Автор Тема: Пощенски, багажни и комбинирани вагони  (Прочетена 9627 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Пощенски, багажни и комбинирани вагони
« Отговор #15 -: 02 Март 2012, 08:40:36 »
Много ми харесва таблицата с произведените локомотиви по години.

01 и 03 са произвеждани с почти постоянно темпо през доста години. Това ми говоре само за постоянно увеличаване на бързите влакове и нуждата от локомотиви за тях.

24 се появяват първоначално с около 60 бройки, и после има разни единични количества.

64 също се прави основно 1928/29, с едно допълнение 1933/34 година

а пък 86 си е бил актуален за производство дълго време.

И за мен остава "загадката" с тежките товарни локомотиви - май дълго време не са били нужни нови такива, а са си използвали хилядите налични 5х. Като изключим първоначалните изпитателни бройки 43/44, те се появяват отново чак през 1939!  И то заедно с 41 (който си е замислен като универсален и бързоходен, а не като чисто товарен), както и заедно с 50.

Останалите модели според мен може и да ги броим за "уникати" според техните количества.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Парните локомотиви на Германия
« Отговор #16 -: 02 Март 2012, 10:02:31 »
Така, щом обърнахме темата към локомотивите, предлагам на вашето внимание едно клипче с дължина почти 7 минути. За да направя това клипче ми бяха нужни 18 години упорито събиране на модели. Приятно гледане :)
https://www.youtube.com/watch?v=xhTaQFPXo3s

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Пощенски, багажни и комбинирани вагони
« Отговор #17 -: 02 Март 2012, 10:34:00 »
Ясене, до тук всичко, което обясняваш е основно за локомотивите на DRG. Драсни няколко реда за вагоните от клипчето, което си пуснал. Например, каква е разликата между тях, как с времето Бегляйтвагена (товарен вагон със зона за началник влака) отстъпва място на комбинираните Пощенско-багажни вяагони в които също има началник влак и влакова бригада. Не спомена нищо за Факултативния вагон, който често е използван в онези времена, какво е точното му предназначение, поща пренасяла ли се е с него?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Пощенски, багажни и комбинирани вагони
« Отговор #18 -: 02 Март 2012, 11:45:01 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3696.msg74336#msg74336 date=1330641481

Както е видно, ще трябва да направя икономико-политически-социален анализ на Германия и германските железници през 30-те години на 20-ти век
                                               ...

Евала, Яско, тоя пост ще си го закача някъде да го виждам винаги !!!    :hi: 

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Пощенски, багажни и комбинирани вагони
« Отговор #19 -: 02 Март 2012, 19:08:34 »
Цитат на: nilfe link=topic=3696.msg74349#msg74349 date=1330677240
Ясене, до тук всичко, което обясняваш е основно за локомотивите на DRG. Драсни няколко реда за вагоните от клипчето, което си пуснал. Например, каква е разликата между тях, как с времето Бегляйтвагена (товарен вагон със зона за началник влака) отстъпва място на комбинираните Пощенско-багажни вяагони в които също има началник влак и влакова бригада. Не спомена нищо за Факултативния вагон, който често е използван в онези времена, какво е точното му предназначение, поща пренасяла ли се е с него?
Може би, когато пусна снимки на 3-то класните вагони, ще разкажа как еволюира вагонната конструкция през годините.
А за Факултативния вагон, не мисля, че неговото място е в групата на пощенските и багажните вагони.

donzezi

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Пощенски, багажни и комбинирани вагони
« Отговор #20 -: 17 Декември 2012, 00:38:20 »
Този вагон на Piko 4.20 мин. в клипа е спирачен вагон към товарните влакове.В него пътуват началник влака и спирачите. Вътре е имало маси ,легла ,печка и други битови нещица както и резервни части и инструменти,които са били необходими  при дългото пътуване понякога 2-3 дена на влака.При спиране за зареждане на парния локомотив спирачите са се сменяли в онези тесни кабинки по вагоните .Така влаковете са се осигурявали със спирачна маса. Това за вагона ми го каза  г-н Синапов - "синапа" бивш локомотивен машинист по парната тяга от депо Карлово.