Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Mixy:
БДЖ качва пътниците си на автобуси
Причината е, че няма достатъчно годни локомотиви, за да се спазва разписанието
в-к Сега
БДЖ изпадна в абсурдното положение да качва пътниците си на автобуси, вместо на влак по част от редовните си линии. Причината е в остарелите локомотиви, които вече не стигат, за да може националният превозвач да си спазва разписанието. Това стана ясно от разпространено вчера съобщение на "БДЖ - Пътнически превози", което въвежда временни промени в движението на влаковете.
Новият, наречен "летен" график е за 11 пътнически линии. Той влиза в сила след по-малко от седмица - от 27 юли, и ще важи до 15 септември. По някои по-малко натоварени направления вместо на влак пътниците ще бъдат качвани на автобуси за сметка на железницата. Временните промени в разписанието ще засегнат основно влакове, които се движат по второстепенни маршрути.
Няма да има промени при международните и бързите влакове, успокоиха от националния превозвач. Затова пък промените ще засегнат пътническите влакове в участъците Бургас - Карнобат - Сливен, София - Копривщица - Карлово; Мездра - Бойчиновци - Монтана - Берковица; Пловдив - Карлово; Долна махала - Хисар; Стара Загора - Карлово; Горна Оряховица - Шумен; Мездра - Плевен; София - Перник; Своге - София и София - Банкя. От БДЖ увериха, че са се постарали и да удължат някои маршрути, за да улеснят хората, които пътуват за работа с влак.
За алтернативата автобуси и бусове да возят пътниците по някои линии заговори още преди около две години транспортният министър Ивайло Московски. Още тогава стана ясно, че е време да се променят разписанията на влаковете, които возят по няколко пътници. В началото на 2015 г. БДЖ дори опита да въведе нов график, но срещу реформата скочиха пътници, общини и политици и тя бе отложена.
От БДЖ признаха, че има "пик в авариите" заради преклонната средна възраст на локомотивите - около 40 години. Всеки локомотив обслужва по няколко влака в денонощието, а по график в цялата страна се движат 560 влака. "В разгара на лятото БДЖ среща затруднения в непредвиден мащаб с изправността на локомотивите", алармираха от железниците. Затова, за да се придвижат пътниците и да не висят по гарите, БДЖ "прибягва до непопулярната мярка временно да промени движението на някои композиции с малък брой пътници и да осигури алтернативни възможности за придвижване".
В участъците с ремонти като Бургас - Карнобат - Сливен и София - Копривщица - Карлово пък ще има прекачване от влак на автобус и обратно. Автобуси ще се движат вместо някои влакове и в участъците Мездра - Бойчиновци - Монтана - Берковица, Долна махала - Хисар и Стара Загора - Карлово, а промените в разписанията ще са минимални.
РЕМОНТИ
През следващите два месеца БДЖ ще прави спешни ремонти на локомотивния парк, така че редовните разписания да могат да бъдат поддържани от 15-и септември. За покупка на нови локомотиви не се споменава. За промените пътниците могат да се информират от гишетата "Информация", от билетните каси по гарите, на телефон 0700 10 200, както и http://www.bdz.bg. На интернет страницата ще има разписание на автобусите, които временно ще возят пътниците вместо влаковете.
Mixy:
Пловдив рестартира идеята за градска железница
dir.bg
Община Пловдив рестартира идеята за създаване на градска железница.
За целта администрацията поиска БДЖ да й предостави безвъзмездно неизползваемите ж. п. линии в града, предаде Радио Пловдив. Предложението на заместник-кмета Дмитър Кацарски ще бъде разгледано на сесията на общинския съвет в петък.
Идеята е Общината да изгради S-бан, който да интегрира транспортната система и да се движи до близките населени места на отстояние от 10 до 15 км. Новата система за превоз на гражданите ще осигури бърз релсов транспорт, който да стане гръбнак на системата на масовия градски транспорт.
Сега голяма част от релсовите участъци са изостанали и запустели и не се изполpват. Според вносителя, ако идеята стане факт, тя ще реши до голяма степен проблема със задръстванията в градския трафик и ще способства за решаване на важен екологичен проблем, свързан с чистотата на въздуха.
Гошо Къчков - експерт в ЖП –клон Пловдив и председател на транспортната комисия в ОбС подчерта, че при добро планиране и оценка на активите от страна на Общината, могат да бъдат привлечени еврfпейски средства за реализация на идеята.
Той обясни, че в момента поисканата от общината инфраструктура пустее и трудно се охранява. Идея за създаване на градска железница имаше в мандата на бившия кмет Спас Гърневски.
Best Ripper:
Пробив на русенската фирма "Експрес сервиз" в Швейцария.. Не къде да е, а у Свисс!!! :yahoo:
https://www.facebook.com/Express-Service-Bulgarian-Locomotives-370188537049/photos/?tab=album&album_id=10153879930242050
spas_tf:
Сайта на Теснолинейката
http://www.tesnolineikata.com/
mitko0888:
Едни нови филмчета:
Пловдив - Свиленград по новото трасе, от кабината.
Проектът за Елин Пелин - Костенец
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия