Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Vlado:
За съжаление строежът на нови линии (виж предишния пост!) е пренебрежимо малък в сравнение с продължаващото вече десетилетия целенасочено унищожение на железопътния транспорт в страната ни.
Една предизвестена смърт:
Ще демонтират жп линията Ямбол – Елхово
Жп линията Ямбол – Елхово ще бъде демонтирана. Това съобщи Десислава Симеонова от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за ElhovoNews.info. Припомняме Ви, че железопътната линия Ямбол-Елхово не се използва за пътнически превози от 2002 година, когато бе спряна популярната композиция за областния град. От тогава железопътната линия се експлоатира само за товарни превози, но те не са достатъчни да покриват сумите за поддръжка на инфраструктурното съоръжение.
Железопътна линия район Ямбол юг (бивша 84-та жп линия Ямбол – Елхово) е трета категория и е със статут на маневрен район. Решението на УС на НКЖИ за спиране от експлоатация и закриване на Маневрен район Ямбол юг е утвърдено от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията през месец юли 2011 г.
Предвид обстоятелството, че участъкът до 5-ти километър от Ямбол, до индустриалната зона на областния град е все още необходима за функционирането на фирма „КонтинВеСт” ООД (дейност за производство за хлорни коагуланти и алуминиев сулфат), демонтажът на линията ще започне след пети километър от трасето, за което е внесен доклад в УС за вземане на решение демонтажът на железопътната линия да е с обща дължина 33 километра, а не 38 километра, колкото е разстоянието от гара Елхово до гара Ямбол.
Към момента от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ извършват проучвания и разработва анализи, относно експлоатацията на жп линията. Годишните разходи за поддържане и охрана на жп линията Елхово-Ямол, значително надвишават приходите за същия период. В момента експерти на Компанията са в процес на уточняване и обезпечаване на необходимите финансови средства за демонтаж на железопътната линия, както и провеждане на процедура по избор на изпълнител в съответствие със Закон за обществените поръчки (ЗОП).
Железопътното отклонение Ямбол – Елхово е проучено като линия с нормално междурелсие още през 1912г. По време на Балканската война се чувства остра нужда от масови превози към турската граница, което заставя военното управление да започне строителството. Извънредно бързият обрат на събитията по това време налага изоставянето на започнатото строителство.
По време на Първата световна война отново възниква необходимост от военни превози и строежът на железопътната линия е възобновен. С ускорени темпове от 14-ти декември 1916 г. до 31-ви март 1917 г. върху банкета на шосето Ямбол – Елхово е построена теснопътна линия с междурелсие 600 мм и обща дължина 39,5 км експлоатирана с конска тяга.
Проучвания на трасето за нормална линия, каквото е към този момент, са извършени още през 1922г., а строителните работи започват през 1930г. Липсата на средства забавят за кратко строителството и линията се открива в експлоатация на 19-ти април 1931г. Строителството и е извършено с временна и редовна трудова повинност, а отделни обекти с възлагане чрез търг. Гарата в град Елхово е завършена в края на 1930 г. по времето на мандата на Димитър Коларов – Кмет на Елхово от 2 януари 1929г. до 5 септември 1931г.
Източник: http://www.elhovonews.info/?p=33704
(Статията за първи път е оповестена в този си вид в Български локомотивен форум на 17 юли от потребител: turboto - http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=97098#97098)
Vlado:
Имало светлина в тунела все пак:
Строителството на новата железница върви с голяма скорост
Изграждането на новата жп линия между Симеоновград и Харманли върви с пълна сила. От един месец всеки ден на дългия строителен обект излизат десетки тежки строителни машини.
На 7- километровата отсечка между двата града ще има 8 моста. Най-късият ще е 30 метра, а най-дългия - 120, близо до Града на Белоногата. Там ще има спирка и до бившият магазин Квеле. По трасето ще бъдат изградени над 15 водостока, подлези за достъп до земеделските земи.
Изпълнител на обекта е гръцката фирма „Терна”, а в момента строителните работи там се извършват от пловдивската фирма „Сиенит”.
Очаква линията да бъде завършена през 2015 година и по нея да се движат влакове със 160 – 200 км. в час.
Старата жп линия ще бъде демонтирана.
В материала има публикувани и няколко снимки и 4-ри минутно видео:
http://sakarnews.info/news.2204.Stroitelstvoto_na_novata_jeleznica_varvi_s_goliama_skorost.html
gregary:
--- Цитат на: Vlado link=topic=3806.msg90165#msg90165 date=1374473367 ---Ще демонтират жп линията Ямбол – Елхово
--- Край на цитат ---
По стечение на различни обстоятелства,днес за първи път бях гр.Елхово. Влизайки в него,
видях успоредно на пътя и ж.п. трасето,за което по-горе дава инфо Владо,че ще бъде демонтирано. :(
Спрях и го разгледах.Определено не се използва интензивно,ако въобще се използва.В много окаян вид е!На снимките се вижда за липсата на множество болтове (не се наричаха така,но не им знам точните имена :scratch_ones_head:),които захващат релсата към траверсите.Самите траверси са изгнили и в много лошо състояние.Според мен,ако трябва да се използва линията,трябва кардинален ремонт!А пари ...? :scratch_ones_head:
Ето:
Потенциален клиент на БДЖ за товарни превози са силозите на Папас-олио:
снимките са от GSM,при 37 градусов пек. :)
Best Ripper:
http://news.ibox.bg/news/id_66861289
Пак ще проспим юбилея... :drinks:
toniemi:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=3806.msg90379#msg90379 date=1375551339 ---http://news.ibox.bg/news/id_66861289
Пак ще проспим юбилея... :drinks:
--- Край на цитат ---
Нещо от статията не разбрах,къде е проведено честването?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия