж съм я виждал да се приложи. Не помня кога, но беше преди около 15 г. На Пбк даваше заето 2 коловоз и чиновника беше дал вход с 3 жълти за един от бургаските експреси (86и еди кой си, даже май шестицата я нямаше още). При това се очакваше влака да влезе в гарата, ама не. И след 10 мин. чиновника отива на входния и що да види - машиниста и началник влака слезли долу, ровят ли ровят в ИС-то и търсят кво аджеба означава това показание. Не се бъзикам - така беше. После май влаковите скатаха закъснението. Това показание поначало го имаше само в някои МРЦ и двете компютърни на ПБК и СП. При смяната на ССТ и пултовете, с новите бутона за трета жълта го нямаше и се наложи на всички гари тази опция да се изолира и в бутонната контрола. Говоря за първа линия, но сигурно това е направено навсякъде, т.е. трета жълта отдавна няма. Не знам обаче при новите МКЦ как е. Там може отново да е заложено да я има. Това може да се познае по броя на лампите на входните, но не съм си правил труда да гледам. Пък и кой снима такива неща, няма откъде да видя.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1384 -: 17 Юни 2020, 22:54:15 »
Не се изказах ясно горе... имах предвид, че не се ползва за влизане на зает коловоз.
Иначе и аз съм виждал на живо три жълти, но за вход на коловоз с изкуствена заетост, иначе свободен, както и за маневрен състав между парковете на една гара.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1385 -: 21 Юни 2020, 21:40:44 »
Не ходете да  снимате влакове по 4-та линия.Още повече в частта между Горна Оряховица и Дъбово.Служител на железниците напада снимащ турист   https://www.youtube.com/watch?v=-1ri5xQkUtI&feature=share&fbclid=IwAR0KHptN6lHsU0lrmGLhFkkKJU7-iSseHCNanTswzORF5__1FTTGLAqKxEE&app=desktop 

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1386 -: 21 Юни 2020, 22:59:17 »
Цитат на: vesko76 link=topic=368.msg119174#msg119174 date=1592764844
Не ходете да  снимате влакове по 4-та линия.Още повече в частта между Горна Оряховица и Дъбово.Служител на железниците напада снимащ турист   https://www.youtube.com/watch?v=-1ri5xQkUtI&feature=share&fbclid=IwAR0KHptN6lHsU0lrmGLhFkkKJU7-iSseHCNanTswzORF5__1FTTGLAqKxEE&app=desktop

А изглеждаше така хрисим, в лицето, българин...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1387 -: 22 Юни 2020, 08:38:44 »
Този ако не е ял бой, явно си го проси!
Дано не е счупил нещо по техниката на туристта!
Аз ако съм, най-малкото ще подам официална жалба
в полицията, прокуратурата и НКЖИ!!!Лицето му е достойно за разпознаване от началниците му!
 Този заслужава да бъде уволнен за безочието си и
уронване престижа на държавната фирма в случая!
Народа съвсем изкрейзва...

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1388 -: 22 Юни 2020, 22:05:49 »
Цитат на: vesko76 link=topic=368.msg119174#msg119174 date=1592764844
Не ходете да  снимате влакове по 4-та линия.Още повече в частта между Горна Оряховица и Дъбово.Служител на железниците напада снимащ турист   https://www.youtube.com/watch?v=-1ri5xQkUtI&feature=share&fbclid=IwAR0KHptN6lHsU0lrmGLhFkkKJU7-iSseHCNanTswzORF5__1FTTGLAqKxEE&app=desktop
Утре, тоя "Боец"  :lol: :),  дето не иска да го снимат,  ще го дадват по телевизията:
 https://www.vbox7.com/play:a67a942f24&start=4
 Лошото е, че са му замацали лицето.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1389 -: 23 Юни 2020, 16:41:37 »
Гледах репортажа още сутринта. Хубав репортаж, жалкото е, че този бабаит ще мине само с мъмрене и пак ще се изживява като местния шериф. А и той и оня с тръбата могат да получат сериозни парични(поне) глоби. Българинът разбира само като му бръкнеш в джоба.

А какви наглеци има в коментарите под клипа, не е истина:
https://www.vesti.bg/bulgaria/agresiia-zheleznichar-napadna-turist-kojto-snima-vlak-6111305

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1390 -: 23 Юни 2020, 16:43:45 »
... ми от точенето на нафта, започват да развиват разни фобии, че някой ги следи постоянно. Рептилиите и Илюминатите, сътвориха заговорът с корната, за да  падне цената нефта в световен мащаб. Това е конспиративно копие, забито право в сърцето на основният им враг НКЖИ и БДЖ. С тия ниски цени на горивата в момента, си изперкват работниците в тези организации. То, на една заплата живее ли се?  Това си е директна  репресия над основната работна сила. Та, защо човекът да не може да си позволи да ушамари в знак на протест, някакво си там зомби, застанало на перона със сатаниниското му устройство, което постоянно му е облъчва мозъкът с интернет. Да види, той хубаво, каква железница сме имали! Ша, снима той!  Няма снимки, така ще помни до края на живота си преминаването на "Лимончо".  :blink:   
« Последна редакция: 23 Юни 2020, 17:05:25 от jopeto »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1391 -: 23 Юни 2020, 20:57:44 »
Ако продължават така да се саморазправят,
само ще предизвикат появата,  като едно време - "спортните"
бригади, които се оправдаваха с лафа " В тая държава,
трЕбе да има ред - не може всеки да си прави к'вот си иска!"
И пак да почнат да чупят капачки!!!
 :lol:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1392 -: 08 Юли 2020, 19:30:07 »
Български дизел ... от Иво Радоев

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1393 -: 21 Юли 2020, 14:04:57 »
Интересно клипче на ретро мотриса от Никос Кантирис - в Гърция:
https://youtu.be/cmMbX9Zt3vk
 :hi:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #1394 -: 27 Юли 2020, 10:30:19 »
Влак с ремаркета. https://www.youtube.com/watch?v=RQP_gD7GfDU