07.04.2015 от в.Монитор
Летище София ще става и интермодален терминал Модерна жп линия и удобна пътна връзка ще бъде прокарана до летище София,
предвиждат още плановете на транспортното министерство, научи „Монитор”.
По този начин аеропортът ще се превърне в модерен интермодален терминал.
От и до него ще могат да се превозват товари с въздушен, железопътен и автомобилен транспорт.
Най-вероятно съоръжението ще бъде оборудвано с техника за обслужване на контейнери.
Автомобилната връзка се планира да минава през промишлената зона на Гара Искър.
Има идея след време пътят да стига и до Северната скоростна тангента, Ботевградско шосе
или Източната дъга на столичното околовръстно. Засега не се знае кой от вариантите
ще бъде реализиран най-напред.
Ясно е само, че жп връзката ще тръгне от източния край на столичната гара Подуяне.
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.691773&lon=23.375258&z=15&m=b&permpoly=25968424Влак стрела ще свързва Истанбул и Русе
Скоростната железница ще пресича източната част на Балкана
ВАСИЛ ТАШЕВСКИ 07.04.2015
Изграждането на скоростна жп линия между Истанбул и Русе предлагат от Българския форум за транспортна инфраструктура.
Според неговия зам.-председател Петър Диков по този начин ще се развие източно-балканският транспортен коридор
който е много важен за бързия превоз на пътници и товари от Северна Европа и Близкия изток.
По думите му турците от доста време предлагали изграждането на жп връзка между Одрин и Елхово.
Скоростен влак ще може да се движи след модернизацията на трасето между Карнобат и Русе.
Този маршрут е най-удачен за прокарване на линия, позволяваща висока скорост на движение на влаковете.
„През Искърското дефиле и между Трявна и Дъбово теренът не го позволява”, смята Диков.
Той поясни още, че има идея за прокарване на модерна жп линия Мездра-Ботевград-София,
заобикаляща долината на река Искър, но тя излизала доста скъпо, над 1,5 млрд. лв.
От Българския форум за транспортна инфраструктура преди време лансираха и идеята за изместване
на трасето на АМ ”Хемус” на север. Целта е тя да е по-близо до Русе и така да стане част от нова схема
, която да поеме трафика от Северна Европа към Турция и Близкия изток. По този начин и АМ „Черно море
“ ще стане рентабилен проект, в който ще може да се привлекат инвестиции, смятат от неправителствената организация.
Според Петър Диков в момента се работи по схеми отпреди 30 години. Той предлага още да се промени и трасето на коридор №9,
преминаващ през Русе към беломорското пристанище Александруполис.
Идеята му е трафикът да се насочи към големите гръцки портове Солун, Пирея и Игуменица.
По този начин ще се осъществява връзка с 3 столици в ЕС и 4 големи пристанища - едно речно и 3 морски, смята той.
Междувременно стана известно, че Министерството на транспорта е обявило обществена поръчка
за разработването на Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г.
Възложителят пояснява, че България има нужда от ясна и последователна стратегия за развитие на транспортния сектор.
Тя ще бъде база за планиране на проекти, предвидени за изграждане с европейски или държавни средства,
както и за финансиране от други международни финансиращи институции, публично-частни партньорства.
За работата на консултанта е предвидено възнаграждение от 3 млн. лв. без ДДС.
От него ще се иска да подготви анализ на нуждите на сектор транспорт, включващ всички видове
транспорт – автомобилен, железопътен, вътрешноводен, морски, въздушен и интермодален;
да създаде електронна база данни; да изготви транспортен модел; да посочи проекти за реализиране
и да обобщи работата в окончателен доклад.
