Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 429330 пъти)

Tatcho

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 308
  • Рейтинг: 29
  • БДЖ, DB, Privat Bahn
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #270 -: 09 Февруари 2015, 17:26:17 »
Пристанище Русе пуска редовен блок-влак от България до Германия.

http://fakti.bg/bulgaria/130927-pristanishte-ruse-puska-redoven-blok-vlak-ot-balgaria-do-germania

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #271 -: 11 Февруари 2015, 10:30:24 »
За първи път жена ще кара товарен влак на БДЖ

dir.bg

Днес от гара Илиянци ще замине първата товарна композиция, управлявана от жена помощник-машинист. Това ще стане в 13:10 часа
Младата дама е назначена за пълноправен помощник-машинист вчера. Тя е на 31 години и е завършила бакалаварска степен“Електрообзавеждане в транспорта“във Висшето транспортно училище“Тодор Каблешков“.

След това e преминала необходимите изпити за правоспособност за управление на електрически локомотиви, съобщиха от БДЖ.

Първият редовен курс с товарен влак на жената помощник-машинист ще бъде извършен по маршрута Илиянци – Перник разпределителна.

На заминаването на товарната композиция от гара Илиянци ще присъства управителят на“БДЖ – Товарни превози“ЕООД, Любомир Илиев, който лично ще пожелае на младата дама успешна и безаварийна работа.

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #272 -: 14 Февруари 2015, 02:20:31 »
и лока потънал в мръсотия от вътре и от вън. да те страх да пипнеш каквото и да е по него.

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #273 -: 14 Февруари 2015, 10:13:10 »
Защо се учудваш,че локомотива е мръсен,това не е частен локомотив като от колекцията ти.Там е кой е писан на работа, отива обслужва влака,идва друга смяна и си отива.Кой ще чисти?За локомотива няма почивка и няма ден за почистване,а да не говорим,че машините са по на 30 години и по-вече и само са теглили влакове денонощно.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #274 -: 17 Февруари 2015, 11:22:04 »
БДЖ “се реформира”, без да знае основното – колко хора ползват един влак

Компанията никога не е брояла всичките си пътници. Проверка на “Сега” установи драстично разминаване между данните й и реалния брой пътуващи

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #275 -: 17 Февруари 2015, 11:45:02 »
За тунел "Лозарево":

http://btvnovinite.bg/video/videos/emisii/btv-novinite-centralna-emisija-16-02-2015.html

От 23,17 минута нататък...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6731
  • Рейтинг: 1098
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #276 -: 06 Март 2015, 14:45:02 »


Малък инцидент с теснолинейката

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #277 -: 06 Март 2015, 17:51:17 »
БДЖ вози товари колкото преди почти век

Спадът на приходите продължава въпреки отделянето на пътническите превози

Цялата статия - във в-к Сега

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #278 -: 06 Март 2015, 17:59:04 »
Е те какво си мислеха, че като отделят пътнически превози и товарите ще започнат сами да идват ли ?

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #279 -: 08 Март 2015, 12:20:08 »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1712
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #280 -: 08 Април 2015, 08:13:32 »
На страница 12 - 13 на вестник "СТРОИТЕЛСТВО - ИМОТИ" има разработка по няколко от наболелите теми които ни вълнуват във връзка с реформите в БДЖ.
http://stroitelstvoimoti.com/wp-content/uploads/2015/04/1-244.pdf#page=12  и http://stroitelstvoimoti.com/wp-content/uploads/2015/04/1-244.pdf#page=13
« Последна редакция: 08 Април 2015, 09:25:03 от TheJackal »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #281 -: 08 Април 2015, 08:34:58 »
07.04.2015 от в.Монитор

Летище София ще става и интермодален терминал

 Модерна жп линия и удобна пътна връзка ще бъде прокарана до летище София,
 предвиждат още плановете на транспортното министерство, научи „Монитор”.

По този начин аеропортът ще се превърне в модерен интермодален терминал.
От и до него ще могат да се превозват товари с въздушен, железопътен и автомобилен транспорт.
Най-вероятно съоръжението ще бъде оборудвано с техника за обслужване на контейнери.
Автомобилната връзка се планира да минава през промишлената зона на Гара Искър.
Има идея след време пътят да стига и до Северната скоростна тангента, Ботевградско шосе
 или Източната дъга на столичното околовръстно. Засега не се знае кой от вариантите
 ще бъде реализиран най-напред.

Ясно е само, че жп връзката ще тръгне от източния край на столичната гара Подуяне.

http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.691773&lon=23.375258&z=15&m=b&permpoly=25968424


Влак стрела ще свързва Истанбул и Русе
Скоростната железница ще пресича източната част на Балкана




ВАСИЛ ТАШЕВСКИ 07.04.2015
 Изграждането на скоростна жп линия между Истанбул и Русе предлагат от Българския форум за транспортна инфраструктура.
Според неговия зам.-председател Петър Диков по този начин ще се развие източно-балканският транспортен коридор
който е много важен за бързия превоз на пътници и товари от Северна Европа и Близкия изток.
По думите му турците от доста време предлагали изграждането на жп връзка между Одрин и Елхово.

Скоростен влак ще може да се движи след модернизацията на трасето между Карнобат и Русе.
Този маршрут е най-удачен за прокарване на линия, позволяваща висока скорост на движение на влаковете.
„През Искърското дефиле и между Трявна и Дъбово теренът не го позволява”, смята Диков.
 Той поясни още, че има идея за прокарване на модерна жп линия Мездра-Ботевград-София,
заобикаляща долината на река Искър, но тя излизала доста скъпо, над 1,5 млрд. лв.
От Българския форум за транспортна инфраструктура преди време лансираха и идеята за изместване
 на трасето на АМ ”Хемус” на север. Целта е тя да е по-близо до Русе и така да стане част от нова схема
, която да поеме трафика от Северна Европа към Турция и Близкия изток. По този начин и АМ „Черно море
“ ще стане рентабилен проект, в който ще може да се привлекат инвестиции, смятат от неправителствената организация.

Според Петър Диков в момента се работи по схеми отпреди 30 години. Той предлага още да се промени и трасето на коридор №9,
 преминаващ през Русе към беломорското пристанище Александруполис.
Идеята му е трафикът да се насочи към големите гръцки портове Солун, Пирея и Игуменица.
По този начин ще се осъществява връзка с 3 столици в ЕС и 4 големи пристанища - едно речно и 3 морски, смята той.

Междувременно стана известно, че Министерството на транспорта е обявило обществена поръчка
 за разработването на Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г.
Възложителят пояснява, че България има нужда от ясна и последователна стратегия за развитие на транспортния сектор.
Тя ще бъде база за планиране на проекти, предвидени за изграждане с европейски или държавни средства,
както и за финансиране от други международни финансиращи институции, публично-частни партньорства.
За работата на консултанта е предвидено възнаграждение от 3 млн. лв. без ДДС.
От него ще се иска да подготви анализ на нуждите на сектор транспорт, включващ всички видове
транспорт – автомобилен, железопътен, вътрешноводен, морски, въздушен и интермодален;
да създаде електронна база данни; да изготви транспортен модел; да посочи проекти за реализиране
 и да обобщи работата в окончателен доклад.


« Последна редакция: 08 Април 2015, 08:44:51 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #282 -: 06 Юли 2015, 09:50:08 »
Появи се руски купувач за БДЖ-Товарни превози
"Государственный фонд развития Северо-Запада" обясняват, че имат опит с превоза на големи обеми товари



Руски държавен фонд за инвестиии е единственият кандидат, който е изпратил официално писмо за намерения за участие в
приватизацията на "БДЖ-Товарни превози". "Кандидатът е "Государственный фонд развития Северо-Запада",
а следващата или по-следващата седмица ще се срещнем с тях". Това заявява изпълнителният директор на
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред Клуб Z.

Справка в интернет показва, че въпросният фонд е базиран в Санкт Петербург и че целта му е икономическото
развитие на северозападните руски територии, в които попадат Република Карелия, Република Коми,
Ненецкия автономен окръг, областите на Мурманск, Архангелск, Волгоград и други.

В писмото от "Государственный фонд развития Северо-Запада" до АПСК обясняват, че имат опит в
управлението на проекти, свързани с превоз на големи обеми товари и декларират, че са готови да
 регистрират дружество в България, чрез което да участват в приватизацията на товарното поделение на БДЖ.

Въпреки появата на кандидат-купувач сделката за товарната жп компания продължава да е уравнение
 с много неизвестни, за което е твърде вероятно да не може да се намери решение. АПСК наскоро удължи
срока за изготвянето на правен анализ и оценка на предприятието.

Представянето на документите от консултанта "Гиве Консулт" трябваше да стане в края на юни,
а новата дата е чак 10 август. Официалният мотив за отлагането е, че оценителят не е получил
цялата необходима информация от ръководството на БДЖ.

По-сериозният проблем обаче е друг. Все още няма споразумение с кредиторите на жп компанията
за разпределението на задълженията между различните фирми в железопътния холдинг. Без да се
знае за каква сума става въпрос, на практика е невъзможно да се изчисли каквато и да е цена на компанията.

Известните до момента факти за финансовото състояние на БДЖ не дават основание за оптимизъм.
Собственият капитал на жп компанията към края на първото тримесечие е едва 45,5 милиона лева,
докато задълженията към доставчици са за над 115 милиона лева. Ако към компанията бъдат прехвърлени
 и част от многомилионните задължения по еврооблигаионния заем на "Холдинг БДЖ", то тя ще
 стане напълно непродаваема.

В АПСК се притесняват, че ако "БДЖ-Товарни превози" продължи да се управлява както досега,
 е много вероятно вместо приватизационна сделка в края на годината да се провеждал ликвидационни
 разпродажби на автивите на жп превозвача. И в единия, и в другия случай приходите ще са символични.
 Основната разлика е, че ако се стигне до разпродажба на парче целият персонал в компанията от
близо 3000 души ще бъде уволнен.

агенция БЛИЦ

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #283 -: 10 Юли 2015, 08:41:48 »
http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/07/10/117386/БДЖ-са-дали-300-000-лева-за-климатици-по-влаковете-/

ки са тия боклуци? волвото ми от 1996 още му пръска лед климатика а не съм го пипал никога..




mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #284 -: 10 Юли 2015, 10:05:13 »
Цитат на: mite link=topic=3806.msg100166#msg100166 date=1436506908
http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/07/10/117386/БДЖ-са-дали-300-000-лева-за-климатици-по-влаковете-/

ки са тия боклуци? волвото ми от 1996 още му пръска лед климатика а не съм го пипал никога..

Ами дай 300 лв. в подходящ бг. сервиз и ще спре да ти пръска лед климатика, ако ще и волво да е ...