Смятам тази тема да я превърнем във всичко което има да си кажат есбибистите та ето първия отговор за влака с който Живко ни смая

Благодарение на "43 309"- четящ форума но не пишещ се сдобихме с този превод от френски

ЕМВ RABDe500 са част от ICN /Intercity Neigezug/ (Интерсити с накланящи се кошове, категория влакове на Швейцарските федерални железници).
Означение : RABDe500
Брой доставени мотриси : 43 с номера от 000 до 043;
Въвеждане в експлоатация: 2000-2005;
Производители: Бомбардие, Алстом, АББ, СИГ;
Максимална скорост 200км/ч;
Колоосна формула: (1A)(A1)+(1A)(A1)+2'2'+2'2'+2'2'+(1A)(A1)+(1A)(A1);
Работно напрежение: 15 kV/ 16.5 Hz
Мощност: 5400 kW
Teгло: 355т.
Първите изпитания със серия 500 са направени през 1999г. Първият редовен влак обслужван с тази серия е по трасето Женева-Цюрих-Сент Гален.
Основната разработка е осъществена от Бомбардие и Алстом със съдействието на експерти от Швейцарските федерални железници. Системата за накланяне на коша е разработена от СИГ, а аеродинамичнният дизайн е разработен от Пининфарина.
Основното предимствео на този вид подвижен състав е намаляването на времепътуването в участъци с преобладаващ планински профил и голям брой хоризонтални криви, без да се налага промяна на съществуващото железопътно трасе. Системата за накланяне снижава точката на гравитация на возилото и го накланя към вътрешността на кривата което позволява преминаването на криви с по-голяма скорост.Времепътуването се намалява с 10-20%.
ICN RABDe 500 е електромотрисен влак, оборудването му е разпределено по продължението на целия влак. Дължината на мотрисата е 188,8м ширина 2,83м, а теглото- 395т. В повечето случаи влаковете се обслужват от две куплирани мотриси, въпреки, че теоретично броя на куплираните мотриси в система много единици е неограничен, но поради факта, че Швейцарските федерални железници не позволяват слизането на пътници извън перонните, се ограничава куплирането на повече от две мотриси. Максималната дължина на пероните в Швейцария позволява да се приемат влакове с дължина до 16 вагона.
ICN притежава система за автоматично прикачване, която позволява, едновременно осъществяването на всякакви видове връзки между двете мотриси/ въздухопровод, управление, електирчество/.
Максималната скорост е 200км/ч. По настоящем мотрисите се движат със 160км/ч по конвенционални железопътни линии поради геометрията на железния път/ множество последователни криви/. В участъка Маттстен-Ротрист и Солюр-Ванзвил влаковете се движат с 200 км/ч багодарение на въведената система за контрол ETCS. Поради интензивното движение в участъка Винтертур-Ленцбург мотрисите се движат със скоростта на конвенционалните влакове, във всички останали участъци тяхната скорост е повишена средно с 10-20%.
Мотрисата е съставена от седем вагона
Bt 500 1## команден вагон 70 места втора класа;
B 500 2## вагон с 93 места, втора класа;
AD 500 3## съдържа: 3 отделения с по 4 места 1 класа /Бизнес клас/; 1 багажно отделение; 1 отделение за началник влак, 29 места 1 класа нормални;
A 500 4## 60 първокласни места;
• WRA 500 5## : вагон ресторант съдържащ:
o Ресторантна зала с 20 места ;
o 1 кухня ;
o 4 първокласни отделения с по 6 места;
o
B 500 6## : второкласен вагон с 93 места;
• Bt 500 7## : команден второкласен вагон със 70 места;
Както в първа така и във втора класа има монтирани контакти при всяко място, интернет WiFi в „Бизнес класа”
Във всяка мотриса са разположени общо 125 пъвокласн места и 326 второкласни. Сътавът от тези 7 вагона е неделим, не могат да бъдат добавяни или изваждани вагони, в особени случаи съставът може да бъде разделен на две, като формира две независими единици.
Мотрисата развива мощност от 5200 kW. Тя е оборудвана с 8 двигателя и два пантографа разположени на вагон AD 500 3## и вагон-ресторанта (WRA 500 5##).По време на движение се използва само единият от двата. Трансформаторите са разположени под вагоните и понижават напрежението от 15000V на 400V. Осемте двигатея са разположени под второкласните вагони-между талигите, като всяка талига съдържа само по една двигателна колоос. Трансмисията се осъществява посредством кардан и фрикционен съединител.
ICN мотрисите се накланят в зависимост от скоростта и радиуса на кривата с максимален ъгъл от 8 градуса.Управлението на накланянето е изцяло компютъризирано и в случай на повреда скоростта на вака значително се намалява. За да се избегне чупенето на пантограите пантографа също се накланя с ъгъл до 6 градуса, но в противоположна посока.
Движат се по следните маршрути:
Genève-Aéroport / Lausanne – Neuchâtel – Biel/Bienne – Zürich HB – St. Gallen (от 10 юни 2001)
Genève-Aéroport / Lausanne – Neuchâtel – Biel/Bienne – Delémont – Basel SBB (от 14 декември 2003)
Basel SBB – Luzern / Zürich HB – Arth-Goldau – Bellinzona – Lugano – Chiasso (от 14 декември 2008)
Biel/Bienne - Berne (от 12 декември 2010)
Olten - Berne via Langenthal
Иначе общо казано става въпрос за това влакче

Снимки на модела от собственика му

Уникален е Приятелю


Пожелавам ти още един!Както каза Грег -Това ако е куплирано ще е чудо 2пъти!