Автор Тема: помощ за направата на реле за авт. смяна на семафори  (Прочетена 8098 пъти)

mitko359

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 641
  • Рейтинг: 7
Искам някой по-разбиращ да ми даде схема която да сменя семафора (да изключи червеното и да светне зеленото).
Един приятел ми я прави но нещо схемата му се оказа грешна.
За направата на това нещо ще използваме фоторезистори (които се активират като фоторезистора остане без светлина т.е. като мине влака) , реле и там някакви резистори и др. , но нека пак кажа - схемата ни не е правилна и не работи ако може някой да я постне тука работеща такава  :good:
благодаря предварително :hi:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 503
  • Рейтинг: 20
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Ще следя темата че и на мен ми трябва такава  схема.Митко отново ме изпревари с темата :hi:
« Последна редакция: 13 Март 2012, 10:54:45 от fpk1999 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 550
  • Освободил се от форуми...
Според мен замисълът ти е погрешен и затова е такъв резултатът. Принципно зеленият сигнал се дава от пулта, а после след тръгване на влака и излизане извън управлявания участък, сигналът трябва да обърне автоматично на червен и да затвори. На мен ми се струва, че искаш да направиш обратното...

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1444
  • Рейтинг: 521
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Ето една сигурна схема без фото елементи,
.
Нормалното и състояние е в светеща червена светлина на изхода.
При натискане на бутона (Б), реле К2 се задейства и се замозадържа през контакта си 1К2, като обръща светлините в селена светеща и червена спряна през другите си два контакта 2К2 и 3К2.

Датчика е проста пластина на релсите. При преминаване  на първата метална колоос, релето К1 се задейства и прекъсва веригата на К2, което кара светлините да се обърнат в първоначално положение.


Мите ако държиш на фото глупости мога да помисля, но според мен няма смисъл

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1216
  • Рейтинг: 149
Емо схемата е проста и е такак аккто си я написал. Също я има и в каталозите на старото Пико. Приложима е за дълги очастъци .При мене се движат така, с контактна релса бариерите.  Обаче се появява един пробле, както си написал " задейства се при преминаване на първото метално колело" Обаче, новите вагони вече всички са с метални колела и  при преминаване на по голяма композиция се получава няква цветномузика. :blink:
Според мен, може да  се избегне това с добавянето на  някво реле време. 

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 972
  • Рейтинг: 225
    • bgrail.info
Няма проблем с металните колела.
Още с първото колело на локомотива зеленото изгасва и се приключва всичко.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1019
  • Рейтинг: 326
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Ако покажете и датчика как изглежда ще е екстра  :)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Ето ти примерно на Флайшман профи релсите как изхлежда контактора, който включва релето:

http://www.ebay.de/itm/Piko-Kontaktgleis-Schaltschiene-6824-HO-neuwertig-/260976811018?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item3cc36e1c0a
http://www.fleischmann.de/produkteshop/uebersicht/detail/cat/4739/d/3/p/8790%2C4739%2C3336/pr/schaltschiene-1-polig-2.html

Първия реагира на колоос, втория реагира на контакт монтиран отдолу на локомотивите на Флайшман.

Ето и примерно реле, което да включва сигнала:

http://www.fleischmann.de/produkteshop/uebersicht/detail/cat/2861/d/2/p/39610%2C2861/pr/universal-relais-1.html

Макар и скъпо, давам пример как би изглеждало.

mitko359

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 641
  • Рейтинг: 7
мисля да си остане с фотоглупостите  ;D защото наистина искам обратното  :lol: по таблото ми няма да има никакви копчета за семафори, ще има само един извод за ток за тях  ;)
до колкото разбрах фотоизмислицата работи така: като остане без светлина (т.е. влака започва да минава над него) пуска там сгнали  :pleasantry: и задейства релето докато не се появи отново светлината(т.е. влака е минал) и тогава релето пак пуска червената светлина
Емо, така схемата променя ли се ? Все пак ще обмисля и твоята но не разбирам за нея аз нещо трябва ли да правя  :mda:
« Последна редакция: 13 Март 2012, 14:52:36 от mitko359 »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1444
  • Рейтинг: 521
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Виждам един малък проблем...

Ако съм те разбрал правилно искаш само когато минава влака да свети зелено и в останалото време червено?

Фото елементите са два типа- фототранзистори и фоторезистори. Фототранзистора преминава от наситено в отпушено състояние, когато се освети, а резистора при осветяване си намалява съпротивлението.
Предвид факта, че и двата елемента менят характеристиките си за милисекунди се сещай на какво ще прилича светофора ти , ако датчика е само един. Ако имаш един отключващ и един заключващ датчик пак има проблем. Дори и при тази реализация когато първия локомотив стигне затварящия, ако има още вагони, които да преминават през отварящия, пак ще е дискотека.
Тук темата почва да бие на тази на Ванката за заетостта на коловозите.

Или това, която целиш е реле за време, така, че докато минава влака да не се влияе от просветите между вагоните. Тогава и резултат аще е кофти, защото червеното ще светне след последния вагон, което не ми изглежда много реално.

Та дали съм те разбрал правилно?

mitko359

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 641
  • Рейтинг: 7
и аз много незнам какво точно искам защото както казяах не го правя аз а един приятел :)
значи най добре да ми обясниш тази твоята схема какво ми е нужно и как се управлява  :search:
иначе е най-добре като мине локомотива да угасне зеленото :yes:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 503
  • Рейтинг: 20
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Аз лично се отказах от тази автоматика :beee:.Най-добре си е табло за управление на всичко.Например бебешка ЕМЦ :locomotive: :beach: :angel:
« Последна редакция: 13 Март 2012, 21:14:21 от fpk1999 »

mitko359

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 641
  • Рейтинг: 7
Цитат на: emilchaushev link=topic=3723.msg74867#msg74867 date=1331631857
Ето една сигурна схема без фото елементи,
.
Нормалното и състояние е в светеща червена светлина на изхода.
При натискане на бутона (Б), реле К2 се задейства и се замозадържа през контакта си 1К2, като обръща светлините в селена светеща и червена спряна през другите си два контакта 2К2 и 3К2.

Датчика е проста пластина на релсите. При преминаване  на първата метална колоос, релето К1 се задейства и прекъсва веригата на К2, което кара светлините да се обърнат в първоначално положение.
(Image removed from quote.)

Мите ако държиш на фото глупости мога да помисля, но според мен няма смисъл
значи бутона (Б) е просто за изключване на системата :pleasantry: което ще седи на таблото ??
ако може кажи частите да ги купя и да пробвам системата че скоро ще слагам семафорите
а пластината как трябва да бъде сложена (като на картинките на фабричните по-горе ли?)
« Последна редакция: 16 Март 2012, 20:47:35 от mitko359 »

mitko359

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 641
  • Рейтинг: 7
нека оставим тази схема мисля че най-удачния вариант е с това : http://store.comet.bg/bg/Catalogue/Product/23770/
оптрон :yes: като се задейства (посредством нещо отразяващо светлината поставено на локомотива) да задейства релето което да превключи светлините от червено в зелено и чрез някаква схема за задържане да посвети зеленото определено време
измислих го но не знам как изглежда на схема ;D ако може малко хелп  (захранването ми е 14в)
п.с. подобна схема може да се използва за прелези с малки разлики  :victory:

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 453
  • Рейтинг: 51
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Това са елементи много подобни на тези които аз ползвам в моята схема. Незнам дали си прегледал темата ми, разгледай там и прецени дали нещо ще ти върши работа, ако ли не може да проектираме нещо ново от нулата специално за твойте нужди. Поне с опто схемите имам опит и работят. Драсни подробности колко семафора имаш общо и как точно искаш да действат. С релейна логика можем да разцъкаме състоянието зелено/червено.

Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра...
Входен семафор с 3 светлини за проходен коловоз и отклонение
« Последна редакция: 23 Март 2012, 14:09:43 от BaHkaTa »