Не че защитавам крадливите машинисти на дизелови локомотиви...както и кондукторите по именно тези пътнически влакове,
но все си мисля, че ако имаха нормални заплати и дори поне ежемесечното им получаване (познавам сем. кантонери
които 6 месеца не си получаваха заплатата), нямаше да има такива извращения по родните линии...но това е част
от играта усвоена още в годините на приватизацията - така на новите собственици (или навлизащи чуждестранни фирми)
ще им е в пъти по-евнтино и лесно!!! Както за купуване, така и за приватизаци, концесиониране и дори
на поставяне нови условия за договори по експлоатация и обслужване!!!
Или както се казва - "Нищо ново под Слънцето в България - ние това го правим още от 1997г."
Пари ще се намерят - всяка банка с радост би "подкрепила" такава сделка - те оттова печелят.
Може да се отпусне целеви заем по три направления"
- европейски фондове за развитие на малките населени места
(вероятен модел намекван вече няколко пъти от директора на БДЖ),
- целеви кредит към БДЖ (може би при добра воля и управление от банка)
- лизинг докато се докаже, че са по-ефективни и социални от настоящето положение.
(подобни лизинги има и в авияцията).
Иначе мойте "фаворити" имат добър външен вид, возия и..."звуков декодер"!
https://www.youtube.com/watch?v=QDTCik2TDikДруг е въпроса има ли политическа воля ("ще падат пак комисионни"),
реално желание това да не остане само бутафория за подтискане и/или "яхване" на местните протести,
(БСП вече го направи влицетто на михаил Миков), или пък най-малкото - кметове на място които с чужд масраф
(пари) биха си осигурили преизбирането на следваите избори. Да не забравяме, че това е възможност за
създаване на местни работни места (повече от сегашните, ако релсовите автобуси са собственост на общините)
и последен шанс за някои от тях (общини) да не бъдат закрити (последния да загаси лампите).

Аз наистина се надявам за избор на този модел, защото освен че има съвременна визия,
е с доста икономичен дизелов двигател и отговаря на последните изисквания в Европа за достъпност.
Дори на модела се виждат удобните врати, през които спокойно могат да се качват бебешки и инвалидни колички (ТПС).
Вижте означенията в ляво на вратата:

Грег, да съвсем прав си - немския дизелов шинобус, на модел се прави именно от Ривароси.
Rivarossi HR2048 DB 

ПП. Сега се сещам и за четвърти вариянт, който за наше съжаление също е доста вероятен - навлизащите чужди превозвачи,
да поемат въпросните маршрути именно със релсови автобуси или цели линии на концесия
(а дали не се прави именно и за това) .За "гуменотранспортните" средства (шосейни автобуси)
това е ясно и обсъждано не еднократно...
ПП2 това забравих да го кача тук...
