Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 278296 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #465 -: 31 Май 2018, 10:17:02 »
Кредитори запорираха сметки на БДЖ-Пътнически превози

dir.bg

Кредиторите по втория облигационен заем, предоставен на БДЖ Холдинг са запорирали сметките на БДЖ - Пътнически превози. Причината - дъщерната компания е солидарен длъжник с холдинга.

"Направен е запор на дъщерното дружество на холдинг БДЖ - БДЖ - "Пътнически превози" за 40 милиона лева, съобщи Велик Занчев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията пред БНТ. Той е частичен, уточни Занчев, както и че е направен миналата седмица.

Според него, 103 милиона е целият дълг, който се дължи по втора облигационна емисия. Тази втора облигационна емисия е емитирана 2007 година - 120 милиона евро.

"Ние сме изплатили част от нея и към момента Холдинг БДЖ дължи 103 милиона лева главници и лихви и тъй като оперативно дружеството, което работи добре и което е субсидирано от страна на държавата и където влиза субсидията е БДЖ- Пътнически превози, те са запорирали сметките на БДЖ - Пътнически превози, така че да могат да ни притиснат и да могат да получат тези пари", допълни заместник-министърът.

Той посочи, че се обсъждат най-различни варианти, върху който ще се спре финансовото министерство.

"За съжаление ние водим интензивни разговори с кредиторите, но сега те втвърдиха позицията и затова сме изправени пред този казус", обясни още Занчев.

Той изрази надежда в близките дни - до понеделник да има вариант за действие.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4780
  • Рейтинг: 630
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #466 -: 06 Юни 2018, 18:18:44 »
https://business.dir.bg/kompanii/zakrivat-rudnik-bobov-dol

Закриват рудник "Бобов Дол", стана ясно пресконференцията на община "Бобов Дол" вчера. Ръководството на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД съобщи отново причините за закриването на рудника. Основната е свързана с това, че подземният добив е изключително трудоемък и скъп. Тежките условия и големият приток на вода затрудняват значително воденето на минните работи, увеличават драстично производствените разходи и водят до нерентабилност на подземния добив като цяло. Липсата на парични средства за издържането на рудника води до невъзможност за осигуряване на нормални безопасни условия на труд на работниците и служителите.

Рудник "Бобов Дол" е последният не само в общината, но и в цялата страна подземен въгледобивен рудник.

Въпреки нежеланието на цялото Ръководство на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД се налага да предприемем тези мерки, тъй като себестойността на добиваната в рудника продукция значително превишава изкупните цени, на които се реализират въглищата. В последната година предприехме множество мерки по оптимизация на разходите, като обединение на участъци в рудника, но за съжаление не успяха да доведат до желания ефект и единствената възможност пред нас е тази.

Освен това пред нас като основен проблем остава и липсата на квалифицирани специалисти и работници за ръчен добив на полезни изкопаеми по подземен способ, тъй като той е по-специфичен от открития.

Не ни е безразлична съдбата на хората, които работят в рудника, затова сме се ангажирали и предприели необходимите действия по пренасочването на част от персонала към рудник "Христо Ботев" и "Централна обогатителна фабрика", освен това в Мини "Открит Въгледобив" в Перник имат необходимост от 30-40 работници, които също могат да бъдат устроени там, стига да желаят. Провели сме срещи с Бюрото по труда, които да помогнат и да организират преквалификацията на част от персонала.

За съжаление опитът ни покрай закриването на рудник Бабино показва, че няма много заинтересовани, които да останат на работа в нашия сектор. Факт е, че голям процент от хората, работещи в момента в рудник "Бобов Дол" са в пенсионна възраст и едва ли ще искат да продължат трудовия си път. На съкратените миньори от рудник Бабино също бе предложена работа в близки мини, но нито един от тях не прие.

Цялото Ръководство на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД лично се ангажира да направи всичко по силите си възможно най-голяма част от персонала на рудник "Бобов Дол" да бъде пренасочен на други работни места и с това създаваното социално напрежение да бъде смекчено напълно.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #467 -: 25 Юни 2018, 05:27:15 »
По - скоро ще е трамвай, но не знам да ли има и такива тип дизел. Та да си дойдем на думата:

"С влак до летището в Бургас, ето маршрута на градската железница"


За повече информация от сайта на "ФЛАГМАН" в Бургас: http://www.flagman.bg/article/161206

Едно ме вълнува, от момента в който влака  влезе в зоната на "Морската градина" и в посока солниците е пешеходна зона - резерват "Атанасовско езеро", Солниците и зоната на "лечебната кал" - луга, с ограда ли ще бъде самата ж.п. линия, че се слави с доста смъртни случаи!? А, двете бариери, които ще трябва да се спущат през определения интервал в най възловите и натоварени пътни артерии на Бургас? За мен са поредните "шменти - капели" на общината, а "уж" щяха да я свързват с квартала и комплекса "Меден рудник", същото е и от страната на солниците двата квартала Рудник и минното селище Черно море.
« Последна редакция: 25 Юни 2018, 05:39:22 от TheJackal »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #468 -: 25 Юни 2018, 22:30:59 »
ДА , бе ! Вервайте им !

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #469 -: 26 Юни 2018, 18:53:06 »
Четейки това се сещам как пишеха и "С влак до Трапезица" :lol:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #470 -: 27 Юни 2018, 15:38:33 »
ДААА. И Метрополитен - СОФИЯ - ПЕРНИК , имаше такива мераци публикации фантастични. :lol: :lol: :lol: :haha: :haha: :haha:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #472 -: 03 Юли 2018, 23:25:26 »
https://www.mediapool.bg/ek-se-samnyava-v-sabotazh-na-zhp-targovete-news281040.html

Жалко, ако не се осъществи проекта Елин Пелин - Костенец... :(

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #473 -: 27 Юли 2018, 13:58:45 »
Румънски влак с тирове пристига за първи път в Русе

Първият влак, натоварен с тирове, който прекосява Румъния и прави връзка между Сучава (Североизточна Румъния) и България отпътува от гара Дорнещ в 00:38 часа и ще пристигне в Русе в 16:00 часа.

Превозът има за цел да елиминира тежкия трафик по шосетата в Румъния, съобщават вестниците "Адевърул" и "Ромъния либера".

Товарното подразделение на румънските железници (ЧеФеРе Марфа - CFR Marfa) организира първия превоз RoLa в рамките на програма, финансирана от Администрацията на фонда за околна среда, по маршрута Дорнещ-Гюргево Север-Русе и обратно, предаде БТА.

Превозите тип RoLa ще бъдат осъществявани в пълни влакове с максимум 20 специализирани вагона, които са натоварени с 20 тира. Превозните средства ще бъдат изпращани от Украйна към България, Гърция или Турция, а по време на транспорта шофьорите им ще пътуват в кушет-вагони на товарното подразделение на румънските железници. Вестниците посочват, че в Сучава има специална гара за товар на тирове, които идват от Украйна и пътуват към България, Гърция или Турция. Представители на ЧеФеРе Марфа казаха, че засега товаренето на камионите се осъществява на гара Дорнещ, но в бъдеще гарата за тази цел ще бъде Сирет, където се прави подготовка в тази насока.

На 6 юли Администрацията на Фонда за околна среда съобщи, че е одобрила проекта на подразделението за товарни превози на румънските железници. ЧеФеРе Марфа притежава 160 специализирани вагона за превоз на тирове и е единственият железопътен оператор на товари в Румъния, който притежава такива вагони. Преди време компанията е осъществявала такива превози от Австрия до Румъния, припомня "Адевърул".


Източник: https://www.dunavmost.com/novini/rumanski-vlak-s-tirove-pristiga-za-parvi-pat-v-ruse

От статията не става ясно накъде ще продължи влакът. Ако успея, ще отида по-късно до гара Разпределителна, за да го снимам и да разбера повече.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #474 -: 30 Юли 2018, 19:31:58 »
Цитат на: Rado link=topic=3806.msg112360#msg112360 date=1532689125
Румънски влак с тирове пристига за първи път в Русе...

Влакът пристигна ли? Ще ми е интересно, ако има снимки... :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #475 -: 31 Юли 2018, 10:54:00 »
Не е новина, щото е от март 2018. На смятом, че е хубаво да го имаме тук.
Търсех снимки за румънския влак и попаднах на това.

Цитат
   Влакът на „ПИМК Рейл” предизвика фурор в Турция! Тръгва трета композиция от Пловдив ВИДЕО
Над 200 тира с 8400 тона товар излизат от пътищата само за седмица

Дата 09:01, 26.03.2018  коментара 5 коментара  Прегледа 9616 Автор Автор: Герасим Белев
   
Влакът на „ПИМК Рейл” предизвика фурор в Турция! Тръгва трета композиция от Пловдив ВИДЕО

Само за един месец пловдивската компания „ПИМК Рейл” увеличи три пъти курсовете между Пловдив и турския индустриален град Черкезкьой. Днес тръгва третият влак, който ще изпълнява курсове между Интермодалния терминал „Тодор Каблешков” и турския град.

Двойните курсове Пловдив – Черкезкьой ще се изпълняват три пъти седмично. Влаковата композиция ще тръгва от турския град в понеделник, сряда и събота от 18.00 часа и ще е в България в 9.00часа.  В сряда, петък и неделя ще са курсовете от Пловдив до индустриалния град в южната ни съседка пак в същите часове.

Интересът към директната жп връзка е огромен, като турската индустрия гледа все повече към услугите на пловдивската компания.  Резултатите не закъсняха и редица пловдивски превозвачи вдигнаха оборотите си след пускането на първата директната жп връзка между Пловдив и Черкезкьой.

По този начин турски тирове, които са предназначени за Западна Европа, въобще не излизат през границата. Компаниите слагат контейнерите на влака на „ПИМК Рейл”, а товарите след курсовете към Европа се поемат от българските превозвачи.

Всяка композиция има по 34 вагона, като винаги е пълна с товари. Общо 6-те пълни курса вади над 200 тира с 8400 тона товар от пътищата само за една седмица.

От „ПИМК Рейл” подготвят още два маршрута, които ще минават през Интермодалния терминал. Единият е Пловдив – Бургас, което значително ще ограничи движението на тирове по АМ „Тракия”. Другият е до австрийския град Велс, като целта там ще е до 6 курса седмично. Това означава, че ще намалее трафикът на тирове към северозападните ни гранични пунктове. От друга страна стокообменът между България и страните от Централна Европа може да нарасне значително.

От пловдивската компания вече смятат да форсират разширяването на терминала, като се изградят още няколко коловоза на гарата. Очаква се само тази година да се преизпълни инвестицията, заложена в концесионния договор за първите четири години.

Курсовете минимум, които трябва да минат през терминала, също ще се преизпълняват само с влаковите композиции до Турция. В концесионния договор е записано, че месечно трябва да се реализира 12 999 TEU натоварване, което се равнява на 120 ремаркета. Това на практика е досегашното натоварване само на седмица на влаковете до  Черкезкьой.

 „Чрез интермодалния терминал ще можем все повече да разтоварим пътищата от тежкотоварните камиони. Целта ни е повече курсове да се пренасочат към жп транспорта. Освен по-малко трафик по пътищата, това означава по-малко амортизация на инфраструктурата, както и по-малко замърсяване на въздуха и околната среда”, заяви Илиян Филипов от Съюза на превозвачите в България. 

Влаковата композиция, която оперира на интермодалния терминал е най-новата купена у нас.  Машината е произведена от германския концерн "Сименс" и обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е "Калина". Той се задвижва с електричество и развива скорост до 100 км/ч. Композицията разполага с всичките системи и критерии за безопасност.   



Повече по въпроса за ползваните вагони, българско ново производство,


можете да прочетете тук:
https://pazardjik.marica.bg/article/read/26326

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #476 -: 31 Юли 2018, 20:44:57 »
130 години от официалното откриване на Централна гара София се навършват утре. В чакалнята ще се състои фолклорен флашмоб - от 12 часа служители на железницата, ансамбъл Българани и пътници ще отбележат годишнината на знаковата сграда с празнични хора, съобщи НКЖИ.

Първоначалната сграда е проектирана от архитектите Антонин Колар, Богдан Прошек и Тодор Марков и е пусната в експлоатация през 1888 г. Тази сграда е напълно разрушена на 15 април 1974 г., а новата по проект на арх. Милко Бечев е открита на 6 септември 1974 г. На 3 април 2014 г. започна цялостен ремонт на гарата със средства от Оперативна програма „Транспорт“, който приключи в началото на 2016.

След Освобождението Австро-Унгария, Сърбия, България и Турция се задължават да построят на своите територии съответните железопътни участъци на международната трансбалканска железница Виена - Цариград. За страната ни това е участъкът Цариброд - София – Вакарел. Преговорите за трансбалканската железница между четирите заинтересовани държави започват от 1881 г. и продължават до май 1883 г., когато във Виена е подписана Четворна конвенция.

Непосредствено след това в Народното събрание на България се внася закон за построяването на железопътната линия Цариброд - София – Вакарел. Предприемачът Иван Грозев създава българско акционерно дружество, което получава залог от Българската народна банка. Съгласно договора жп линията трябва да бъде предадена за експлоатация в края на 1886 г., но заради събитията около Съединението и обявената война на България от Сърбия, тя е завършена през 1888 г. На 7 юни линията е свързана със сръбските железници, а на 1 август е въведена в международна експлоатация.

Откриването на линията за международни съобщения, а заедно с това и освещаването на Централна гара София става на 1 август 1888 г., когато по обяд пристигна първият международен влак от Лондон и Париж (легендарният Ориент експрес), който отпътува рано на другия ден за Пловдив, Одрин и Цариград.

За времето си гара София е била най-внушителната не само за България, но и за Балканите. Сградата е била едноетажна, дълга е 96 м. и широка – 12 м., в източната и в западната част е оформена с втори етаж, а в средата със скромен висок свод над вестибюла, съединен с часовникова кула, която гледа към Витоша. В нея се помещават всички служебни канцеларии, а за пътниците има 3 чакални: първи клас с червени кадифени канапета, втори клас – със зелени и трети клас – с дървени пейки. В мазето е парното отделение и банята за персонала.

Плановата схема е типична за този вид сгради – обширен централен вестибюл през два етажа и странични крила. Външната архитектура е с италиански ренесансови форми. Гарата се е осветявала от газови лампи. До главната врата на перона, под перонния часовник, е имало голяма камбана, а по-късно звънец: първи звънец – продажба на билети, втори– качване на пътниците и сбогуване, с трети – тръгване на влака.

За пръв началник на Софийската гара е назначен Йосиф Карапиров, служител в Хиршовата железница.

offnews.bg

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #477 -: 31 Юли 2018, 22:29:58 »
Цитат на: gregary link=topic=3806.msg112364#msg112364 date=1532968318
Влакът пристигна ли? Ще ми е интересно, ако има снимки... :drinks:

За съжаление не успях да отида на гарата и незнам дали е пристигнал този влак.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4780
  • Рейтинг: 630
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #478 -: 31 Юли 2018, 23:25:47 »
Цитат на: Rado link=topic=3806.msg112369#msg112369 date=1533065398
За съжаление не успях да отида на гарата и незнам дали е пристигнал този влак.

Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3806.msg112368#msg112368 date=1533059097


Откриването на линията за международни съобщения, а заедно с това и освещаването на Централна гара София става на 1 август 1888 г., когато по обяд пристигна първият международен влак от Лондон и Париж (легендарният Ориент експрес), който отпътува рано на другия ден за Пловдив, Одрин и Цариград.


Този влак е минал още 1888 година , момчета,закъсняли сте :(

 :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък