Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (209/211) > >>

Adrian:


https://ift.tt/r6jEtCL

Умолявам така популярния тук железопътен анализатор Pach за експертно мнениe!

Ден за копане-
Троян- Карнаре,
о, бела чао чао чао! :dance1:

pach:
 :blush2: :blush2: :blush2: не бих се титулувал така.
Само фен - нищо повече.
То всичко си е казано в публикацията.
И за това са си виновни изключително в БДЖ и
техните некадърни корумпета! :diablo:
Щото наскоро чух, че не трябвало да обобщаваме глупостите на НКЖИ с името на БДЖ! Съгласен съм, но хората не правят разликата именно заради глупостите и на двете държавни предприятия.
За пореден път се доказва, че  :on_the_quiet:
като стопанин може само да създаде разруха, некомпетентност и корупция.
Стискаме палци министър Караджов да спре това най-после!
 bg&flag

Adrian:


https://www.vesti.bg/bulgaria/pravitelstvoto-shte-restartira-proekta-po-izgrazhdane-na-tunel-pod-shipka-6225181
о. Бела чао (3) Чао!

Же-пе Либертаааа!

pach:
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
07.04.2025 г.
Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на всички тарифи за превоз на товари. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с президента на Конфедерацията на независимите синдикати в България Пламен Димитров, представители на синдикалната организация и ръководствата на Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

„Близо половината от товарите, които се превозват с жп транспорт в България, се обслужват от БДЖ-ТП, а останалата част - от частните превозвачи на пазара. Въпреки това обаче данните за миналата година показват, че оборотът на дружеството е 140 млн. лв., а просрочените задължения са 33 млн. лв.“, каза Караджов. По думите му всеки частен субект би обявил дружество с такива финансови резултати в неплатежоспособност.

„Към момента сме ограничили всякакви външни разходи, за да избегнем натрупването на още задължения“, коментира вицепремиерът и добави, че се търсят начини за продажба на неоперативни активи на дружеството, които генерират огромни разходи. Той изтъкна, че само за гариране на подвижния състав на коловози, собственост на НКЖИ, БДЖ-ТП плаща до 250 хил. лв. месечно. „Възложил съм на дружеството да подготви в спешен порядък списък на неоперативните активи и да се премине към продажбата им“, посочи Караджов.

От ръководството на БДЖ съобщиха, че БДЖ-Товарни превози разполагат с около 4500 вагона, а за дейността на дружеството са необходими 2000. Освен подвижния състав, активите с отпаднала необходимост са сгради, помещения и терени, които не се ползват по предназначение, но пораждат финансови загуби, посочиха от националния превозвач и дадоха за пример 230 апартамента на БДЖ-ТП в цялата страна.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров каза, че една от важните теми в жп сектора е провеждането на честна процедура за избор на пътнически железопътен оператор. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, посочи, че е изключително важно да се изготви оздравителна програма за БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози, включително за подсигуряване на ремонтната дейност на подвижния състав.

Вицепремиерът Гроздан Караджов подчерта, че Министерството е изпратило на Европейската комисия концепция и набор от въпроси, касаещи възлагането на пътническите жп превози в страната. „След изчистване на всички детайли и преди обявяване на търга, ще проведем широко обсъждане, в което се надявам да се включат и синдикалните организации“, заяви още Караджов

pach:
Най-бавният влак в България вече пътува с 40 км/ч
17 април 2025 - 22:15 часа
Композицията Кюстендил-Гюешево изминава 34-километровото разстояние за 1 час и 10 минути.

Най-бавният влак в България по линията Кюстендил-Гюешево вече се движи с по-висока скорост - до 40 километра в час, съобщиха жп специалисти. Досега композицията преминаваше разстоянието от 34 километра за час и четиридесет минути, със средна скорост едва 20-25 километра в час.
Жп линията, която обслужва 7-8 села от Кюстендилското Краище, е с изключително амортизирана инфраструктура. Причината за бавното движение е напълно износеният релсов път, по който все още се използват дървени траверси.
Въпреки многократните опити от ръководството на БДЖ да прекрати обслужването на линията, влакът продължава да пътува, тъй като е единствената връзка със света за жителите на малките населени места в района.
Повишаването на скоростта до 40 километра в час е станало възможно благодарение на използването на по-лека мотриса "Дезиру", която има по-ниско тегло от стандартния дизелов локомотив. С новата композиция пътуването вече отнема час и 10 минути.
Влакът обслужва линията три пъти седмично - в сряда, събота и неделя, като обикновено пътува с един вагон и превозва до 10-15 пътници в двете посоки.


Източник: https://www.dunavmost.com

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия