Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Mixy:
Кредитори запорираха сметки на БДЖ-Пътнически превози
dir.bg
Кредиторите по втория облигационен заем, предоставен на БДЖ Холдинг са запорирали сметките на БДЖ - Пътнически превози. Причината - дъщерната компания е солидарен длъжник с холдинга.
"Направен е запор на дъщерното дружество на холдинг БДЖ - БДЖ - "Пътнически превози" за 40 милиона лева, съобщи Велик Занчев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията пред БНТ. Той е частичен, уточни Занчев, както и че е направен миналата седмица.
Според него, 103 милиона е целият дълг, който се дължи по втора облигационна емисия. Тази втора облигационна емисия е емитирана 2007 година - 120 милиона евро.
"Ние сме изплатили част от нея и към момента Холдинг БДЖ дължи 103 милиона лева главници и лихви и тъй като оперативно дружеството, което работи добре и което е субсидирано от страна на държавата и където влиза субсидията е БДЖ- Пътнически превози, те са запорирали сметките на БДЖ - Пътнически превози, така че да могат да ни притиснат и да могат да получат тези пари", допълни заместник-министърът.
Той посочи, че се обсъждат най-различни варианти, върху който ще се спре финансовото министерство.
"За съжаление ние водим интензивни разговори с кредиторите, но сега те втвърдиха позицията и затова сме изправени пред този казус", обясни още Занчев.
Той изрази надежда в близките дни - до понеделник да има вариант за действие.
toniemi:
https://business.dir.bg/kompanii/zakrivat-rudnik-bobov-dol
Закриват рудник "Бобов Дол", стана ясно пресконференцията на община "Бобов Дол" вчера. Ръководството на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД съобщи отново причините за закриването на рудника. Основната е свързана с това, че подземният добив е изключително трудоемък и скъп. Тежките условия и големият приток на вода затрудняват значително воденето на минните работи, увеличават драстично производствените разходи и водят до нерентабилност на подземния добив като цяло. Липсата на парични средства за издържането на рудника води до невъзможност за осигуряване на нормални безопасни условия на труд на работниците и служителите.
Рудник "Бобов Дол" е последният не само в общината, но и в цялата страна подземен въгледобивен рудник.
Въпреки нежеланието на цялото Ръководство на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД се налага да предприемем тези мерки, тъй като себестойността на добиваната в рудника продукция значително превишава изкупните цени, на които се реализират въглищата. В последната година предприехме множество мерки по оптимизация на разходите, като обединение на участъци в рудника, но за съжаление не успяха да доведат до желания ефект и единствената възможност пред нас е тази.
Освен това пред нас като основен проблем остава и липсата на квалифицирани специалисти и работници за ръчен добив на полезни изкопаеми по подземен способ, тъй като той е по-специфичен от открития.
Не ни е безразлична съдбата на хората, които работят в рудника, затова сме се ангажирали и предприели необходимите действия по пренасочването на част от персонала към рудник "Христо Ботев" и "Централна обогатителна фабрика", освен това в Мини "Открит Въгледобив" в Перник имат необходимост от 30-40 работници, които също могат да бъдат устроени там, стига да желаят. Провели сме срещи с Бюрото по труда, които да помогнат и да организират преквалификацията на част от персонала.
За съжаление опитът ни покрай закриването на рудник Бабино показва, че няма много заинтересовани, които да останат на работа в нашия сектор. Факт е, че голям процент от хората, работещи в момента в рудник "Бобов Дол" са в пенсионна възраст и едва ли ще искат да продължат трудовия си път. На съкратените миньори от рудник Бабино също бе предложена работа в близки мини, но нито един от тях не прие.
Цялото Ръководство на "Въгледобив Бобов Дол" ЕООД лично се ангажира да направи всичко по силите си възможно най-голяма част от персонала на рудник "Бобов Дол" да бъде пренасочен на други работни места и с това създаваното социално напрежение да бъде смекчено напълно.
TheJackal:
По - скоро ще е трамвай, но не знам да ли има и такива тип дизел. Та да си дойдем на думата:
"С влак до летището в Бургас, ето маршрута на градската железница"
За повече информация от сайта на "ФЛАГМАН" в Бургас: http://www.flagman.bg/article/161206
Едно ме вълнува, от момента в който влака влезе в зоната на "Морската градина" и в посока солниците е пешеходна зона - резерват "Атанасовско езеро", Солниците и зоната на "лечебната кал" - луга, с ограда ли ще бъде самата ж.п. линия, че се слави с доста смъртни случаи!? А, двете бариери, които ще трябва да се спущат през определения интервал в най възловите и натоварени пътни артерии на Бургас? За мен са поредните "шменти - капели" на общината, а "уж" щяха да я свързват с квартала и комплекса "Меден рудник", същото е и от страната на солниците двата квартала Рудник и минното селище Черно море.
МАШИНИСТ:
ДА , бе ! Вервайте им !
gzo:
Четейки това се сещам как пишеха и "С влак до Трапезица" :lol:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия