Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (28/212) > >>

TheJackal:
Румънци пускат частни влакове у нас



21 Март 2013, Четвъртък

TFG внася документи до месец, става първият конкурент на БДЖ.
Румънският частен жп превозвач TFG ("Транс Феровиар Груп) планира да пусне пътнически влакове в България. Това би го превърнало в първия конкурент на БДЖ при пътническите превози. И в момента у нас има няколко частни жп компании, но те возят само товари, пише "Труд". До месец TFG ще внесе документи в Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" към Министерството на транспорта, за да бъде признат европейския й лиценз, както в областта на пътническите, така и на товарните превози.
"Транс Феровиар Груп" е по-малка компания в сравнение с "Груп Феровиар Ромън", която е собственик на Българска железопътна компания и сега кандидатства да купи "БДЖ-Товрани превози".

http://www.flagman.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/45446/%D0%A0%D1%83%D0%BC%D1%8A%D0%BD%D1%86%D0%B8-%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D1%83-%D0%BD%D0%B0%D1%81

Rado:
ЦЕРБ превози оборудване за ЕСО с единствената в България вагон-лодка
Временно преместиха част от жп линията София – Бургас, за да премине вагон-лодката
АВТОР: publics.bg

Централна енергоремонтна база (ЦЕРБ ЕАД) превози оборудване за подстанция на Електроенергийния системен оператор (ЕСО ЕАД) с единствената в България вагон-лодка - товарно превозно средство за извършване на изключително тежки  извънгабаритни транспорти по ЖП.  Вагон-лодката е с 20 оси, тежи 250 тона и е собственост на ЦЕРБ. С нея бяха транспортирани 2 системни автотрансформаторни фази (267 MVA и 210 MVA), по около 200 тона всяка една. Съоръженията бяха натоварени от подстанция „Мизия”, Плевенско, и доставени в подстанция „Столник” в община Елин Пелин, собственост на ЕСО.

За да се осъществи транспортът с вагон-лодката, временно беше преместена ЖП линията по главния ЖП път София-Бургас в участъка на влизане в подстанция Столник. Транспортът беше включен в националното разписание за движение на жп средствата и се спазваха редица мерки за безопасност.

Разтоварването и монтажа на тежките съоръженията в подстанция „Столник” беше извършен без кранова техника, от опитен екип, по тъй наречения „такелажен път” (система от полиспасти с изграждане на временни скари и хидравлични крикове). След монтажа вагон-лодката беше сглобена, приведена в транспортен вид и транспортирана обратно до централата на ЦЕРБ в София, като отново бяха спазени всички изисквания за сигурност на железопътната администрация.

Единствената в България ЖП вагон-лодка, марка MAN е оборудвана с бордова хидравлика за транспорт на самоносещи се товари. Конструкцията й позволява с помощта на окачване на допълнителна междинна платформа да се транспортират и несамоносещи товари с маса до 200 тона.

ЦЕРБ е най-голямото българско предприятие за диагностика, поддръжка и ремонт на енергийно оборудване. Транспортното звено на компанията е лицензиран превозвач на тежки и извънгабаритни товари в страната.

Статията и снимки тук:
http://www.publics.bg/bg/news/9932/ЦЕРБ_превози_оборудване_за_ЕСО_с_единствената_в_България_вагон-лодка.html

pach:
Благодаря за интересното съобщение. Ще си позволя малко допълнителна информация по въпроса за вагона.
Той както разбрахме е единствен у нас ЖП вагон лодка “MAN” 20 оси 250 t,
 оборудвана с бордова хидравлика за транспорт на самоносещи се товари.:



ЦЕРБ означава Централна Енерго Ремонтна База,която е с

--- Цитат ---"Транспортното звено на ЦЕРБ ЕАД за лицензиран превозвач на тежки и извънгабаритни товари в страната"
http://cerb.bg/index.php?cerb=2&id=2%3B
--- Край на цитат ---
.

ПРоизведен е през 1967г. от фирмата "MAN" с фабр.№ 151219:
,

Буксите:


Талигите:


Огромен е:

и от към будката за упр. на вградената хидравлика...(?)


Когато не е натоварен, е по..."събран":


А ето го и разеделен за "разтоварване"-то от вчера:


 
Това са специални релси на ремонтната площадка:



А това е "отклонената" ж.п. линия за да стигне до там самият вагон с товар:

(както виждате се ползва най-съвременната високотехнологична техника...макар да си призная ...така е най-бързо  ;) явно!)
Има и въпрос към по.запознатите - защо там няма просто една стрелка (разклонение)?
Тъй или иначе май всяка година определени огромни тррансформатори отиват там за профилактика и ремонт!

По материали от:

http://www.railwaymodeling.com/

http://lokforum.com/gallery/displayimage.php?album=98&pos=0

http://www.publics.bg/bg/news/9932/%D0%A6%D0%95%D0%A0%D0%91_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B8_%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%B7%D0%B0_%D0%95%D0%A1%D0%9E_%D1%81_%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD-%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%B0.html

ПП.Ще се опитам да намеря и чертежи на това чудо... :yes:

Adrian:
Над фона от аплодисменти изплува натрапчив въпрос :

има ли го в H0 ?

daddy_g:
Мисля че го има на Kibri, но не съм сигурен дали е точно на 100% същия, има малко разлики


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия