Автор Тема: Roco BR-44 TT 1:120  (Прочетена 9530 пъти)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Roco BR-44 TT 1:120
« -: 24 Март 2012, 08:00:14 »
Представям на Вашето внимание модел локомотив BR-44 в мащаб  TT 1:120 на австрийската фирма Roco.

Моделът беше първоначално обявен само в две версии: 36 010 и 36 011, характеризира с вида на парните локомотиви. Най - добре BR 44 е представен в III епоха. По-късно фирмата разшири своята гама от модификации на локомотива и бяха добавени още модели.

Представяне на модел 36 011.

Моделът е опакован в стандартен модел за Roco, кутия в синьо с черен дунапрен. Вътре в кутията има опаковка с детайли, инструкции за модела, лист със списък на резервни части и самия модел.



Моделът е оборудван с пет-полюсен мотор с маховик, поставен в тендера на локомотива, 6-пинов стандартен декодер NEM651. Платката е монтирана вертикално, така че да инсталирате декодер ще трябва да се огъват краката под прав ъгъл или да се използва като модела на TILLIG BR 50. Светлините на модела са спрямо посоките на движение, триточково осветление. Моделът има много гладък и много тих ход на задвижване. BR 44 е една от най-тихите модели, които са попадали в ръцете ми. Двигателят е почти недоловим за слуха, дори и при пълна скорост нa локомотив. Шумът е предимно от триенето на колелата по релсите.

Дължина по буфери на модел е точно 190 mm. Локомотив е доста голям. Отбелязвам също така, че теглото на локомотива е 265 грама с детайлите. Целия локомотив е направен от пластмаса от много високо ниво. Много структурни елементи под формата на отделни части.
Допълнителните части могат да бъдат монтирани в предната част на модела, ако е необходимо, спирачни маркучи с винтов механизъм, които да бъдат инсталирани на буферни греди. В инструкцията за модела фирмата предупреждава, че инсталацията на тези компоненти може да доведе до увеличаване на минималния радиус при движение в крива. Аз не съм ги монтирал, защото не ми харесва движението в малките радиуси. Останах очарован от този задълбочен анализ на инструкцията - ефекта за движение.






Прави впечатление и интериорът в кабината. Този модел предизвиква и лека изненада, с това че е много отделено задното осветление - светлините над буферите. Според мен разликата трябваше да е 1.5 - 2 мм.

Боядисването на локомотива е направено много внимателно. Нивото нанадписите също е изненада - доброто качество на Roco. Височина на шрифта 0,3 mm! Надписът е много ясен за четене. Текстът - надписът на кабината също е завидно направен.


В заключение.
Този модел може да се препоръча да бъде част от колекцията на всеки любител на хобито ни. Първоначално малко бях разочарован от начина на връзката между локомотива и тендера, кинематиката - стрия начин на TILLIG (BR 23 - 35, кабели). В разговор с други собственици на този модел на Roco - BR 44, той е един от любимите модели в колекцията им. Да добавя, че този модел е в IV Епоха. Разликата между BR 44 на Roco и BR 01 на TILLIG е минимална.
« Последна редакция: 12 Април 2012, 20:11:54 от TheJackal »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #1 -: 24 Март 2012, 10:04:38 »
Красиво...
Стефчо, щангите пластмасови ли са?

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #2 -: 24 Март 2012, 10:16:30 »
Помня как един такъв в НО ми се изплъзна от ръцете. 36 и 44 са ми едни от любимите серии. Отново виждам, че Роко са се правили перфектно, а защо ли се съмнявам  :spiteful:  Поздравления за моделчето  :drinks:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #3 -: 24 Март 2012, 10:42:19 »
Да Емо, пластмаса. Roco и Tillig са си "плюли в устите"! Разликата е само във връзката между локомотива и тендера.

Горният локомотив е BR 50-A Tillig, под него е въпросния на Roco BR 44.
« Последна редакция: 24 Март 2012, 10:55:25 от TheJackal »

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #4 -: 24 Март 2012, 20:15:17 »
Хубав модел, но тия пластмасови щанги развалят работата  :nono:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #5 -: 16 Ноември 2012, 08:56:07 »
За да е събрано всичко на едно място за този локомотив няма да започвам отделна тема..

Това е преработка на декодер на Flieschmann за този локомотив. По принцип трябва да се вземе 90 градусов декодер, но поради икономическат аобстановка а и за да се кара бързо преработих един декодер, който да може да се ползва за целите.

Това е декодера


Елиминираме частта от куплунга, която е текстолитова, тъй като не ни стигат 2мм за да затворим тендера


И получаваме ето това



Конструкцията е малко нестабилна. може да се отреже платката до края на пиновете и пак да шплучим  желания резултат

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #6 -: 17 Ноември 2012, 19:17:39 »
Конструкцията от предния пост се оказа леко нестабилна... за това направих нова. (то си стана за отделна тема ама...)

От платката с пиновете на декодера отрязвам 1-1,5 мм от платката, така, че края на пиновете да остане запоен на платката, но да мога да използвам тези 1 мм за да огъна пиновете.



Ето резултата






Запоявам кабелите обратно за платката



Изолирам декодера.Поставяме декодера на място, като подпъхвам декодера




И хайде честито





И както казва Ясен... Щанги долу.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Roco BR-44 TT 1:120
« Отговор #7 -: 17 Ноември 2012, 22:33:13 »