Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

(1/201) > >>

pavel75:
Железопътният мост над река Марица е готов на почти 80%. Това съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура", цитирани от Plovdiv24.bg
Остава само да бъде изграден последният от трите големи свода на съоръжението. Ремонтните дейности по жп линия от двете страни на моста също са почти приключили. Работата по моста бе спряна за известно време, след като наводненията от 6 февруари повредиха две от машините, които позволяват да се работи на сухо в коритото на самата река.

От началото на следващия месец строителните дейности ще бъдат възстановени, след пристигането на новата техника. Железопътният мост над река Марица е уникално съоръжение, каквото през последните 40 години не е строено в България. Новият мост над реката е с дължина 433 м и ще е най-дългият мост с релси в страната. Съоръжението е арково, с 10 сводови отвора с диаметър на дъгите от 40 метра.

Виадуктът се изгражда по всички съвременни изисквания, а влаковете преминаващи по него ще се движат със скорости до 160 км в час. Изграждането на жп моста е част от проекта "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив - Свиленград -Турска/Гръцка граници по коридори IV и IX". След приключване на ремонтните дейности на жп трасето в края на 2014 година се предвижда разстоянието да се взима само за 1 час и 15 минути.

http://plovdiv.dir.bg/news.php?id=11003291

pavel75:
При внезапна проверка в Екипировъчния пункт за локомотиви в Свиленград, извършена късно снощи от двамата управители на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, е разкрита организация за кражба на гориво от локомотивите, съобщиха от "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
„Имахме информация, че на територията на Димитровград, Свиленград, Харманли и Симеоновград е създадена организирана група от наши служители, предимно локомотивни машинисти, с основната цел, източването на гориво от локомотивите на територията на Капъкуле в съседна Турция, тъй като ние извършваме маневра между Свиленград и Капъкуле. Там стават прехвърлянията на влаковите композиции”, каза Пламен Джуров, управител на „БДЖ - Товарни превози” ЕООД, цитиран от "Фокус".

  Той и съуправителят на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД Ивайло Иванов са извърши внезапната проверка снощи около 22.00 часа. При проверка на шкафчетата на локомотивните машинисти е констатирано наличието на огромни туби от 35-40 литра. Почти навсякъде са открити бутилки и галони от 10-12 литра от минерална вода, пълни с гориво. Общото количество на горивото, което е намерено, е около 120 литра, собственост на БДЖ.

Отделно във всяко едно от гардеробчетата имаше много и най-различни видове маркучи, пропки, заготовки за точене на гориво, кранчета, ръкавици, парцали и всякакви подобни приспособления. Всичко това говори за една сериозна организация, каза Джуров. Загубите на дружеството в този район, който не е електрифициран, района на Свиленград и Димитровград, на месец са около 30 до 50 тона преразход на гориво.

Проверката е приключила със запечатване на помещението. Транспортна полиция е била уведомена незабавно и вече работи на място.

Подобна внезапна проверка е извършена снощи и в Локомотивно депо - Дупница. В шкафчетата на служителите са открити около 60 литра гориво, а в охраната на депото, който е служител на охранителна фирма, са намерени 15 литра гориво.

От служителите в Екипировъчния пункт в Свиленград и Локомотивно депо - Дупница ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност , съобщават от холдинга.

Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД ще продължи да извършва подобни внезапни проверки на територията на цялата страна с цел прекратяване на кражбите на гориво и намаляване на разходите за него. Проверките са част от от мерките за прекратяване на злоупотребите с гориво и елемент от реформата, която в момента се извършва в "Холдинг БДЖ" ЕАД. Оттам информират още и че ще бъдат монтирани камери в локомотивните депа и гарите, където са констатирани кражби на гориво, както и камери в машинните отделения на дизеловите локомотиви, а в електрическите - ще бъдат поставени електромери.
http://dnes.dir.bg/news/gorivo-bdz-dupnitza-svilengrad-lokomotivi-10999545?nt=10

pach:
Може ли някакви координати (и от Google Земя става),
 за да ходим на фотосесия докато е нов и се вижда добре!? :angel:

ПП. За моста става въпрос де...щото е интересно така описан... :scratch_ones_head: :hi:

KRAKOMOBILA:
http://g.co/maps/str2a
 Предполагам става въпрос за този мост - намиращ се между гара Свиленград и турската граница. Забелязвам, че е монтирана и КМ - което вероятно означава, че от новото разписание влаковете ще се движат с турски електрически локомотиви между Капъ Куле и Свиленград.

lubomir:

--- Цитат на: pavel75 link=topic=3806.msg77181#msg77181 date=1335164815 ---...Оттам информират още и че ще бъдат монтирани камери в локомотивните депа и гарите, където са констатирани кражби на гориво, както и камери в машинните отделения на дизеловите локомотиви, а в електрическите - ще бъдат поставени електромери.
http://dnes.dir.bg/news/gorivo-bdz-dupnitza-svilengrad-lokomotivi-10999545?nt=10

--- Край на цитат ---
Е нали уж електровозите вече са с електромери, или пак някой нещо не е разбрал по веригата. Да не би тока да го събират и него  в шишенца и да го продават на черно? :lol:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия