Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
TheJackal:
Седем варианта за трасета за влака Бургас - Слънчев бряг!
Проектът ще се бори за реализация през следващите няколко години
Седем варианта са били обсъждани за трасето на жп връзката между Бургас и Слънчев бряг. Това е станало на работна среща в община Бургас, в която учатие са взели кмет и зам.-кметове, гл. архитект и технически лица от общината, представители на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Вариантите са били с различните алтернативи, които се откриват пред тях.
Това заяви управителят на "Трансгео" ООД инж. Илия Илиев в интервю за специализирания сайт infrastructure.bg.
В момента възможната алтернатива за изграждане на жп връзка с летище Бургас е доразвита във фаза "Идеен проект" с прецизиране на проектното решение, съобразявайки се с инвестиционните намерения на възложителя - община Бургас, концесионни договори на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД и "Черноморски солници" АД.
"Към настоящия момент не съществува комбиниран транспорт, който да обслужва нуждите на пътниците между жп гара Бургас и летище Бургас. Изграждането на железопътна връзка между града и летището ще осигури по-добра координация между отделните видове транспорт и ниво на обслужване, отговарящи на изискванията за съвременно придвижване. Осигуряването на железопътна връзка за движение на влакове с проектна скорост до 80 км/час чрез използване в максимална степен на съществуващата инфраструктура по 8 и 86 жп линии Бургас - Владимир Павлов – Сарафово ще допринесе за удобен и бърз превоз на пътници между жп гара Бургас и летище Бургас.
В хода на работата се оказа, че проучванията трябва да се разширят с продължение на железопътната линия до кк Слънчев бряг/гр. Свети Влас. По този начин ще се осигури алтернативен екологичен и безопасен транспорт в района, особено през летните месеци, когато автомобилният трафик е голям." заяви инж. Илия Илиев
Спиред него досега ДП НКЖИ и "Трансгео" са срещнали пълна подкрепа и съдействие от общинското ръководство и администрацията на град Бургас по време на разработката. Проектът е включен в индикативния списък за изпълнение през следващите години по ОПТТИ и се очаква той намери продължение до своя успешен завършек.
Чрез изграждането на железопътната връзка ще се осигури алтернативна линия за градски и крайградски обществен транспорт, която в съчетание с автобусния и тролейбусния транспорт ще създаде повече удобства на жителите и гостите на град Бургас.
От този сайт: http://e-burgas.com/post/sedem-varianta-za-traseta-za-vlaka-burgas-slanchev-bryag-7083
gregary:
Явно трябва и ние да прибегнем до услугите на SERSA GROUP ( които модернизират вече и в UK) за да построим скоростното трасе Елин Пелин - Септември.
Всъщност, някой знае ли до къде стигна този проект?
pach:
&bgflag
НКЖИ обяви поръчка за 1 млрд. лв.
за жп линията Елин Пелин - Костенец
© Мария Съботинова
Търгът за модернизация е разделен на три обособени позиции, като кандидатите могат да подават оферти само за една от тях
Поръчката за един от най-сложните и скъпи жп проекти в България - за отсечката между Елин Пелин и Костенец, най-после беше обявена. Търгът трябваше да стартира още през миналата есен, но имаше сериозно забавяне. През януари все още не беше изработена тръжната документация, а от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) коментираха, че подготовката върви и търгът трябва да бъде обявен до началото на март, което не се случи.
Участъкът е част от жп линията София - Пловдив и се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Именно затова проектът трябва да бъде завършен до края на 2022 г., тъй като в противен случай можем да загубим финансирането за големия проект. Крайният срок за подаване на оферти е 5 октомври 2017 г.
Цялата отсечка е дълга около 51 км, като търгът е разделен на три обособени позиции. Две от тях са за модернизация на около 20 км, а третата - за дейности по 11 км. Стойностите на различните поръчки са 554 млн. лв., 116 млн. лв. и 354 млн. лв. без ДДС. Кандидатите обаче могат да подават оферти само за една от тях. Общо по цялата отсечка се планират 10 тунела и 24 мостове, естакади и виадукти.
Продължителността на изпълнението на всяка позиция е различна - между 48 и 72 месеца. Това значи, че или изпълнителите трябва да изпълнят модернизацията по-рано от предвиденото, или има реален риск да загубим финансирането. Освен това трябва да се разчита, че търговете няма да бъдат активно обжалвани в Комисията за защита на конкуренцията, тъй като тези процедури допълнително забавят започването на строителството с месеци. Скъпите поръчки обаче обикновено привличат и много обжалвания.
Критерият за оценка на офертите с най-голяма тежест е предложената цена - 60%. Останалите общи показатели са изпълнение на дейностите по проектирането, продължителността на прекъсванията на влаковото движение, влагане в строежа на изкопаните земни маси и инертни материали от участъка.
Първата и най-скъпа позиция има два различни показателя - срокът за изпълнение на тунел и срок за изпълнение на Естакада на км 30+765. Втората позиция пък включва и оценяване на срока за изпълнение на мостовете. По третата позиция ще се оценява срокът за изпълнение на тунел и виадукт на км 70+632.
Механизмът "Свързана Европа" е другият източник на финансиране за инфраструктура, като фокус там е железопътното строителство, като от него са договорени 294 млн. евро, от които 285 млн. евро са за жп проекти. НКЖИ е най-големият бенефициент за този програмен период с близо 1 млрд. евро средства.
Доскоро сред любимите победители в търгове на НКЖИ бяха консорциумите с участник "Водстрой 98", която допреди година се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а след това беше придобита от "Хидрострой" на Велико Желев. При поръчките на НКЖИ компанията печелеше основно чрез консорциумите, в които участва в рамковото споразумение за строителни дейности, подписано през 2012 г.
През лятото на миналата година за голямата поръчка за модернизацията на жп линията София – Елин Пелин НКЖИ избра хасковското дружество АБ в обединение с унгарската "Келет - УТ" срещу цена от 120 млн. лв. без ДДС. В бранша от известно време насам свързват АБ с Делян Пеевски.
А доколкото знам, има вече преведени 470 млн.евро от европейските фондове за това трасе. Най-късно напролет
ще започнат работа. По любопитно ще е дали и колко ще се ползва
настоящето трасе. Тоест на мен ми е по любопитен самият проект, защото
съдейки по тунелите, както новите виадукти и мостове, май ще перка
доста направо, най-малкото защото е проектирано за мин. 160 км/ч.
toniemi:
http://dnes.dir.bg/news/razhodka-lokomotiv-germantzi-26880592?nt=10
Германци си наеха парен локомотив за разходка из България....я не съм с тия,я съм си у немъчко ;D
pach:
--- Цитат на: toniemi link=topic=3806.msg110689#msg110689 date=1518542381 ---http://dnes.dir.bg/news/razhodka-lokomotiv-germantzi-26880592?nt=10
Германци си наеха парен локомотив за разходка из България....я не съм с тия,я съм си у немъчко ;D
--- Край на цитат ---
https://youtu.be/idZ_i4Jc4UA
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия