ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Нова книга

<< < (2/3) > >>

mgirginov:

--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3776.msg76352#msg76352 date=1334160929 ---Ясно - благодаря ти! Би ли ме ориентирал с някакъв примерен адрес на книжарницата ?  :blush2:

--- Край на цитат ---

Красене, УАСГ е Университет за Архитектура, Строителство и Геодезия. До Софийския районен съд. Книжарницата е на втория етаж.


--- Цитат на: fpk1999 link=topic=3776.msg76357#msg76357 date=1334166867 ---...или някакъв интернет сайт от който да се поръча :nyam: :blush2:...

--- Край на цитат ---

Филипе, смятам, че книжарницата не разполага с възможности за онлайн поръчки. Помоли някого да ти я купи и изпрати.

IKAR:
Вече съм така да се каже горд собственик на книгата. Накратко са описани всички пътнически вагони и мотрисни влакове, произвеждани, преустроявани и доставяни у нас от началото на железопътния транспорт до момента, включително и далаверите с бракуваните немски спални вагони. Не са спестени и критиките по отношение на техническите недостатъци, неудачните модернизации, поддръжката и т.н. Подробно е описано и развитието на разписанията и времепътуването на бързите и експресни влакове. Втората част представлява раздел със снимки и чертежия като снимките са цветни, където е имало възможност. Информацията общо взето припокива и допълва всички статии, писани от проф. Тасев по отношение на вагоните на БДЖ и оптимизацията на разписанията в списание "Железопътен Транспорт". Има и някои грешки и неточности, като снимка на интериора на модернизиран вагон на унгарските железници, представен като БДЖ вагон, модернизиран в Дряново - българските вагони, модернизирани и в Унгария, и у нас, са доста поорязани в сравнение с унгарския еквивалент, показан на Пловдивския панаир през 1997-а и с който няколко пъти лично пътувах в Унгария. Въпреки това книгата си заслужава, още повече, че и цената е много добра. Разбира се, няма две мнения по въпроса, че книгите на Стефан Стоичков, които всички очакваме с нетърпение, ще съдържат много повече и по-подробна информация. Книжарницата се намира, като влезете в новата сграда през главния вход, има едно огромно фоайе, качвате се по стълбите на втория етаж и влизате в първия коридор на западното, лявото крило, вървите малко на север по коридора, минавате покрай един копирен център и веднага след него е книжарницата.

Мисля, разбира се, че книгата би могла и по-хубава да стане, с по-подробна информация, но за толкова пари - толкова, все пак е повече от нищо. Хартията е гланцова, вероятно заради цената кориците са меки, защото в противен случая само заради твърдите корици цената щеше да е от 15 лева нагоре. Извътре няма дразнещи реклами,  такива има само на кориците. Страниците са 136, от които 64 е текстовата част, останалото е илюстративната.

pach:
Добре, че все пак Икар даде някаква предварителна анотация за съдържанието на книгата.
Колкото до "северната посока"..."С питане и до Цариград се стига", а мацката която е в книжарницата,
е много отзивчива и явно весела - само я поглеждаш и тя те пита "За книгата ли?"  :haha:

Книгата е много приятна като кратка справка за основните пътнически вагони,
ползвани в България. Снимки и чертежи има във втората половина на книгата.
Не е съвсем ясно точно каква е целта и тъй като никъде не е сопменато нещо важно,
а именно - поне един производител. Като цяло не очаквайте кой знае какво за 9,00лв.

Браво на авторите и издателите!

Best Ripper:
И едно напълно обратно мнение...
Книжката е абсолютно ненужна и безсмислена - поредното доказателство, че тия с "големите титли" не стават за нищо и са в основата на цялото състояние на БДЖ. /Те какви ли не теории, концепции, трудове и т.н. не изписаха на синекурните си длъжности за 50 години, а реалната полза я виждаме. Ама това е друга тема../
Първата половина на книгата представляват просто "копи-пейст" на всички статии на Й. Тасев, публикувани през годините по вестници и списания. Реален размер на статиите е около една страница-страница и нещо във формат А4. Поради малкия формат на въпросната книга повечето "статии" са стигнали "огромните" 3-4 страници. А реално в тях нищо не се казва. Общо взето текстът и информацията в него са за ниво "предучилищна забавачка - първи клас". Звучат като "имало в България пътнически вагони..." Така че спокойно може тази част да се прескочи...
Втората част е по-интересна и полезна, поради наличието на снимки, правени от автора /по-голямата част от тях, другите са... ама и това е друга тема.../. За съжаление голяма част от тях са "резнати" и реално малко снимки показват цял вагон... Абе просто са си щракани някакви вагони от композиция... Полезната информация около тях също е слаба. Има чертежи на вагони, но никакви обяснения по външен вид, обзавеждане, разположение и т.н. Накрая в книгата се мърдят и някакви "научни" диаграми, които са твърде неразбираеми за човек извън железниците и просто искащ да разбере нещо...

Така че според моето скромно мнение - който не я е взел, не се е минал да даде 9 лв.

Сaprycorn:
Не мога да скрия разочарованието си от оскъдната и неточна информация в тази книга!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия