Автор Тема: Нова книга  (Прочетена 12506 пъти)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Нова книга
« -: 11 Април 2012, 18:25:34 »
Излезна от печат "Развитие на вагонния парк и организация на движение на пътническите влакове в Българските железници". Авторски колектив : Проф. д-р инж. Йордан Тасев, Доц. д-р инж. Милчо Лепоев, Маг.инж. Петър Тасев. Издателство "ПРОПЕЛЕР", тираж 200 бр., 140 стр., цена 9 лв. Все още е налична в книжарницата на УАСГ.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Нова книга
« Отговор #1 -: 11 Април 2012, 18:28:52 »
А може ли да се поръча тук ?

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Нова книга
« Отговор #2 -: 11 Април 2012, 19:00:01 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3776.msg76348#msg76348 date=1334158132
А може ли да се поръча тук ?

Изданието не е на КЖМ. Проф. Тасев ми каза, без да знае дори цената, аз отидох и купих и сега споделям информацията.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Нова книга
« Отговор #3 -: 11 Април 2012, 19:15:29 »
Ясно - благодаря ти! Би ли ме ориентирал с някакъв примерен адрес на книжарницата ?  :blush2:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Нова книга
« Отговор #4 -: 11 Април 2012, 20:54:27 »
...или някакъв интернет сайт от който да се поръча :nyam: :blush2:...

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Нова книга
« Отговор #5 -: 11 Април 2012, 21:07:03 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3776.msg76352#msg76352 date=1334160929
Ясно - благодаря ти! Би ли ме ориентирал с някакъв примерен адрес на книжарницата ?  :blush2:

Красене, УАСГ е Университет за Архитектура, Строителство и Геодезия. До Софийския районен съд. Книжарницата е на втория етаж.

Цитат на: fpk1999 link=topic=3776.msg76357#msg76357 date=1334166867
...или някакъв интернет сайт от който да се поръча :nyam: :blush2:...

Филипе, смятам, че книжарницата не разполага с възможности за онлайн поръчки. Помоли някого да ти я купи и изпрати.


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Нова книга
« Отговор #6 -: 12 Април 2012, 14:56:20 »
Вече съм така да се каже горд собственик на книгата. Накратко са описани всички пътнически вагони и мотрисни влакове, произвеждани, преустроявани и доставяни у нас от началото на железопътния транспорт до момента, включително и далаверите с бракуваните немски спални вагони. Не са спестени и критиките по отношение на техническите недостатъци, неудачните модернизации, поддръжката и т.н. Подробно е описано и развитието на разписанията и времепътуването на бързите и експресни влакове. Втората част представлява раздел със снимки и чертежия като снимките са цветни, където е имало възможност. Информацията общо взето припокива и допълва всички статии, писани от проф. Тасев по отношение на вагоните на БДЖ и оптимизацията на разписанията в списание "Железопътен Транспорт". Има и някои грешки и неточности, като снимка на интериора на модернизиран вагон на унгарските железници, представен като БДЖ вагон, модернизиран в Дряново - българските вагони, модернизирани и в Унгария, и у нас, са доста поорязани в сравнение с унгарския еквивалент, показан на Пловдивския панаир през 1997-а и с който няколко пъти лично пътувах в Унгария. Въпреки това книгата си заслужава, още повече, че и цената е много добра. Разбира се, няма две мнения по въпроса, че книгите на Стефан Стоичков, които всички очакваме с нетърпение, ще съдържат много повече и по-подробна информация. Книжарницата се намира, като влезете в новата сграда през главния вход, има едно огромно фоайе, качвате се по стълбите на втория етаж и влизате в първия коридор на западното, лявото крило, вървите малко на север по коридора, минавате покрай един копирен център и веднага след него е книжарницата.

Мисля, разбира се, че книгата би могла и по-хубава да стане, с по-подробна информация, но за толкова пари - толкова, все пак е повече от нищо. Хартията е гланцова, вероятно заради цената кориците са меки, защото в противен случая само заради твърдите корици цената щеше да е от 15 лева нагоре. Извътре няма дразнещи реклами,  такива има само на кориците. Страниците са 136, от които 64 е текстовата част, останалото е илюстративната.
« Последна редакция: 12 Април 2012, 15:22:23 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Нова книга
« Отговор #7 -: 12 Април 2012, 16:53:51 »
Добре, че все пак Икар даде някаква предварителна анотация за съдържанието на книгата.
Колкото до "северната посока"..."С питане и до Цариград се стига", а мацката която е в книжарницата,
е много отзивчива и явно весела - само я поглеждаш и тя те пита "За книгата ли?"  :haha:

Книгата е много приятна като кратка справка за основните пътнически вагони,
ползвани в България. Снимки и чертежи има във втората половина на книгата.
Не е съвсем ясно точно каква е целта и тъй като никъде не е сопменато нещо важно,
а именно - поне един производител. Като цяло не очаквайте кой знае какво за 9,00лв.

Браво на авторите и издателите!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Нова книга
« Отговор #8 -: 01 Май 2012, 23:49:22 »
И едно напълно обратно мнение...
Книжката е абсолютно ненужна и безсмислена - поредното доказателство, че тия с "големите титли" не стават за нищо и са в основата на цялото състояние на БДЖ. /Те какви ли не теории, концепции, трудове и т.н. не изписаха на синекурните си длъжности за 50 години, а реалната полза я виждаме. Ама това е друга тема../
Първата половина на книгата представляват просто "копи-пейст" на всички статии на Й. Тасев, публикувани през годините по вестници и списания. Реален размер на статиите е около една страница-страница и нещо във формат А4. Поради малкия формат на въпросната книга повечето "статии" са стигнали "огромните" 3-4 страници. А реално в тях нищо не се казва. Общо взето текстът и информацията в него са за ниво "предучилищна забавачка - първи клас". Звучат като "имало в България пътнически вагони..." Така че спокойно може тази част да се прескочи...
Втората част е по-интересна и полезна, поради наличието на снимки, правени от автора /по-голямата част от тях, другите са... ама и това е друга тема.../. За съжаление голяма част от тях са "резнати" и реално малко снимки показват цял вагон... Абе просто са си щракани някакви вагони от композиция... Полезната информация около тях също е слаба. Има чертежи на вагони, но никакви обяснения по външен вид, обзавеждане, разположение и т.н. Накрая в книгата се мърдят и някакви "научни" диаграми, които са твърде неразбираеми за човек извън железниците и просто искащ да разбере нещо...

Така че според моето скромно мнение - който не я е взел, не се е минал да даде 9 лв.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Нова книга
« Отговор #9 -: 30 Юни 2012, 14:42:23 »
Не мога да скрия разочарованието си от оскъдната и неточна информация в тази книга!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Нова книга
« Отговор #10 -: 30 Юни 2012, 18:24:15 »
Абсолютно споделям мнението ти, но за тия пари - толкова. Повече - като излезе другата книга.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Нова книга
« Отговор #11 -: 30 Юни 2012, 20:54:41 »
Засега макар и непълна и неточна, тази е по-добрата книга. Защото е излязла.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Нова книга
« Отговор #12 -: 01 Юли 2012, 20:17:43 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3776.msg77620#msg77620 date=1335905362
И едно напълно обратно мнение...
Книжката е абсолютно ненужна и безсмислена - поредното доказателство, че тия с "големите титли" не стават за нищо и са в основата на цялото състояние на БДЖ. /Те какви ли не теории, концепции, трудове и т.н. не изписаха на синекурните си длъжности за 50 години, а реалната полза я виждаме. Ама това е друга тема../
Първата половина на книгата представляват просто "копи-пейст" на всички статии на Й. Тасев, публикувани през годините по вестници и списания. Реален размер на статиите е около една страница-страница и нещо във формат А4. Поради малкия формат на въпросната книга повечето "статии" са стигнали "огромните" 3-4 страници. А реално в тях нищо не се казва. Общо взето текстът и информацията в него са за ниво "предучилищна забавачка - първи клас". Звучат като "имало в България пътнически вагони..." Така че спокойно може тази част да се прескочи...
Втората част е по-интересна и полезна, поради наличието на снимки, правени от автора /по-голямата част от тях, другите са... ама и това е друга тема.../. За съжаление голяма част от тях са "резнати" и реално малко снимки показват цял вагон... Абе просто са си щракани някакви вагони от композиция... Полезната информация около тях също е слаба. Има чертежи на вагони, но никакви обяснения по външен вид, обзавеждане, разположение и т.н. Накрая в книгата се мърдят и някакви "научни" диаграми, които са твърде неразбираеми за човек извън железниците и просто искащ да разбере нещо...

Така че според моето скромно мнение - който не я е взел, не се е минал да даде 9 лв.
Общо взето рядко, всъщност за първи път, съм на еднакво мнение с Венци!
Ще си позволя да цитирам само един пример-втория абзац на стр 18:
"През 1935 г. от фабрика Simmering- Wien и Linke-Hofmann-Bautzen ни доставят още 20 вагони (20 041-24 060) с 88 места също с купета и безкупейна част в средата."
 Първо номерата на гореспоменатите вагони са 715-734 при доставката, 24 047- 24 066 от 1940 г. до 1969 г. и
50 52 20 20 009-9 до 50 52 20 20 025-5 от 1969 г. до бракуването им!
Тук е повече от задължително да се каже, че това са първите вагони на БДЖ с дължина между буферите 23 500 мм, което за 1935 година е много голямо постижение! За сравнение по същото време в Германия, вагони с такава дължина са само вагоните на РЕИНГОЛД ЕСКПРЕС и няколко спални и ресторант вагони.
Другата голяма новост за БДЖ, която идва с тази вагонна доставка са талигите Гьорлиц 3! Това са талиги с впечатляващо междуосие от 3600 мм. и тристепенно ресорно окачване. Тези талиги осигуряват изключително комфортна возия на вагона, поради което всички следващи редовни доставки на пътнически вагони са правени точно с тези талиги в продължение на почти 20 години.
Във вагон от тази доставка е заснета сцена от филма "Авантаж" с актьорът Руси Чанев през 1977. Също в такъв вагон е заснета сцена от един епизод "На всеки километър"
 Тази и още много друга информация, както и снимки и чертежи  можеха да бъдат дадени както за тези, така и за другите вагони! Безспорно е интересно да се знае на кой вагон с каква материя и с какъв цвят са тапицирани седалките, както и наличието или не на подлакътни облегалки, но при описание на вагон обикновено се казва нещичко за конструкцията на рамата, коша, талигите, спирачната система, отоплението, осветлението, вентилацията, страничните и челните врати, прозорците... В тази книга обаче такива описания са сведени до нула!
 Мотив за написване на книга за подвижният състав може да бъде единствено ЛЮБОВТА КЪМ ЖЕЛЕЗНИЦАТА, ЖАЖДАТА ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА НЕЙНАТА ИСТОРИЯ ЗА СЕГАШНИТЕ И БЪДЕЩИ ПОКОЛЕНИЯ!
 Искрено съжалявам, че инж. Димитър Деянов не е проявил достатъчен  интерес към вагоните. Само той би изучил и описал в невероятно увлекателен, характерен за него стил, вагоните на БДЖ с най-големи подробности по доставки, конструкции, експлоатационен живот и т.н.