Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 400100 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #226 -: 12 Май 2014, 09:06:40 »
Цитат
Недостатъкът на разписанията е, че не можеш да идеш до Крайова за един ден и да се върнеш. Но това да беше проблемът. По-лошото е, че в Крайова няма удобни връзки с други влакове (най-вече в посока Тимишоара).
В Румъния обаче усилено се говори, че от есента ще бъде пуснат влак София - Будапеща, който до Крайова ще се движи самостоятелно, а оттам до унгарската столица в състава на Траянуса. Това означава тръгване от София около 23 ч. и пристигане в Будапеща в 19 ч., а наобратно тръгване от Будапеща в 9:30 ч. и пристигане в София около 5 ч. сутринта на следващия ден. Предимството е, че по този начин в гара Budapest Keleti ще бъде възможно да се осъществяват удобни и директни нощни връзки за Западна Европа.

информация от Локфорума
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1726&start=210

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #227 -: 12 Май 2014, 09:28:13 »
Цитат на: pavel75 link=topic=3806.msg95014#msg95014 date=1399874800
Недостатъкът на разписанията е, че не можеш да идеш до Крайова за един ден и да се върнеш.
Но това да беше проблемът. ...
информация от Локфорума

http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1726&start=210

Подобен проблем е и с влака до Солун. ПРеди освен че за 39,00 лв беше отиване-връщане,
часовете му на тръгване бяха много удобни сутринта да отидеш до Солун и вечерта де се прибереш.

Цитат на: vesti.bg link=topic=3806.msg95014#msg95014 date=1399874800
От София влакът ще заминава в 15:30 ч. и ще пристига в Солун в 22:22 ч.,
а от Солун ще тръгва в 06:55 ч. и ще пристига в София в 13:45 ч.
В Солун този влак ще има връзка за и от Атина.

А сега след като гърците го спряха (че не им бил изгоден) като го върнаха не само цените му се покачиха,
ами е по-удобен за тях да дойдат до София и си отидат в рамките на същия ден.
Така се защитават потребители (почти като национални интереси) и така се "кляка" от БДЖ срещу неговите пътници (кучета ги яли)!

А за цените коментара е излишен - само мил спомен си остават онези 39,00 лв.

Цитат на: vesti.bg link=topic=3806.msg95014#msg95014 date=1399874800
Резервацията на места ще бъде задължителна, a клиентите ще имат възможност да направят своите резервации до 60 дни предварително.
 Цената на билета за пътуване в едната посока е 34,86 лв.
Желаещите да пътуват по маршрута София – Солун – София и обратно могат да се възползват от договорената между
българските и гръцките железници специална оферта на цена от 25 евро.
Атрактивната оферта важи при условие, че билетът е с фиксирани дати за отиване и връщане и е закупен
 не по-късно от 15 дни преди датата на пътуване. По тази оферта местата са ограничени – по 12 места за всеки влак.

Впрочем така който иска да се разходи до Солун, (ако не вземе автобусна екскурзия) ще трябва да "спонсорира" и местните хотели!

Въобще така се прави бизнес, като от българска страна си нямат и понятие.
 :(

klarona

  • Гост
  • Trade Count: (0)
« Последна редакция: 03 Юни 2014, 09:25:28 от pavel75 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #229 -: 27 Май 2014, 08:35:12 »
Цитат
Kредиторите на БДЖ разпродават активи.

Банките кредитори на БДЖ започват да отправят предупреждения за обявяване на предсрочна изискуемост на целия втори облигационен заем, който е в размер на 120 млн. евро и има просрочия от 150 милиона лева, съобщи Darik.

5000 товарни вагона и 25 дизелови мотриси служат за обезпечение на кредита. На извънредно събрание банките са взели решение да започнат продажба на част от тези активи. От БДЖ съобщиха, че предприетите мерки няма да възпрепятстват дейността на железниците.

Миналата седмица транспортният министър Данаил Папазов каза, че 3407 товарни вагона трябва да бъдат продадени, за да може БДЖ да върне част от дълговете си. Той допълни, че се търсят варианти 25-те пътнически мотриси да не бъдат продадени, защото без тях БДЖ няма да може да извършва дейността си.

Източник:
http://expressnews.bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/k%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B4%D0%B6-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8/%D0%BD-8970

Цитат
БДЖ ще разпродава част от недвижимото си имущество

В близките месеци БДЖ ще започне да разпродава голяма част от недвижимото си имущество, скрап от вагони и локомотиви, за да изчисти част от дълговете си и за да се стабилизира финансово. Това обяви министърът на транспорта Данаил Папазов.

До края на годината БДЖ ще трябва да освободи дори централата си на ул. Иван Вазов в центъра на София. Според източници на “По света и у нас” претенции да закупи историческата сграда имала банка, в която са депозирани голяма част от парите на държавните институции. Министър Папазов показа финансови данни за БДЖ. Според тях по времето на управлението на тройната коалиция загубите в железниците са били 2,5 милиона лева, а при ГЕРБ сумата е набъбнала до 192 млн. лева.

Въпреки увеличената през годините държавна субсидия подобна тенденция се наблюдавала и в НКЖИ, увери той. Според Папазов в железниците се работи без план за развитие, а реформите се заключавали само в съкращенията на 4 700 души персонал.

“Ръководствата на БДЖ и НКЖИ, според мен, не са свършили никаква работа. В предприятията няма, в Холдинг БДЖ няма никакви съвременни методи за управление. Учудващо е, че се превозват пътници и товари без никаква система за контрол на качеството”, заяви министърът на транспорта Данаил Папазов.

Източник:
http://bnt.bg/news/ikonomika/bdzh-shte-razprodava-chast-ot-nedvizhimoto-si-imushtestvo


Още по тези теми тук:
http://flip.bg/cluster/83266a9d07cb4ddc2e3f33f016b5a6cf

« Последна редакция: 27 Май 2014, 08:37:09 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #230 -: 04 Юни 2014, 17:41:38 »
Мина първият товарен влак по Дунав мост 2, а до края на седмицата се чака още един! Превозвач е БДЖ ТП. Композицията е била съставена от 15 пълни вагона за контейнери. За повече подробности потърсете в нета, че пиша от телефона и съм с ограничени възможности за цитиране...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #231 -: 19 Юни 2014, 10:01:34 »
[size=150]Програмата "Транспорт" отива на поправителен[/size]

Брой 19 (1088) - 11.05.2014

Даваната до неотдавна за пример програма „Транспорт" неочаквано се озова в дъното на класирането на седемте оперативни програми по реално изплатени суми. Справка в Информационната система за управление и наблюдение на структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН) показва, че досега са усвоени 59.1 % от бюджета й, който е 3.918 млрд. лева. С по-лош показател е единствено „Околна среда", където са разплатени 52.89 на сто от общо 3.521 млрд. лева.
Големият препъникамък на финала на програмата се оказаха железопътните проекти. Най-трагична е ситуацията с модернизацията на линията Септември - Пловдив, за която са предвидени 521.1 млн. лв. (без ДДС). Но досега са изплатени само 17% от парите, а от строителните работи не са отхвърлени и 10 на сто.
Реално, въпреки направените първи копки и на трите подучастъка (Септември - Пазарджик, Пазарджик - Стамболийски и Стамболийски - Пловдив), досега изпълнителите са предали само документация за одобрение на материалите за строителството и са извършили приемни изпитания. Частично са готови проектите за някои от пътните надлези и е започнала подготовката за отчуждителните процедури, отчитат от Националната компания „Железопътна инфраструктура  ". Между другото поставени са и задължителните информационни  билбордове, в които се посочва крайният срок за приключване на строителството - 31 септември 2015-а. При сегашните темпове на работа обаче той очевидно няма да бъде спазен.
Напът да "дерайлира" е и друг жп проект - „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив - Свиленград по коридори IV и IX, фаза 2: участък Първомай-Свиленград". При одобрен бюджет от 405.7 млн. лв. физическият напредък по него досега е 26.9%, като са усвоени едва около 30 на сто от сумата. От „Железопътна инфраструктура" отчитат, че забавянето се дължи на промяна на трасето около Симеоновград и наложилата се съгласувателна процедура с екологичното министерство. Както и на откритите четири нови археологически обекта - два от тях в землището на с. Нова Надежда и още толкова в землището на с. Преславец. Само че цялата реконструкция трябва да се осъществи до 30 септември 2014-а и вече се очертава чутовен провал.
Четири поредни правителства така и не успяха да завършат жп линията Пловдив - Свиленград. независимо че тя се финансира още от предприсъединителната програма ИСПА  и изграждането й започна през 2007-а. В края на 2010-а бе готов само участъкът от Пловдив до Първомай, а изпълнителят на трасето от Първомай до Свиленград италианската компания „Асталди ", се отказа, поради което държавата загуби 70 млн. евро от безвъзмездно отпуснатите средства. Впоследствие отсечката бе прехвърлена за финансиране по оперативната програма „Транспорт" и за да се навакса закъснението, изграждането й започна с пари от бюджета още преди да бъде получено одобрение от Брюксел. Сега излиза, че ползата от това е нулева и отново ще се наложи да връщаме пари заради този „брадясал" през годините проект.
Вината в случая не бива да се търси само в Националната компания „Железопътна инфраструктура", а и в сегашните управници. От дружеството отдавна алармират, че няма да им стигнат финансите за реализирането на отсечките Септември-Пловдив и Първомай-Свиленград. И двете получиха благословията на Европейската комисия, но договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ бяха сключени на стойности под одобрените бюджети поради изчерпване на средствата за железниците, предвидени в програмата „Транспорт ". Така след проведените тръжни процедури се очерта сериозен недостиг от над 60 млн. лв. за Септември - Пловдив, докато за Първомай - Свиленград „дупката" е 90.45 млн. лева. Надеждите бяха, че тези суми ще бъдат покрити със заем от Европейската инвестиционна банка, но от финансовата институция изразиха готовност да помогнат само за първия проект. Впоследствие Министерството на финансите пое ангажимент недостигът за Първомай - Свиленград да бъде покрит от фонда „Растеж и устойчивост на регионите". Въпреки подадената навреме апликационна форма обаче, изведнъж се оказа, че трасето Първомай-Свиленград не фигурира сред одобрените за финансиране. За сметка на това десетки милиони зорлем бяха налети например за абсолютно измислени спортни площадки в села със затихващи функции. Както се казва, железниците толкова дълго са чакали, защо да не потраят още в тези политически нестабилни времена.

Парите не стигат и за други, макар и по-скромни жп проекти, каквито са рехабилитациите на гарите в София, Бургас и Пазарджик. За тях са необходими общо 72.91 млн. лв., но поради недоимъка са отпуснати едва 45.63 млн. лева. Дори и след редицата финансови еквилибристики с бюджета на оперативната програма и прехвърлянето на средства от една приоритетна ос в друга, се очертава недостиг от над 8.6 млн. лева. Други 30.4 млн. лв. пък са необходими за подготовката на предложения, които ще се осъществят в сектора през новия програмен период.
„Невъзможността проектите да бъдат завършени съгласно одобрените от Европейската комисия обхват и дейности ще доведе до ситуацията държавата да възстанови всички средства, използвани за реализацията им", предупреждава в специален доклад до парламента ръководството на националната компания „Железопътна инфраструктура". Но няма кой да го чуе.

Железниците далеч не са единственият проблем за програмата „Транспорт ". форсираните по време на управлението на ГЕРБ магистрали също взеха да закъсват. Най-сериозни са опасенията за съдбата на „Марица". При одобрен бюджет от 398.6 млн. лв. изплатените досега средства са само 155.49 млн. лева. Срокът за завършване на отсечката от Димитровград до Харманли, която се изпълнява от обединението между „ПСТ Холдинг " и австрийската „Порр", първоначално бе август 2013-а. После, заради финансови проблеми на изпълнителя, той бе изместен за февруари 2014а. А след като не беше спазен, бе определен нов финал - юни 2014-а.
Другият участък на „Марица" - от Оризово до Димитровград, където строител е италианската „Чи Ем Чи Ди Равена" с главен подизпълнител „Пътища Пловдив", също изостана от предварителните графици и получи отсрочка до юни 2014-а. Сега министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева твърди, че до края на годината аутобанът ще бъде пуснат, но пътните специалисти гледат скептично на подобни обещания.
Големият проблем всъщност е кой строи магистралата?
Само в последния месец станаха две сделки, които подсказват за сериозни промени, свързани с изпълнителите. „БАНКЕРЪ" вече писа, че Георги Гергов, известният бизнесмен (лидер на областната организация на Българската социалистическа партия в Пловдив), продаде ценните книжа, които притежаваше в строителната компания „Пътища Пловдив" (794 404 бр.). Останалите 53 982 акции, които бяха негова собственост, но чрез акционерното дружество „Слънчев ден", също смениха притежателя си. Според протокола от проведеното на 17 март общо събрание на акционерите с големия пакет акции се е явил благоевградският предприемач Асен Савев, собственик на фирмата „Агромах". Малкия пакет пък е придобила съгражданката му Кристина Иванчева чрез едноличното си дружество с ограничена отговорност „Кристи строй".
Интересни са рокадите и в собствеността на „ПСТ Холдинг ", който бе обявен в несъстоятелност през миналата година. След серия от прехвърляния на най-различни офшорки на 26 март като нов едноличен собственик на холдинга е вписана регистрираната в Кипър компания Kolvik Services Ltd, представлявана от Ники Тенекетзи.
Нещата около „Струма" също не вървят по мед и масло. При одобрен бюджет от 581.78 млн. лв. за лотове 1, 2 и 4 досега са изплатени 142.59 млн. лева. Най-много притеснения има около втория участък „Дупница - Благоевград", дълъг 37 км и включващ два тунела и четири пътни възела. Той трябва да е готов в последния възможен момент за усвояването на парите по програма „Транспорт " - 30 октомври 2015-а. 

Източник: Банкер

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #232 -: 17 Юли 2014, 00:28:15 »
“Дойче бан” поема управлението на БДЖ

Германските железници “Дойче бан” проучат за международен мениджмънт на БДЖ, като перспективата е управлението да премине изцяло към немската компания.

Това е било договорено между премиера Пламен Орешарски и представители на “Дойче бан интернешънъл” на среща във вторник, разказа министърът на транспорта и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от "24 часа".

Ден по-рано от Министерския съвет обясниха само, че германците са обещали да окажат експертна помощ на БДЖ.

“Имаме нужда от практични решения, които да променят визията за развитие на дружеството, а не от консултантски проекти, които да стоят добре по лавиците”, казал пред германците Орешарски според официалното съобщение на МС.

Международните мениджъри ще трябва да предложат решения за оздравяване на компанията и развитието ѝ като транспортен оператор, след това управлението ще премине изцяло към “Дойче бан”, разказа Папазов за идеята.

До седмица немците трябвало да направят оферта за цената на услугите им, но договорът за управление на БДЖ можело да бъде подписан и от следващото правителство, каза транспортният министър.

От международните мениджъри се очаквало да оздравят железопътната компания, която в момента има 700 млн. лв. дългове, от които през юли 172 млн. лв. бяха просрочени.

Трябва да предложат и модел за преструктуриране на холдинговата структура на БДЖ.

“До този момент са правени много оценки за спасяване и развитие на БДЖ, но само от финансови институции и консултанти. Искаме сега да ползваме помощта на хора, които разбират от транспортния бизнес и железниците”, обясни Папазов.

Министърът подчерта, че “Дойче бан” е най-голямата и успешна компания за пътнически и товарни железопътни превози в света.

www.dir.bg

---

Погледнах календара, но 1-ви април е минал - да видим какво ще стане...

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #233 -: 17 Юли 2014, 17:58:44 »
Слушам и не вярвам на очите си, дет се вика.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4819
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #236 -: 29 Октомври 2014, 09:19:07 »
Е, те такова чудо не бях виждал:

https://www.facebook.com/video.php?v=453429698128803

Влак да се "разхожда" в гора...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #238 -: 17 Ноември 2014, 16:37:48 »
Довечера може би по нова телевизия ще има продължение на "онова" документално филмче.
Според тяхното разследване, още 12 (дванадесет) гари м/у Стара Загора и Бургас са в плачевно състояние на тема
безопасно управление и сигнализация. За това и Московски " ще вози пътниците с автобуси" струва ми се...
 Не им завиждам на машинистите - разчитат на опитността и очите си изглежда само...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #239 -: 18 Ноември 2014, 08:42:31 »
ЖП катастрофа се размина на косъм край Церковски

Абе тия хора луди ли са ?!!! Този пиян ли е бил ?