Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
TheJackal:
На страница 12 - 13 на вестник "СТРОИТЕЛСТВО - ИМОТИ" има разработка по няколко от наболелите теми които ни вълнуват във връзка с реформите в БДЖ.
http://stroitelstvoimoti.com/wp-content/uploads/2015/04/1-244.pdf#page=12 и http://stroitelstvoimoti.com/wp-content/uploads/2015/04/1-244.pdf#page=13
pach:
07.04.2015 от в.Монитор
Летище София ще става и интермодален терминал
Модерна жп линия и удобна пътна връзка ще бъде прокарана до летище София,
предвиждат още плановете на транспортното министерство, научи „Монитор”.
По този начин аеропортът ще се превърне в модерен интермодален терминал.
От и до него ще могат да се превозват товари с въздушен, железопътен и автомобилен транспорт.
Най-вероятно съоръжението ще бъде оборудвано с техника за обслужване на контейнери.
Автомобилната връзка се планира да минава през промишлената зона на Гара Искър.
Има идея след време пътят да стига и до Северната скоростна тангента, Ботевградско шосе
или Източната дъга на столичното околовръстно. Засега не се знае кой от вариантите
ще бъде реализиран най-напред.
Ясно е само, че жп връзката ще тръгне от източния край на столичната гара Подуяне.
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.691773&lon=23.375258&z=15&m=b&permpoly=25968424
Влак стрела ще свързва Истанбул и Русе
Скоростната железница ще пресича източната част на Балкана
ВАСИЛ ТАШЕВСКИ 07.04.2015
Изграждането на скоростна жп линия между Истанбул и Русе предлагат от Българския форум за транспортна инфраструктура.
Според неговия зам.-председател Петър Диков по този начин ще се развие източно-балканският транспортен коридор
който е много важен за бързия превоз на пътници и товари от Северна Европа и Близкия изток.
По думите му турците от доста време предлагали изграждането на жп връзка между Одрин и Елхово.
Скоростен влак ще може да се движи след модернизацията на трасето между Карнобат и Русе.
Този маршрут е най-удачен за прокарване на линия, позволяваща висока скорост на движение на влаковете.
„През Искърското дефиле и между Трявна и Дъбово теренът не го позволява”, смята Диков.
Той поясни още, че има идея за прокарване на модерна жп линия Мездра-Ботевград-София,
заобикаляща долината на река Искър, но тя излизала доста скъпо, над 1,5 млрд. лв.
От Българския форум за транспортна инфраструктура преди време лансираха и идеята за изместване
на трасето на АМ ”Хемус” на север. Целта е тя да е по-близо до Русе и така да стане част от нова схема
, която да поеме трафика от Северна Европа към Турция и Близкия изток. По този начин и АМ „Черно море
“ ще стане рентабилен проект, в който ще може да се привлекат инвестиции, смятат от неправителствената организация.
Според Петър Диков в момента се работи по схеми отпреди 30 години. Той предлага още да се промени и трасето на коридор №9,
преминаващ през Русе към беломорското пристанище Александруполис.
Идеята му е трафикът да се насочи към големите гръцки портове Солун, Пирея и Игуменица.
По този начин ще се осъществява връзка с 3 столици в ЕС и 4 големи пристанища - едно речно и 3 морски, смята той.
Междувременно стана известно, че Министерството на транспорта е обявило обществена поръчка
за разработването на Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г.
Възложителят пояснява, че България има нужда от ясна и последователна стратегия за развитие на транспортния сектор.
Тя ще бъде база за планиране на проекти, предвидени за изграждане с европейски или държавни средства,
както и за финансиране от други международни финансиращи институции, публично-частни партньорства.
За работата на консултанта е предвидено възнаграждение от 3 млн. лв. без ДДС.
От него ще се иска да подготви анализ на нуждите на сектор транспорт, включващ всички видове
транспорт – автомобилен, железопътен, вътрешноводен, морски, въздушен и интермодален;
да създаде електронна база данни; да изготви транспортен модел; да посочи проекти за реализиране
и да обобщи работата в окончателен доклад.
pach:
Появи се руски купувач за БДЖ-Товарни превози
"Государственный фонд развития Северо-Запада" обясняват, че имат опит с превоза на големи обеми товари
Руски държавен фонд за инвестиии е единственият кандидат, който е изпратил официално писмо за намерения за участие в
приватизацията на "БДЖ-Товарни превози". "Кандидатът е "Государственный фонд развития Северо-Запада",
а следващата или по-следващата седмица ще се срещнем с тях". Това заявява изпълнителният директор на
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред Клуб Z.
Справка в интернет показва, че въпросният фонд е базиран в Санкт Петербург и че целта му е икономическото
развитие на северозападните руски територии, в които попадат Република Карелия, Република Коми,
Ненецкия автономен окръг, областите на Мурманск, Архангелск, Волгоград и други.
В писмото от "Государственный фонд развития Северо-Запада" до АПСК обясняват, че имат опит в
управлението на проекти, свързани с превоз на големи обеми товари и декларират, че са готови да
регистрират дружество в България, чрез което да участват в приватизацията на товарното поделение на БДЖ.
Въпреки появата на кандидат-купувач сделката за товарната жп компания продължава да е уравнение
с много неизвестни, за което е твърде вероятно да не може да се намери решение. АПСК наскоро удължи
срока за изготвянето на правен анализ и оценка на предприятието.
Представянето на документите от консултанта "Гиве Консулт" трябваше да стане в края на юни,
а новата дата е чак 10 август. Официалният мотив за отлагането е, че оценителят не е получил
цялата необходима информация от ръководството на БДЖ.
По-сериозният проблем обаче е друг. Все още няма споразумение с кредиторите на жп компанията
за разпределението на задълженията между различните фирми в железопътния холдинг. Без да се
знае за каква сума става въпрос, на практика е невъзможно да се изчисли каквато и да е цена на компанията.
Известните до момента факти за финансовото състояние на БДЖ не дават основание за оптимизъм.
Собственият капитал на жп компанията към края на първото тримесечие е едва 45,5 милиона лева,
докато задълженията към доставчици са за над 115 милиона лева. Ако към компанията бъдат прехвърлени
и част от многомилионните задължения по еврооблигаионния заем на "Холдинг БДЖ", то тя ще
стане напълно непродаваема.
В АПСК се притесняват, че ако "БДЖ-Товарни превози" продължи да се управлява както досега,
е много вероятно вместо приватизационна сделка в края на годината да се провеждал ликвидационни
разпродажби на автивите на жп превозвача. И в единия, и в другия случай приходите ще са символични.
Основната разлика е, че ако се стигне до разпродажба на парче целият персонал в компанията от
близо 3000 души ще бъде уволнен.
агенция БЛИЦ
mite:
http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/07/10/117386/БДЖ-са-дали-300-000-лева-за-климатици-по-влаковете-/
ки са тия боклуци? волвото ми от 1996 още му пръска лед климатика а не съм го пипал никога..
mitko0888:
--- Цитат на: mite link=topic=3806.msg100166#msg100166 date=1436506908 ---http://novanews.novatv.bg/news/view/2015/07/10/117386/БДЖ-са-дали-300-000-лева-за-климатици-по-влаковете-/
ки са тия боклуци? волвото ми от 1996 още му пръска лед климатика а не съм го пипал никога..
--- Край на цитат ---
Ами дай 300 лв. в подходящ бг. сервиз и ще спре да ти пръска лед климатика, ако ще и волво да е ...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия